استان ها

کسر ۳۰ هزار پرونده از پرونده‌های دادگستری کردستان

استان کردستان, قوه قضاییه

مجله سلامتی ایران/کردستان رییس دادگستری استان کردستان گفت: طی سال گذشته ۳۰ هزار پرونده از پرونده‌های استان کسر شده و کردستان در بخش کاهش پرونده و مخدومی رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

حجت‌الاسلام حسینی، امروز پنجشنبه (۱۴ اردیبهشت) در جلسه دیدار رییس قوه قضاییه با جمعی از قضات و کارکنان دادگستری استان کردستان، که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: دادگستری استان کردستان از ۱۴ حوزه قضایی، ۲۵۷ نفر همکار قضایی و ۴۸۸ نفر در شورای حل اختلاف استان تشکیل شده است.

وی، افزود: در سال گذشته اجرای سند تحول و تعالی با محوریت منویات مقام معظم رهبری و حضرت عالی که شامل اجرای عدالت، امید آفرینی و رضایت مردم بوده سرلوحه دادگستری استان بوده است.

رییس دادگستری استان کردستان، عنوان کرد: همکاران قضایی استان با روحیه جهادی پای کار بوده و در راستای تحقق این امور تلاش کرده اند.

به گفته وی، در استان کردستان سعی شده که زمینه اطاله دادرسی فراهم شود و اقدامات با هدف کاهش ورود پرونده و امید آفرینی در جامعه با سرعت و دقت بررسی شود.

حجت‌الاسلام حسینی اعلام کرد: طی سال گذشته ۳۰ هزار پرونده از پرونده‌های استان کسر شده و کردستان در بخش کاهش پرونده و مخدومی رتبه سوم کشوری را کسب کرده و با نرخ رسیدگی نزدیک به ۳ درصد نیز رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

وی با اعلام اینکه در کردستان تثبیت اراضی در استان ۹۰ درصد صورت گرفته است، بیان کرد: بحث رفع اراضی، طی سال گذشته در استان کردستان با تعامل و هم افزایی و با حفظ اقتدار دستگاه به انجام رسیده است.

رییس دادگستری استان کردستان خاطرنشان کرد: در اغتشاشات اخیر دستگاه قضا در کردستان به عنوان کانون اتفاقات، با کمترین حاشیه به کار خود در حوزه تثبیت اراضی تلاش کرد.

 انتهای پیام 

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.