فرهنگ و هنر

رقابت حامیان محیط زیست در مسابقه رادیویی «زیست رو»

«زیست رو» به عنوان تنها مسابقه زیست محیطی در رسانه روی آنتن رادیو سلامت می‌رود و در این برنامه مردم با پاسخ دادن به سوالات پیرامون محیط زیست با یکدیگر رقابت می کنند.

به گزارش مجله سلامتی ایران به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، فاطمه بی تقصیر، تهیه کننده برنامه «زیست رو» گفت: این مسابقه رادیویی، به منظور ارتقای اطلاعات وآگاهی شنوندگان نسبت به محیط زیست، ایجاد تقویت و یا تغییر نوع نگرش افراد جامعه نسبت به محیط زیست، و ایجاد و یا تقویت رفتار مثبت درباره محیط زیست، و با رویکرد اطلاع رسانی، آموزشی، سرگرمی و تفریحی پخش می شود. این مسابقه تنها مسابقه زیست محیطی رسانه است که سه شنبه‌ها ساعت ۲۰ از رادیو سلامت پخش می شود.

وی ادامه داد: این برنامه با طراحی بخش‌های مختلف تولید و پخش می‌شود. زیست بوم، زیست‌مندان، پازیست، نقشه خوانی، دیده بان، بخش های مختلف برنامه است که شنوندگان در هر بخش باید پاسخگوی سئوالات باشند. این بخش‌ها با افکت‌های هیجانی و مربوط به محیط زیست و موسیقی های خاصی که فضای مسابقه را در موقعیت های طراحی شده قرار می دهد، تا برای شرکت کننده ها محیط مورد نظر را تصویرسازی کنیم.

وی ادامه داد: در مسابقه زیست رو، زمان بسیار مهم است؛ به طور نمونه، در بخش زیست مندان با پخش بعضی از مستند حیات وحش در مدت یک دقیقه از شرکت‌کننده‌ها می‌خواهیم گونه جانوری مورد نظر را شناسایی کنند و شرکت‌کنندگان مسابقه در ابتدای کار از بین موقعیت های محیط زیستی از جمله دریا، کوه، جنگل، بیابان، کویر و دشت نامی برای خود انتخاب می کنند و تا پایان مسابقه از این نام برای پاسخ گفتن استفاده می کنند. مسابقه زیست رو نخستین مسابقه رادیویی و تلویزیونی در حوزه محیط زیست است و شرکت کننده ها حتما باید اطلاعات خوب محیط زیستی داشته باشند.

بی تقصیر در ادامه بیان کرد: این مسابقه با بخش‌های مختلف هر بار هیجان تازه ای به شرکت کننده و مخاطب می بخشد و داور مدام پاسخ های آنها را ارزیابی می کند و با توجه به نظر داور امتیازها به شرکت کننده ها تعلق می گیرد. فرزاد علیزاده داور برنامه و گویندگی برنامه به عهده امین ضیایی است.

این تهیه‌کننده رادیو سلامت اظهار کرد: طراحی جذاب سوالات فاطمه شهبازی باعث شده تا شنوندگان در معرض چالش‌های متفاوت برای سوالات قرار بگیرند و هیجانشان برای ادامه مسابقه بیشتر شود.

انتهای پیام

کارگروه خبری فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.