عمومیکسب و کار

جلوگیری از حرکت روفرشی

از بس که خم شدم و روفرشی را صاف کردم، احساس کمردرد می کنم. آیا اصلا با این شرایط، استفاده از روفرشی کار مناسبی است؟ این مشکل، جزو دغدغه های مهم برای اکثر افرادی است که از روفرشی استفاده می کنند.قطعا همه افراد به دنبال راهی برای آسان تر شدن کارها و آسیب رسانی کمتر به سلامت جسم و روح خود هستند. اما متاسفانه روفرشی هم مانند دیگر لوازم خانگی دیگر، مزایا و معایب خاص خود را دارد.

Prevent carpet movement

از طرفی این روزها مشکلی وجود ندارد که برای آن راه حلی پیدا نشده باشد. بنابراین نگران نباشید و برای رفع مشکل خود، در ادامه این مطلب از یزد نساج ما را همراهی کنید همچنین یزد نساج دارای محصولات دیگه نیز میباشد که شمامیتوانید هر چیزی که نیاز دارید تهیه کنیئ مانند پرده، دمپایی روفرشی، حوله تن پوش یزدی و…؛ و همچنین همراه باشید چرا که قرار است نکات مهمی درباره جمع نشدن روفرشی روی فرش را به شما ارائه دهیم.

اصلا چرا روفرشی جمع می شود؟

در ابتدا، دلایل جمع شدن روفرشی را به شما معرفی می کنیم؛ چرا که شاید بتوانید با رعایت موارد مختلفی، از میزان جمع شدگی روفرشی جلوگیری کنید. یکی از عوامل تاثیر گذار بر جمع شدن روفرشی، کیفیت و جنس فرش است.

اصولا  روی فرش های لیز و نازک، بیشتر چروک می شوند. همچنین برخی از نخ های به کار رفته در بافت روفرشی هم به طور کلی حالت لیزی دارند. بنابراین امکان چروک شدن آن ها بیشتر است.

همچنین لازم به ذکر است که جنس خود روفرشی هم خیلی در چروک شدن آن تاثیر می گذارد. پیشنهاد می کنیم که برای اطمینان بیشتر از کیفیت روفرشی، به دنبال روفرشی هایی با نخ مخمل یا مخمل ابریشم باشید؛ چرا که این جنس ها، میزان لیز خوردگی کمتری نسبت به نخ های پلی استر یا حتی ابریشمی دارند.

بنابراین با دانستن این نکات مهم درباره علت های چروک روفرشی، می توانید کمی از میزان چروک شدگی آن را کاهش دهید.

راه های کاربردی برای جلوگیری از جمع شدن روفرشی

اگر با رعایت موارد گفته شده درباره علت های جمع شدن روفرشی باز هم با چروک روفرشی روبه رو شدید، می توانید با استفاده از موارد زیر، کمک بزرگی به صاف شدن روفرشی کنید:

1.گذاشتن وسایل سنگین روی فرش

یکی از آسان ترین و در دسترس ترین راه ها برای صاف ماندن روفرشی، گذاشتن وسایل سنگین مانند پایه مبل، صندلی، ویترین یا حتی گلدان سنگین در اطراف آن است. البته توجه داشته باشید که برای جمع کردن روفرشی و شستشو آن، دچار مشکل نشوید.

  1. استفاده از گیره مخصوص

با توجه به نیاز افراد و چروک شدن های پی در پی آن ها، گیره های مخصوصی برای نگهداری روفرشی وجود دارد. این گیره ها در چهار طرف روفرشی و فرش نصب می شوند و تاثیر زیادی در صاف ماندن فرش دارند؛ اما امکان شکسته شدن یا در آمدن گیره ها هم وجود دارد.

  1. گذاشتن روفرشی زیر فرش

برخی از خانم ها برای خرید روفرشی، یک سایز بزرگتر از فرش مورد نظر خود را انتخاب می کنند. به این صورت که حاشیه های اضافی روفرشی را در زیر فرش قرار می دهند و حتی با سنجاق آن را متصل می کنند. البته با توجه به این که طرح و نقش روفرشی کامل پهن شده زیبا به نظر می رسد، بنابراین گذاشتن حاشیه ها در زیر فرش، خیلی منطقی به نظر نمی رسد.

  1. استفاده از سرعت گیر فرش

امروزه سرعت گیرهای مختلفی برای فرش تولید شده است که مانع از لیز خوردن فرش می شود. همین موضوع سبب شده است که تعدادی از افراد، این سرعت گیرها را زیر روفرشی قرار دهند؛ اما انجام این روش امکان آسیب به فرش را هم به دنبال دارد.

  1. استفاده از روفرشی کشدار

عاقلانه ترین، بهترین و کاربردی ترین راه برای جلوگیری از چروک روفرشی، استفاده از کاور فرش کشدار است. دور تا دور روفرشی کشدار، پارچه اضافه به همراه کش های باکیفیت وجود دارد که به طور کامل فرش را پوشش می دهند. همچنین در زیر فرش ثابت می مانند و حتی با حرکت زیاد هم جمع نمی شوند. البته اگر کش ها را به درستی در زیر فرش قرار ندهید، قسمت هایی از فرش چروک می شوند.

روفرشی کشدار از کجا بخریم؟

کیفیت نخ و کش های به کار رفته در روفرشی، تاثیر زیادی بر صاف ماندن آن روی فرش دارد. بنابراین حتما باید به دنبال فروشگاه معتبر برای خرید آن باشید؛ چرا که در غیر این صورت، هزینه زیاد شما برای روفرشی کاملا از بین می رود.امروزه فروشگاه های اینترنتی واسطه ای مانند دیجی کالا و با سلام انواع روفرشی را از مراکز مختلف در معرض فروش قرار می دهند. اما تا زمانی که تولید کننده مستقیم برای فروش وجود دارد، بهتر است که به سراغ واسطه ها نروید.

مراکز مختلفی مانند یزد نساج و آلتین به عنوان تولید کننده مستقیم روفرشی کشدار فعالیت می کنند. شما می توانید با تحقیق و بررسی در زمینه نحوه فروش روفرشی در هر کدام از این فروشگاه ها، بهترین انتخاب خود را داشته باشید.

البته توجه کنید که با انتخاب تولیدی یزد نساج، به طور همزمان امکان  و پرده پانچی هم فراهم می شود. همچنین حتی رنگ ها و طرح های مختلف انواع زیر انداز باکیفیت هم در این فروشگاه وجود دارد. به علاوه در صورت بروز مشکل خاصی با خرید محصول، با گروه پشتیبانی یزد نساج تماس بگیرید.

جان کلام

هیچ کسی علاقه ای به جمع شدن متوالی روفرشی و به هم خوردن نظم خانه خود ندارد؛ از طرفی چروک شدن روفرشی هم امری طبیعی محسوب می شود. همین موضوع سبب شده است که ما برای رفع دغدغه ها و نیاز های شما، به دنبال راه های کاربردی برای جلوگیری ازاز مشکلات جدی استفاده از روفرشی دارای مضرات لیز خوردن بر روی قالی می باشد و به همین دلیل در این بخش راهنمای جلوگیری از سر خوردن روفرشی را برای شما آمده کرده ایم.

روفرشی از موارد کفپوش برای انداختن بر روی قالی های گرانقیمت و یا رنگ روشن برای جلوگیری از کثیفی می باشد.از ویژگی های دیگر رو فرشی می توان به جلوگیری از نور آفتاب و همچنین از بین رفتن فرش در اثر راه رفتن و رفت و آمد زیاد اشاره داشت.در صورتی که از روی فرشی استفاده کنید تمیز کردن آن بسیار راحت تر از قالی می باشد و شما می توانید با راحتی رو فرشی را با لباس شویی بشویید.همچنین در صورتی که دارای کودک و بچه هستید و از فرش های روشن استفاده می‌کنید رو فرشی از واجبترین انتخابها برای خرید شما خواهد بود.

پس اگر شما ضد حساسیت نیست می توانید با روفرشی این موضوع را نیز رفع کرده باشید.روفرشی به کثیف نشدن خانه شما کمک بسیار بالایی خواهد کرد ، اما عیب بزرگ این محصول لیز خوردن و سر خوردن رو فرشی می باشد.انتخاب رو فرشی برای زمانی که شما مهمانی ندارید انتخابی ایده آل خواهد بود و در زمان مهمانی شما می توانید با برداشتن رو فرشی از قالی های تمیز استفاده کنید.در صورتی که به دنبال راه حل رفع این مشکل هست در ادامه همراه ما باشید.

راهنمای انتخاب رو فرشی با ویژگی لیز نخور بودن

قبل از اینکه به جلوگیری از لیز خوردن رو فرشی از روی قالی بپردازیم بهتر است به انتخاب رو فرشی بپردازیم.در صورتی که هنوز رو فرشی خرید نکرده اید می توانید قبل از ایجاد مشکل لیز خوردن رو فرشی پیش گیری کنید. این یعنی خرید رو فرشی کشدار.ویژگی محصولات جدید کشدار قرار گیری فرش داخل رو فرشی می باشد و دیگر مشکل لیز خوردن را شما به همراه نخواهید داشت.

از دیگر ویژگی محصولات روفرشی کش دار قرار گیری آن روی مرکز فرش می باشد شما با قرار دادن کش های رو فرشی می توانید به طور کامل فرش را از کثیفی پوشش داده باشید.

محصولات رو فرشی دارای تنوع بالایی می باشد و با طرح های سنتی و همچنین فانتزی و کلاسیک عرضه شده است.همچنین این محصولات با انواع جنس ابریشمی و بافت ترک و تبریز عرضه شده است که می تواند در انتخاب شما تاثیر گذار باشد.در صورتی که دارای کودک هستید و یا خودتان حساس هستید استفاده از روی فرشی های ابریشمی انتخابی مناسبتر برای شما خواهد بود.این محصولات توسط الیاف ایده آل بافته شده است و از نرمی ، رنگبندی روشن و همچنین کیفیت بالایی برخوردار می باشد.

منبع:

buy textiles