فرهنگ و هنرکسب و کار

پیانو آکوستیک دست دوم بخرم یا نو؟

خرید و فروش پیانو دست دوم در ایران

قبل از خرید پیانو آکوستیک لازم است نکاتی را بدانید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. در پیانوهای آکوستیک ، بیش از 80 درصد قطعات آن از چوب ساخته شده است. معمولاً در کارخانه های پیانو ، روشهای مهندسی قدرت و دوام چوب را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد ، اما همه سازندگان پیانو حفظ کیفیت صدا ، لمس و تنظیم پیانو ، مکانی که در آن از پیانو استفاده می شود را در دراز مدت توصیه می کنند. دارای رطوبت بین 40 تا 60 درصد در کشورهایی که میانگین رطوبت سالانه کمتر از 40 است ، با قرار دادن یک تبخیر کننده سرد یا حتی چند قابلمه ساده در اطراف پیانو ، می توان رطوبت را به 40 increase افزایش داد.

اما در کشورهای ساحلی که رطوبت وسط پیانو در بیشتر سال بالای 90 درصد است، نمی توان کار خاصی برای کاهش رطوبت انجام داد. به همین دلیل ، همه پیانوها مانند یاماها (YAMAHA) ، KAWAI ، SAMICK و … که به مدت 20 سال در کشورهایی مانند ژاپن ، کره ، سنگاپور و دیگر کشورها مورد استفاده قرار گرفته است. با رطوبت بالای 90 ، علت خرابی قطعات چوبی در پیانو با قیمت پایین توسط شرکت های چینی خریداری می شود و پس از بازسازی آشکار به کشورهایی با قدرت خرید پایین صادر می شود.

الکترونیک, امارات متحده عربی, انواع پیانو آکوستیک

در مورد ایران به دلیل ممنوعیت واردات پیانو دست دوم همه این پیانوها ابتدا در امارات متحده عربی (دبی) حمل و ذخیره می شوند و سپس یکی یکی از طریق بنادر کالاهای قاچاق با شرایط حمل و نقل بسیار نامناسب ، که باعث آسیب به قسمتهای حساس داخلی پیانو می شود ، به بنادر جنوبی ایران منتقل می شوند. اما معایب اصلی از این مرحله به بعد این است که پس از گسترش به بازار ایران و ارسال به مصرف کننده ، از آنجا که اکثر نقاط ایران دارای رطوبت کم حدود 20 تا 40 درصد هستند ، بنابراین خشکی بیش از حد هوا ، باعث آسیب و ترک می شود.

در قطعات چوب پیانو پس از حدود دو سال خوب است. اگرچه این ترک ها با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند ، اما بر کیفیت صدا ، لمس و تنظیم پیانو تأثیر جدی دارند. به عنوان مثال ، در همه پیانوها یک صفحه چوبی بیست لایه به نام بلوک پین وجود دارد که وظیفه اصلی آن حفظ ملودی پیانو است.

اما یکی دیگر از اشکالات عمده همه پیانوهای دست دوم سراسر جهان پس از 20 سال ، تخلیه مفاصل داخلی پیانو است. در هر پیانو آکوستیک ، اکشن قلب پیانو است. در هر عمل پیانو 440 جزئیات وجود دارد. همه سازندگان پیانو ، برای جلوگیری از ایجاد سر و صدای اضافی هنگام نواختن پیانو ، تمام پین های فلزی داخل مفصل را با الیاف نمدی مخصوص می پوشانند ، که معمولاً پس از 10 تا 20 سال استفاده از پیانو ، ضخامت لایه نمدی داخل مفاصل بیشتر می شود – نازک و از نظر مهندسی آنها گسترش می یابند. دو راه حل برای گسترش اتصالات اکشن وجود دارد که به طور قابل توجهی بر کیفیت صدا و پیانو تأثیر می گذارد.

اولین راه حل این است که همه قسمتهای چوب را با قطعاتی که دارای اتصالات جدید هستند جایگزین کنید. راه حل دوم این است که همه پین ​​های فلزی مورد استفاده در اتصالات را با پین های فلزی بزرگتر جایگزین کنید تا مشکل باز شدن مفصل حل شود.

متأسفانه در اکثر تعمیرگاه های پیانو چینی ، سرنگ با سرنگ به مفاصل تزریق می شود تا مشکل انبساط مفاصل حل شود ، که مشکل انبساط مفصل را در دو سال برطرف می کند. اما پس از دو سال مشکل شدیدتر می شود ، که دیگر نمی توان آن را با تعویض پین فلزی حل کرد و در آن زمان تنها راه حل جایگزینی تمام قسمت های چوب برای عمل خواهد بود.

با توجه به توضیحات فنی فوق که همه آنها در کتابهای مهندسی پیانو ذکر شده است، خطر بالایی وجود دارد و متأسفانه همه افراد در فضای مجازی تحت عنوان خریداران متخصص پیانو آنها را تشویق کنید که یا از این نکات فنی غافل باشند ، یا مزایای فروش پیانو دست دوم را با تأمین کنندگان در میان بگذارند

فرق پیانو دیجیتال با آکوستیک

اولین سؤالی که برای علاقه‌مندان این ساز پیش می‌آید این است که با دیجیتال چه تفاوتی دارد!

پیانو آکوستیک یک ساختار مکانیکی دارد به عبارت دیگر هنگامی که نوازنده کلاویه‌ها یا همان کلیدهای پیانو را فشار می‌دهد در داخل ساز چکشی با سیم‌ها برخورد می‌کند و صدای پیانو به گوش می‌رسد؛ پس این نوع پیانو به برق احتیاج ندارد. پیانو آکوستیک به دو نوع رویال و دیواری تقسیم می‌شود. پیانو دیواری در منازل کاربرد دارد و سیم‌های آن به شکل عمودی بسته می‌شود تا فضای زیادی را اشغال نکند در حالی که در پیانو رویال سیم‌ها به شکل افقی بسته می‌شود.

پیانو دیجیتال برای افرادی مناسب است که می‌خواهند کم‌تر هزینه کنند. هنگام نواختن این مدل دیگر شاهد برخورد چکش به سیم‌ها نیستیم بلکه صدایی را می‌شنویم که حاصل صدای ضبط شده پیانو آکوستیک است. این صدا توسط تکنولوژی الکترونیک پخش می‌شود در نتیجه ما در این مدل به نیروی برق احتیاج داریم.

ملاک‌های خرید پیانو دست دوم یا نو

بهترین کار این است که برای خرید پیانو یک فرد با تجربه همراهتان باشد اما در هر صورت اصولی وجود دارد که بهتر است از آن‌ها آگاه باشید. حواستان باشد که با دیدن یک پیانو ارزان وسوسه نشوید و به‌هیچ‌عنوان پولتان را برای خرید یک ساز نامرغوب هدر ندهید. رنج آکوستیک حداقل ۵۰ میلیون و حداکثر ۵۰۰ میلیون است.

کیفیت را در اولویت قرار دهید

یک پیانو با کیفیت معمولی برای یک فرد مبتدی مناسب است اما قطعاً نیاز یک نوازنده حرفه‌ای را رفع نمی‌کند. بدون شک یک پیانو نامرغوب صدای نامناسبی دارد. شما می‌توانید با توجه به نیاز خودتان سازی را بخرید که کیفیت معقولی داشته باشد.

به دنبال سازهای برند باشید

هنگام خرید پیانو حتماً به دنبال برندهای شناخته شده باشید. برای این موضوع حتماً با یک فرد ماهر مشورت کنید.

مدلهای مختلف را امتحان کنید

در خرید عجله نکنید و مدل‌های مختلف را امتحان کنید حتی یک قطعه کامل را بنوازید.

از سلامت کلیدها مطمئن شوید

تمام کلیدها را امتحان کنید و از نرمی و سلامت آن‌ها مطمئن شوید. حواستان باشد که وقتی گام بالا می‌رود تن و صدا هماهنگ باشد. اگر هنگام نواختن با حجم معمولی، صدای غیرمعمولی به گوشتان رسید حتماً بیشتر تحقیق و بررسی کنید.

 تفاوت بین پیانو نو با دست دوم

خرید پیانو جدید برای شما می تواند هیجان انگیز باشد! اگر اولین بار است که می توانید پیانو بخرید یا قصد تهیه بهترین پیانو را برای  خود دارید ، حتما متن زیر را بخوانید . اولین چیزی که ذهن خریداران پیانو را به خود مشغول میکند ، اسم یا برند پیانو میباشد که آیا اینن برند ، برند مناسبی است یا خیر ؟ برای این سوال مهم این است که آیا پیانویی که انتخاب کردید به خاطر اسم یا برند رو بدنه پیانو آن را انتخاب کردید یا به خاطر کیفیت آن ؟

برای اینکه پیانویی انتخاب کنید که بهترین کیفیت را داشته باشد و در عین حال بتواند مناسب با بودجه شما باشد باید یک سری فاکتورها را مد نظر داشته باشید که میتوانید برای راهنمایی بیشتر به این مقاله مراجعه کنید. این عوامل و فاکتورها چه در خرید پیانو نو و یا دست دوم باید رعایت شود .

آیا پیانوهای قدیمی بهتر از مدل های جدید هستند؟

پاسخ این است که، بستگی دارد. از پیانوهای قدیمی می توانید سال ها با نگهداری و مراقبت منظم به راحتی از آن استفاده کنید، اما حتی پیانوهایی که رو به زوال رفته اند ، اغلب میتوانند به روز اول آنها بازگردانده شوند ، و در بسیاری از موارد طوری آن هارا درست کرده اند که حتی بهتر از پیانوهای نو به نظر می رسند. در هر دو مورد ، کیفیت یک پیانوی قدیمی یا جدید تا حد زیادی با مهارت تکنسین ها و صنعتگران شاغل در ساز مشخص می شود. توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که هر پیانو آکوستیک ، قدیمی یا جدید ، صدای منحصر به فرد خود را دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که هر زمان امکان پذیر باشد پیانو را بصورت حضوری امتحان کنید.

خرید پیانو یک تعهد طولانی مدت است. برای به دست آوردن بیشترین استفاده از آن زمان و هزینه زیادی صرف می شود ، بنابراین می خواهید مطمئن شوید که برای خرید یک پیانو عالی سرمایه گذاری کنید. بیایید در مورد برخی از جوانب مثبت و منفی خرید یک پیانوی دست دوم در مقابل پیانو نو را مرور کنیم.

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.