حوادث

دستگیری ۱۴۳ سارق خشن در ۱۰ استان کشور

تلفن, جرم, دادسرا

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا از اجرای دومین مرحله از طرح مقابله با سارقان خشن در ۱۰ استان کشور خبر داد و گفت که در جریان این طرح قریب به ۴۰۰ فقره انواع سرقت خشن کشف شد.

به گزارش مجله سلامتی ایران، سرهنگ محمدرضا اکبری در تشریح جزئیات این خبر گفت: در راستای کنترل و کاهش سرقت‌های خشن و با هدف امنیت و آسایش مردم دومین مرحله از طرح مقابله با سارقان خشن شامل سارقان قاپ زن و سارقان به عنف در سال جاری به مدت دو روز در استان‌های هدف شامل تهران بزرگ، خراسان رضوی، خوزستان، غرب استان تهران، شرق استان تهران، البرز، اصفهان، سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان به مرحله اجرا درآمد.  

وی با بیان اینکه در نتیجه اجرای این طرح ۱۴۳ سارق خشن دستگیرشدند، گفت:‌ از مجموع ۱۴۳ متهم بازداشت شده در این طرح ۹۹ نفر دارای سابقه کیفری و ۴۴ نفر فاقد سابقه کیفری بودند. همچنین با دستگیری این افراد پرونده ۳۹۳ فقره انواع سرقت خشن مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شد.

 معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا درباره بیشترین دستگیرشدگان در این طرح نیز گفت:‌ بیشترین آمار دستگیری در این طرح به ترتیب مربوط به استان‌های خراسان رضوی، تهران بزرگ و استان البرز بود و بیشترین کشفیات هم به ترتیب مربوط به استان‌های تهران بزرگ، خراسان رضوی و البرز بوده است.

به گفته وی برای ۱۴۳ متهم دستگیر شده در این طرح پرونده‌ای تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم به همراه پرونده متشکله روانه دادسرا شدند.

اکبری با تاکید براینکه مقابله با سرقت یکی از اولویت های پلیس آگاهی است، خاطرنشان کرد: اگرچه کارآگاهان پلیس آگاهی فراجا در برخورد با این گونه جرایم کاملا قاطع بوده و به طور جدی به وظایف قانونی خود عمل می‌کنند؛ اما لازم است شهروندان نیز در این زمینه مشارکت داشته و مراقبت بیشتری از اموال با ارزش خود داشته باشند. به طور معمول، همراه داشتن وسیله مورد توجه سارق که از ارزش ریالی بالایی برخوردار است مثل گوشی تلفن همراه، کیف و زیورآلات از جمله فاکتورهای مهم برای سارقان به شمار می‌رود.

انتهای پیام

تیم تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تولید محتوای چندرسانه‌ای هستم. توانایی استفاده از تصاویر، ویدئوها و صداها برای جذب و تاثیرگذاری بیشتر را دارم.