حوادث

امنیت کامل در روند سفر زائران اربعین/ تداوم خدمات پلیس تا زمان بازگشت آخرین زائر

اربعین, اربعین حسینی, پلیس

رئیس پلیس پیشگیری فراجا با بیان اینکه امنیت کامل در روند سفر زائران اربعین برقرار است، گفت: خدمتگزاری پلیس تا بازگشت آخرین زائر حسینی به کشور ادامه خواهد داشت.

به گزارش مجله سلامتی ایران، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر با اشاره به اقدامات پلیس در ماموریت اربعین ۱۴۰۲، گفت: عظمت، تقدس و احترام اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان به اندازه‌ای است که اگر خدمت‌رسانی در این آیین معنوی با وقفه‌ای مواجه مشود یا احیانا مشکلی حادث شود با عنایت خداوند متعال و به دست حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از جمله مسئولیت‌های پلیس پیشگیری فراجا در ماموریت اربعین امسال برقراری امنیت محورهای مواصلاتی و پایانه های مرزی چندگانه است، افزود: با راه‌اندازی ایستگاه‌های بازرسی ثابت و موقت در مسیرهای منتهی به مرز به منظور مدیریت لایه به لایه و پیشگیری از ازدحام جمعیت در پایانه‌ها و فعالیت شبانه‌روزی گشت‌های خودرویی، موتوری و پیاده امنیت طول مسیر در تمام نقاط و راه‌های اصلی و فرعی و پایانه های مرزی تامین شده است.

بنی‌اسدی‌فر به نظارت مستمر و هدفمند تیم‌های ناظر اعزامی از سوی پلیس پیشگیری به منظور پایش فرآیند انتظام‌بخشی ماموریت اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: در طول چند روز گذشته که وضعیت محورها و مسیرهای تردد زائران در استان‌های هدف را به صورت میدانی مورد رصد قرار دادیم، بحمدالله امنیت کامل همچنان در مسیر تردد و محورهای مواصلاتی استان‌های هدف در اربعین حسینی برقرار است و کارکنان بومی استان‌های درگیر در این ماموریت و سایر واحدهای کمکی اعزامی از پلیس پیشگیری انتظامی استان‌ها با هوشیاری لازم ماموریت‌های محوله را به احسن وجه انجام می‌دهند.

فرمانده قرارگاه‌ ابوذر اربعین حسینی پلیس پیشگیری با اعلام اینکه برای مدیریت امنیت مسیر بازگشت زائران نیز تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شده است، ادامه داد: علاوه بر اجرای طرح‌های انتظام‌بخشی، تلاش شده است تا دوربین‌های کنترلی طول مسیر نیز برای پوشش نامحسوس به کار گرفته شود و افزون بر این تمام راه‌های فرعی نیز زیر پوشش انتظامی قرار دارد تا پلیس تسلط کاملی بر راه‌های مواصلاتی و مدیریت راه‌ها داشته باشد.

 بنی اسدی فر با توصیه به زائران در طول مسیر پیاده‌روی، توقفگاه‌ها و محورهای مواصلاتی گفت: زائران عزیز در صورت مواجه با افراد یا موضوعات مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یا ماموران مستقر در صحنه اطلاع رسانی کنند.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا همچنین تاکید کرد: ماموریت پلیس و در واقع نهضت خدمت رسانی و تکریم زائران سالار شهیدان توسط پلیس تا زمان بازگشت آخرین زائر به کشور عزیرمان ادامه دارد.

انتهای پیام

تیم تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تولید محتوای چندرسانه‌ای هستم. توانایی استفاده از تصاویر، ویدئوها و صداها برای جذب و تاثیرگذاری بیشتر را دارم.