ورزشی

حوادث رانندگی تابستان در کردستان چهار هزار مصدوم داشت

دانشگاه, رانندگی, کربن

به گزارش خبرگزاری مجله سلامتی ایران از کردستان؛ حسین جعفری درجمع خبرنگاران اظهار کرد: در سه ماهه دوم سال جاری ۲۰ هزار و ۹۴۳ ماموریت ارائه خدمات فوریتی پزشکی انجام شد.

وی افزود: در مدت مذکور همکاران اورژانس پاسخگوی ۹۳ هزار و ۳۲۴ مورد تماس های تلفنی مبنی بر درخواست ارائه خدمات فوریتی یا گزارش حوادث و دریافت مشاوره های لازم بودند.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ماموریت های یاد شده که با اعزام آمبولانس همراه بود، شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها بوده اند که در مجموع ۱۲ هزار و ۸۶۷ مورد از این ماموریت‌ها مربوط به بیماری‌ها بود.

جعفری با اشاره به انجام سه هزار و ۲۰۰ مورد ماموریت ناشی از حوادث غیرتصادفی، افزود: طی مأموریت‌های انجام شده هفت هزار و ۹۹۳ مورد ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان‌های استان اعزام شدند.

وی به ارائه خدمات فوریتی در محل حادثه به پنج هزار و ۶۱۱ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و هزار و ۱۴۷ مصدوم دیگر به دلیل حوادث غیر تصادفی توسط نیروهای اورژانس ۱۱۵ اشاره کرد و گفت: ۹۲۳ مورد از ماموریت های ثبت شده در این مدت مربوط به بیماری های قلبی و ۴۹۳ مأموریت نیز تنفسی بود.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در مدت مذکور۴۲۲ مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شد، ادامه داد: از این تعداد ۱۱ مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن اعلام شده است.

جعفری ضمن تقدیر از مردم استان به دلیل همکاری موثر با پرسنل آن مدیریت جهت ارائه خدمات اورژانسی به مصدومین و بیماران گفت: هشت هزار و ۱۸۹ مورد تماس تلفنی مزاحمت با اورژانس ۱۱۵ در تابستان امسال به ثبت رسید که می تواند در کاهش کیفیت خدمت رسانی و همچنین افزایش زمان رسیدن بر بالین بیماران تاثیرگذار باشد.

۶۹ پایگاه فوریت‌های پزشکی در کردستان فعالیت دارد.

کارگروه خبری مطالب ورزشی

با داشتن علاقه‌ی عمیق به ورزش و تجربه در زمینه‌ی نوشتن ورزشی، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی تحلیل‌ها و نقد‌های دقیق و جذاب درباره‌ی تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. همراهی با من را بپذیرید و دنیای ورزش را از زوایای جدیدی بشناسید.