عمومیکسب و کار

دستگاه جاروبرقی صنعتی چیست و چگونه کار میکند؟

به گزارش خبرگزاری این سایت، نظافت در محیط های صنعتی مختلف، نیازمند استفاده از تجهیزات و ماشین آلات قدرتمند و مکانیزه است که رعایت استانداردهای بهداشتی را در محیط تضمین کرده و امکان حفظ محیطی مناسب را هم برای بازدیدکنندگان و هم برای کارکنان فراهم کند. در این مطلب درباره موضوع جاروبرقی صنعتی چیست و چگونه کار میکند (What is an Industrial Vacuum Cleaner and How Does it Works) آشنا می شوید، تا با عملکرد آن به نفع شرکت خود آشنا شده و فرآیند تعمیر و نگهداری را تسهیل کنید. لازم بذکر است که اغلب درباره آن و نوع کارکرد آن در محیط های صنعتی، برداشت های اشتباهی می گردد که این برداشت ها می تواند مشکلات متعددی را برای بسیاری از افراد و شرکت ها بوجود بیاورد.

برق, جاروبرقی, صنعت

در ابتدا بایستی به این مسئله اشاره کرد که انتخاب انواع دستگاه جارو برقی صنعتی به هیچ عنوان آسان نیست و بایستی تحقیقات زیادی را در این زمینه انجام داد. ما مشتریان زیادی داشتیم که به علت عدم تحقیق و مشورت با افراد متخصص، نتوانستند محصول مناسبی را انتخاب کنند و مشکلات زیادی برایشان پیش آمد. به همین منظور است که تاکید بسیار می کنیم قبل از خرید با افراد متخصص مشورت کرده و از راهنمایی آنان استفاده کنید.

دستگاه جاروبرقی صنعتی چیست؟

این دستگاه ها یا تجهیزات مکانیزه نظافتی، به منظور نظافت سطوح بزرگ مانند انبارهای صنعتی، اماکن، گاراژها، کارخانه ها و بسیاری محیط های صنعتی دیگر توسط تولیدکنندگان تجهیزات نظافت صنعتی طراحی و ساخته شده اند. کلیه ذرات ریز مانند گرد و غبار، خاک اره و انواع دیگر زباله ها در محیط جمع می شوند و می توانند علاوه بر ایجاد هر نوع آسیب فیزیکی به کارگران حاضر در محل، تغییراتی در ماشین آلات ایجاد کنند. توانایی انجام یک سری کارهای نظافت فنی مرتبط با محیط های کاری را دارد تا از نظافت طولانی مدت در این نوع فضای کاری اطمینان حاصل کند. همچنین دستگاه های جارو برقی صنعتی می توانند آلودگی های مرطوب را علاوه بر آلودگی های خشک به راحتی از روی سطوح مختلف جمع آوری کنند.

جاروبرقی های صنعتی جدا از استفاده از آنها به عنوان روشی برای تمیز کردن آشفتگی های صنعتی، ابزاری زیست محیطی هستند که هوا را در تاسیسات تولیدی فیلتر و تصفیه می کنند. جاروبرقی های صنعتی که در سیستم های استخراج گرد و غبار استفاده می شوند، هوا را از غلظت ذرات سنگین در محیط های کاری جمع آوری، فیلتر و تصفیه می کنند تا یک محل کار ایمن و تمیز ایجاد کنند.
منبع: Industrial Vacuum Cleaner: What Is It? How Is It Used?

اهمیت استفاده از جاروی صنعتی

استفاده از جاروی صنعتی توسط بسیاری از سازمان های دولتی و بهداشتی، دقیقاً به عنوان بخشی از طرح های حفاظت از محیط زیست و پرسنل توصیه و مورد نیاز است. همانطور که می دانید، کار در یک فضای صنعتی، مستلزم تولید زباله های تولید شده توسط مته، آسیاب، اره، سنباده و غیره است. این امر اجتناب ناپذیر است اما این ذرات با حضور در محیط باعث فرسودگی این نوع ماشین آلات کار با سرعت بسیار بیشتری می شوند. دستگاه های جارو برقی های معمولی برای انجام کارهای نظافتی در مقیاس بزرگ مناسب نیستند، که علاوه بر این، کیسه های ظروف زباله را به سرعت پر می کنند، اما می توان با اتصال یک دستگاه جارو برقی صنعتی به درگاه زباله، از این امر جلوگیری و در زمان تمیز کردن و هزینه های نگهداری بیشتر صرفه جویی نمود.

جارو برقی صنعتی چگونه کار میکند؟

به طور کلی، جارو برقی های صنعتی به روش های مختلفی برای پوشش هر یک از موقعیت هایی که مورد نیاز است، تولید می گردند. برجسته کردن نوع هایی مانند تجاری، برای استفاده در محیط‌های مرطوب و خشک، هوای فشرده، ضد الکتریسیته ساکن، برای روغن و تراشه‌ها، بازیافت مداوم زباله و موارد دیگر.

عملکرد این تجهیزات کاربردی بر اساس وجود موتوری است که یک فن مجهز به تیغه های آلومینیومی یا پلاستیکی را کار می کند که یک فرورفتگی با قدرت کافی ایجاد می کند تا تمام ضایعات یا بقایایی که ممکن است وارد خرطومی آن شود که به بدنه اصلی متصل است. بسیاری از محصولات جامدی که مکیده می شوند به سادگی توسط نیروی گرانش به داخل ظرف آن می افتند، در حالی که بقیه به یک منحرف کننده که بخشی از مکانیسم آن است برخورد می کند و در نهایت نیز ذخیره می شود.

از طرف دیگر، این دستگاه دارای یک فیلتر پلی استر است که گرد و غبار ریز را حفظ می کند و اجازه می دهد 95 درصد هوای فیلتر شده به موتور آن منتقل شود و سپس به بیرون از جایی که کیسه پارچه ای را باد می کند، می رود که نشان می دهد جاروبرقی در فعالیت کامل است. .

به طور کلی این روشی است که یک دستگاه جاروبرقی صنعتی کار خود را انجام می دهد که ممکن است در رابطه با مدل، نوع و مشخصات فنی آن متفاوت باشد که به طور کلی به شرح زیر است:

توان و ولتاژ، از 0.75 کیلو وات تا 20 کیلو وات، مدل های تک فاز 220 ولت یا سه فاز 380 ولت نیز وجود دارد.

  • نوع مخزن قابل جابجایی
  • سیستم فیلتر مورد استفاده، چه پلی استر برای حفظ گرد و غبار، مش فلزی برای روغن، هپا برای اتاق های تمیز و موارد دیگر.
  • مدل وکیوم گیج برای نشان دادن فشار کار آن استفاده می شود.
  • قطر ورودی شلنگ شما؛ حداکثر سرعت مکش و سطح فرورفتگی
  • جعبه برقی که امکان دسترسی برای روشن یا خاموش کردن تجهیزات را فراهم می کند.
  • طول کابل برق به شبکه برق معمولاً 5 تا 6 متر است.
  • طراحی ساخت جاروبرقی، چه دارای چرخ هایی باشد که به آن اجازه حرکت دهد و چه تکیه گاه هایی برای ثابت شدن در سایر تاسیسات.

     علاوه بر این، آنها می توانند انواع مختلفی از سینی ها را شامل شوند که در آنها امکان سازماندهی لوازم جانبی مربوط به کارهای تمیز کردن و نگهداری در مناطق صنعتی وجود دارد.

مزایای جاروبرقی صنعتی چیست؟

به طور خلاصه برخی از مزایای استفاده از دستگاه های جاروبرقی صنعتی برای سطوح بزرگ در مقایسه با سایر انواع دیگر عبارتند از:

آنها برای ساعت های زیادی بدون گرم شدن بیش از حد یا آسیب کار می کنند

بسیاری از این جاروی های صنعتی مجموعه‌ای از جزئیات را در خود جای داده‌اند که کارکرد آن‌ها را برای ساعت‌ها بدون تجربه گرمای بیش از حد یا آسیب‌های ساختاری تضمین می‌کند، همانطور که در مورد سیستم تمیز کردن فیلتر توسط پالس‌های هوای فشرده‌ای که توسط موتور آن ایجاد می‌شود، صدق می‌کند.

آنها مقدار بیشتری زباله را جاروبرقی می کنند

توانایی آن برای ساعت‌ها کارکردن در یک زمان، که به ظرفیت ذخیره‌سازی بزرگ آن اضافه شده است، به آن اجازه می‌دهد تا مقدار بیشتری گرد و غبار را بدون نیاز به توقف برای تمیز کردن دستی فیلترها بمکد.

آلودگی های خشک و مرطوب به راحتی مکش می شوند

جاروبرقی های صنعتی دارای عملکرد عملی هستند، به عنوان مثال آنهایی که در حالت مرطوب و خشک استفاده می شوند، توانایی جاروبرقی مایعات ریخته شده در محل کار و همچنین هرگونه زباله خشک را دارند.

آنها زباله های بزرگ و خطرناک را با جاروبرقی جارو می کنند تا به صورت دستی جمع آوری شوند

جاروبرقی‌های صنعتی می‌توانند زباله‌هایی مانند شیشه را جمع‌آوری کنند که برداشتن دستی آن دشوار است. آنها همه اینها را در مخزن داخلی خود می گذارند، جایی که متعاقباً از آنجا تخلیه می شوند.

آنها از سلامت کارگران مراقبت می کنند و به نگهداری تجهیزات در شرایط خوب کمک می کنند.

با در نظر گرفتن موارد فوق، بدیهی است که این ماشین آلات ضروری برای حفظ و نگهداری محیط کار در شرایط تمیز کامل هستند، از تجمع زباله یا زباله های مکرر در این مناطق جلوگیری می کنند و سلامت کارگران و کارگران را به خطر می اندازند و بقیه را بدتر می کنند. از تجهیزات الکترونیکی

صرفه جویی در زمان و تمیز کردن موثرتر

لازم به ذکر است که این دستگاه ها به قدری محبوب شده اند که دیگر محدود به محیط های صنعتی یا تجاری نیستند، بلکه توسط صاحبان املاک بزرگ برای نگهداری از گاراژ، پاسیو، استخر، فرش، زیرزمین و موارد دیگر نیز استفاده می شود. دقیقاً با آسان کردن این نوع کارها برای آنها و در نتیجه صرفه جویی در تلاش فیزیکی، زمان و هزینه.

در انتها ما موضوع جاروبرقی صنعتی چیست و چگونه کار میکند را به طور کامل بررسی کردیم. لازم بذکر است که جاروبرقی صنعتی قطعه‌ای از تجهیزات تمیزکننده سنگین است که برای حذف زباله‌ها، زباله‌های صنعتی، زباله‌های ساختمانی و مواد باقی‌مانده پس از یک فرآیند تولید یا پروژه ساخت‌وساز طراحی شده است.جارو برقی های صنعتی که در سیستم های استخراج گرد و غبار استفاده می شوند، هوا را از غلظت ذرات سنگین در محیط های کاری جمع آوری، فیلتر و تصفیه می کنند تا یک محل کار ایمن و تمیز ایجاد کنند.

جاروبرقی های صنعتی از جریان متناوب (AC) برای راه اندازی یک فن فشار قوی استفاده می کنند که باعث ایجاد فشار منفی در فضای جمع آوری می شود.جاروبرقی های صنعتی به اندازه صنایعی که از آنها استفاده می کنند گسترده و متنوع هستند.جاروبرقی های صنعتی در هزینه های نیروی کار صرفه جویی می کنند و محیط های کاری ایمن، تمیز و نامرتب را ایجاد می کنند.