علمی و پزشکیکسب و کار

بهترین دمنوش ها لاغری

دمنوش لاغری خانگی سریع یکی از مواد غذایی پرطرفدار در دنیای کاهش وزن و لاغری است که به راحتی می‌توان تهیه کرد و از آن لذت برد. بیشتر مرد تصور می‌کنند دمنوش‌ها چون گیاهی هستند، ضرری ندارند و به هر اندازه که بخواهند می‌توانند از آنها بنوشند اما این‌طور نیست! گیاهان چربی سوز را باید زیر نظر متخصص یا کارشناس تغذیه، به اندازه مصرف کنید تا دچار عوارض جانبی برخی از این گیاهان دارویی نشوید.

نکته دیگر آنکه حتی مصرف بهترین دمنوش برای کبد چرب گرید ۳، اگر با تحرک روزانه و برنامه غذایی استاندارد همراه نباشد، نمی‌تواند کارساز باشد. در ادامه با مجله سلامتی دکتر کرمانی همراه باشید تا با چند دمنوش برای لاغری شکم و پهلو آشنا شوید:

دمنوش لاغری زنجبیل

زنجبیل به دلیل داشتن طعم و طبعی گرم، سوخت و ساز بدن را تا حدودی افزایش می‌دهد. زمانی که اشتهایتان زیاد است، زنجبیل تازه را به صورت معکب‌های کوچک خرد و خشک کرده و آن را به غذاها و چای خود اضافه کنید.

دمنوش قهوه سبز

قهوه خام تفت داده نشده، کافئین و کلروژنیک بالایی دارد. کافئین، سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و کلروژنیک به عنوان آنتی‌اکسیدان به کاهش فشارخون و کاهش وزن کمک می‌کند.

قهوه سبز کارایی رژیم غذایی، ورزش و در نتیجه میزان کاهش وزن را تا حدودی افزایش می‌دهد. برای تهیه آن پودر قهوه سبز را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و ۷ دقیقه زمان بدهید تا آماده شود.
اگر فرصت مطالعه مقاله را ندارید، می‌توانید به فایل صوتی آن گوش دهید:

دمنوش چای ماچا

چای ماچا نوعی چای سبز است که در مقایسه با انواع چای سبز ارزش غذایی بالاتری دارد. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که یک لیوان از این چای حداقل معادل ۱۰ لیوان چای سبز معمولی ارزش غذایی دارد.

چای ماچا می‌تواند تا حدودی سوخت و ساز بدن را افزایش دهد اما یک راه حل جادویی برای کاهش وزن نیست.

دمنوش لاغری نعناع

مصرف نعناع سبب می‌شود حرارت معده افزایش پیدا کند و قدرت هضم آن بالا برود. مقدار مشخصی برای مصرف نعناع در روز وجود ندارد، اما افرادی که حساسیت دارند باید در استفاده از این گیاه مراقب باشند و آن را همراه با غذا مصرف کنند. استفاده از نعناع عوارض جانبی و تاثیر قابل توجهی در کاهش وزن نیز ندارد.

چای نعناع فلفلی نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند، بلکه برای بهبود مشکلات گوارشی، کاهش سردرد، بهبود خواب، و افزایش احساس سیری نیز مفید است. این دمنوش بدون عارضه جانبی مشخصی، یک انتخاب عالی برای کمک به لاغری شکم و پهلو است.

فواید چای نعناع فلفلی

  • بهبود مشکلات گوارشی
  • کاهش سردردهای تنشی و میگرن
  • بهبود بوی دستگاه تنفسی
  • رفع گرفتگی سینوس
  • افزایش انرژی
  • کاهش دردهای قاعدگی
  • بهبود عفونت‌های باکتریایی
  • کاهش علائم حساسیت فصلی
  • بهبود تمرکز

عوارض چای نعناع فلفلی

تا کنون هیچ عارضه‌ای جانبی خاصی برای چای نعناع فلفلی گزارش نشده است.

طرز تهیه چای نعناع فلفلی

تهیه چای نعناع فلفلی ساده و راحت است: ۱. آب را به جوش آورید. ۲. تعدادی برگ تازه یا خشک نعنای فلفلی را داخل قوری قرار دهید. ۳. روی برگ‌ها آب جوش بریزید و اجازه دهید چند دقیقه دم بکشد تا رنگ چای به رنگ سبز روشن درآید. ۴. این چای را می‌توانید با یک برش لیمو برای افزودن طعم تازه‌تر سرو کنید.

۲. چای لیمو و دارچین: ترکیبی قدرتمند برای کاهش چربی

لیمو با ویتامین C و فیبر پکتین خود، به کاهش چربی شکمی کمک می‌کند، در حالی که دارچین با کنترل اشتها و ترکیبات معدنی خود، به بهبود فرآیند کاهش وزن کمک می‌کند. این نوشیدنی بدون عارضه جانبی مشخصی، فواید زیادی از جمله مبارزه با التهاب و بهبود متابولیسم دارد.

۷ ماده غذایی مفید برای چربی‌سوزی شکم

فواید چای لیمو و دارچین

  • مبارزه با التهاب در بدن
  • بهبود متابولیسم و کمک به سوخت و ساز بدن
  • حفظ جوانی و شادابی پوست
  • بهبود عملکرد مغز
  • بهبود کارکرد دستگاه گوارش
  • کاهش علائم سرماخوردگی

عوارض چای لیمو و دارچین

خوشبختانه، این نوشیدنی هیچ عوارض جانبی خاصی ندارد و برای بیشتر افراد امن است.

دمنوش برای لاغری شکم و پهلو

یکی از نگرانی‌های افرادی که قصد کاهش وزن دارند استفاده از روشی است که منجر به لاغری موضعی شود، از همین رو بسیاری به دنبال دمنوش برای لاغری شکم و پهلو، دمنوش شاهتره مصفی خون دکتر بیز، دمنوش برای لاغری صورت و… هستند.

اما آیا واقعا دمنوش‌های لاغری به صورت موضعی هم عمل می‌کنند؟

به طور کلی باید گفت در حال حاضر مکمل یا دمنوشی که بر روی ناحیه خاصی از بدن موثر باشد موجود نیست و تمام دمنوش های لاغری بر روی کاهش وزن کل بدن موثرند.

با توجه به این سوال پرتکرار که “کدام دمنوش برای لاغری خوب است” در صورت تمایل به استفاده از دمنوش برای لاغری، توصیه می شود از دمنوش‌های ایمن که دارای بسته بندی مناسب و تاریخ انقضای معتبر هستند، استفاده نمایید.

بهترین زمان مصرف دمنوش برای لاغری

به طور کلی مصرف دمنوش برای لاغری نیاز به محدوده زمانی خاصی ندارد و هر زمان از روز می‌توان آن را استفاده کرد.

در ارتباط با برخی دمنوش‌ها مانند انواع چای و دمنوش‌های حاوی کافئین، به علت تداخل با جذب برخی ریز مغذی‌ها بهتر است حداقل با 2 ساعت فاصله زمانی از وعده غذایی اصلی استفاده شود.

هم‌چنین بهتر است افراد ورزشکار جهت افزایش توان ورزشی و به تعویق انداختن خستگی، دمنوش حاوی کافئین را پیش از تمرین خود مصرف کنند.

ذکر این نکته نیز لازم است که افراد مبتلا به اضطراب به صورت خودسرانه اقدام به مصرف دمنوش های لاغری نکنند. برخی دمنوش‌ها مانند چای سبز، قهوه سبز و سایر دمنوش های حاوی کافئین ممکن است منجر به تشدید اضطراب، تحریک پذیری و تپش قلب در آن‌ها شود.

آیا مصرف دمنوش برای لاغری عوارض دارد؟

مانند هر ماده غذایی دیگری، در مصرف دمنوش برای لاغری نیز نباید افراط کرد. استفاده بیش از حد برخی دمنوش‌ها ممکن است منجر به ایجاد عوارضی مانند اسهال، یبوست، حالت تهوع و… شوند.

هم چنین افراد مبتلا به بیماری خاص و یا افرادی که داروی خاصی مصرف می‌کنند بهتر است پیش از مصرف دمنوش برای لاغری با یک پزشک متخصص در این زمینه مشورت نمایند. به عنوان مثال فردی که فشار خون بالا دارد نباید از محصولات بیز استفاده کند