اقتصادیکسب و کار

درآمد تولید لوازم آرایشی+ بررسی هزینه‌ها با طرح توجیهی

به نقل از وبسایت پرشین پلن: تولید لوازم آرایشی یکی از حوزه‌های پردرآمد است. همان‌طور که می‌دانید، لوازم آرایشی در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد و بیشتر مصرف کنندگان لوازم آرایشی زنان و دختران هستند. در کشور ما نیز استفاده از لوازم آرایشی بسیار زیاد است و به همین دلیل بازار محصولات آرایشی یک بازار پرسود محسوب می‌شود.

از آنجایی که لوازم آرایشی طرفداران زیادی دارد، افراد زیادی اقدام به احداث کارخانۀ تولید لوازم آرایشی کرده‌اند. برای احداث کارخانه لازم است که از طرح توجیهی تولید لوازم آرایشی برای برآورد کردن هزینه‌های موردنیاز استفاده شود. طرح توجیهی شامل تمامی بررسی‌های اقتصادی، دانش فنی پروژۀ احداث کارخانه و مطالعات بازار محصولات است. به کمک این طرح، سرمایه گذاران می‌توانند هزینه تولید لوازم آرایشی و درآمد تولید لوازم آرایشی را به‌صورت تقریبی به‌دست آوردند. با این کار می‌توانند برنامه‌ریزی‌های مالی و راهبردی خود را راحت‌تر پیاده‌سازی و اجرا کنند.
در ادامۀ این مقاله قصد داریم تا شما را با طرح توجیهی تولید لوازم آرایشی بیشتر آشنا کنیم، پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا اطلاعات کاملی در این خصوص به‌دست آورید.

سرمایۀ موردنیاز برای احداث کارخانۀ تولید لوازم آرایشی

خوب است بدانید که کشور ما یکی از بازارهای بزرگ مصرف لوازم آرایشی در جهان است. بیشتر لوازم آرایشی در ایران به‌صورت وارداتی تأمین می‌شود. به همین دلیل می‌توان گفت که تولید محصولات آرایشی در داخل کشور می‌تواند آیندۀ خوبی داشته باشد. در حال حاضر نیز کارخانه‌های تولید لوازم آرایشی در ایران با دریافت گواهینامه‌های معتبر بین‌المللی، سعی در تولید لوازم آرایشی باکیفیت دارند. به دلیل آیندۀ درخشان تولیدکنندگان لوازم آرایشی، سرمایه‌گذاران زیادی به این سمت سوق پیدا کرده‌اند. این افراد ابتدا باید به کمک طرح توجیهی تولید لوازم آرایشی، هزینه‌های موردنیاز برای شروع این کار را برآورد کنند. تنوع لوازم آرایشی بسیار زیاد است و به همین دلیل قبل از بررسی سرمایۀ اولیه موردنیاز، باید فرد سرمایه‌گذار بداند که قصد دارد کدام نوع لوازم آرایشی را تولید کند.

به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که لوازم آرایشی به دسته‌هایی همچون محصولات لب، مصولات چشم، محصولات ناخن، عطر و ادکلن، کرم‌های آرایشی و نرم‌کننده و… تقسیم می‌شوند. مسلماً سرمایۀ اولیۀ موردنیاز برای تولید این محصولات یکسان نیست و برای تولید هرکدام از آن‌ها به مواد اولیه و سرمایه‌های متفاوتی نیاز است. طرح توجیهی تولید لوازم آرایشی به بررسی دقیق همۀ این موارد می‌پردازد. طبق آمار به‌دست آمده توسط کارشناسان، این‌گونه محاسبه شده‌است که با 12 میلیارد سرمایۀ اولیه می‌توان حدود 11 تن کرم آرایشی تولید کرد. این ارقام تقریبی هستند و برای شروع کار حتماً باید به کمک طرح توجیهی مواردی چون: هزینۀ خرید زمین، نیروی انسانی، هزینۀ تجهیزات و لوازم موردنیاز، درآمد حاصل از فروش و… برآورد شود.

میزان درآمد کارخانه‌جات تولید لوازم آرایشی چقدر است؟

میزان درآمد تولید لوازم آرایشی به عوامل مختلفی بستگی دارد. باوجوداین بازار مصرف لوازم آرایشی در کشور ما بازاری پرسود است و به همین دلیل سرمایۀ اولیه در کوتاه‌ترین زمان ممکن بازگردانده می‌شود. تنوع بالای محصولات، کیفیت عالی و قیمت مناسب باعث افزایش خرید و سود بیشتر می‌شود. شایان ذکر است که پیش‌بینی سود حاصل از فروش محصولات آرایشی، مبحثی تخصصی و پیچیده است که باید این سود توسط کارشناسان در طرح توجیهی تولید لوازم آرایشی محاسبه شود. با توجه به دلایل گفته‌شده اگر روند تولید لوازم آرایشی به‌صورت اصولی انجام شود و کیفیت محصولات بالا باشد، درصد موفقیت تولیدکنندگان بسیار بالا خواهد بود.

تجهیزات موردنیاز برای تولید لوازم آرایشی

همان‌طور که قبلاً به آن اشاره کردیم، لوازم آرایشی تنوع بسیار زیادی دارد و بسته به نوع لوازم تولید، نیاز به ابزارها و تجهیزات متفاوتی است. در طرح توجیهی تولید لوازم آرایشی، تجهیزات موردنیاز برای شروع تولید، بسته به محصولی که قرار است تولید شود متفاوت است. به کمک طرح توجیهی سرمایه‌گذاران می‌توانند هزینه‌های لازم برای تهیۀ تجهیزات موردنیاز را تخمین بزنند. با این کار آن‌ها می‌توانند هزینه‌های خود را بهتر مدیریت کنند و برنامه‌های مناسبی را طراح و اجرا کنند. برای مثال می‌توانیم بگوییم که تجهیزات موردنیاز برای تولید کرم‌های آرایشی عبارت‌اند از:

  • مخزن و تانکرهای با گنجایش بالا جهت ذخیرۀ آب، مواد شیمیایی، روغن و… ؛
  • دستگاه میکسر برای مخلوط کردن مواد اولیۀ موردنیاز برای تولید کرم؛
  • دستگاه‌های تزریق چند نازله؛
  • تجهیزات و دستگاه‌های پرکن تیوپ تمام اتوماتیک؛
  • دستگاه آبندی تیوپ؛
  • تجهیزات موردنیاز برای آزمایش و تست کیفیت محصولات تولید‌شده.

تولیدکنندگان لوازم آرایشی با چه مشکلاتی ممکن است مواجه شوند؟

یکی از مزیت‌های خوبی که تولید لوازم آرایشی به‌همراه دارد، بازار مصر گسترده آن است. با این حال این کسب‌وکار نیز با مشکلات زیادی ممکن است مواجه شود. پیش‌بینی مشکلات و موانع احتمالی در آینده، می‌تواند به سرمایه.گذاران کمک کند تا از همان ابتدا به فکر راه‌حل‌هایی برای چالش‌های آینده باشند. یکی از مشکلات بزرگی که تولیدکنندگان لوازم آرایشی با آن مواجه می‌شوند، تولید محصولات فیک است که با نام و بسته‌بندی محصولات اصل به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شوند. از طرفی واردات محصولات خارجی عرصه را برای تولید‌کنندگان داخلی تنگ کرده‌است، زیرا بیشتر مصرف‌کنندگان به محصولات خارجی بیشتر از محصولات داخلی اطمینان دارند و به همین دلیل احتمال خرید محصولات داخلی کمتر از محصولات خارجی است. اگر شرکت تولیدکننده نتواند راه‌حل‌های مناسبی را برای مواجه با این مشکلات پیدا کند، احتمال از دست‌ دادن سرمایه بسیار زیاد خواهد شد. به همین دلیل خوب است که تولیدکنندگان به کمک طرح توجیهی تولید لوازم آرایشی، ابتدا موانع و مشکلات را شناسایی کنند و سپس با مشورت با افراد متخصص، برنامه‌های راهبردی را برای افزایش درآمد تولید لوازم آرایشی طراحی و اجرا کنند.

جمع‌بندی

به‌طور‌کلی می‌توانیم بگوییم که طرح توجیهی تولید لوازم آرایشی به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا قبل از اقدام به عمل، مسیر پیش‌روی خود را پیش‌بینی کنند. برای تولید لوازم آرایشی نیاز به سرمایۀ اولیه، نیروی کار، زمین و فضای مناسب، تجهیزات لازم و… است. همۀ این موارد در طرح توجهی مورد بررسی قرار می‌گیرد و یک برنامۀ جامع و کامل از این موارد ارائه می‌شود. به کمک این طرح می‌توان چالش‌ها، درآمد تولید لوازم آرایشی، هزینۀ تولید لوازم آرایشی و… را به‌خوبی پیش‌بینی کرد.

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.