حوادث

ارائه خدمات هلال احمر برای اربعین بر روی نرم‌افزار «راهنمای زائر»

آموزش, طراحی, گرمازدگی

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از فراهم شدن امکان دسترسی به خدمات این جمعیت در نرم افزار «راهنمای زائر» در ایام اربعین خبر داد.

به گزارش مجله سلامتی ایران، وحید سلیمی در نشست مشترک با فعالان ستاد مردمی راهنمای زائر اربعین، گفت: این جلسه با هدف هم افزایی و بررسی راهکارهای همکاری مشترک برگزار شد. امسال در نرم افزار کاربردی یا “اپلیکیشن راهنمای زائر”، که یکی از خدمات ۲۷ گانه ستاد مردمی خادمین راهنمای زائر است، آیکون جمعیت هلال احمر نیز در کنار نمادک سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان مانند بیمه و سایر خدمات مانند اخبار، توصیه‌ها، آموزش ها، معرفی اماکن مقدس، مداحی و روضه و…، ایجاد خواهد شد و عموم کاربران می‌توانند خدمات و آموزش‌های جمعیت هلال احمر را مشاهده و از این طریق دریافت کنند.

وی افزود: یکی از وظایف مهم جمعیت هلال احمر تولید محتوای آموزشی با رویکرد عمومی و همگانی به مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی است که مراسم اربعین به عنوان مصداق مهم و عمده تجمعات انبوه یکی از این موارد است. به همین منظور، معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر ویدیوها، کلیپ‌ها، تیزرها و اینفوگرافی‌های مختلفی را با موضوع پیاده‌روی اربعین، اصول بهداشت فردی و محیط، تجهیزات انفرادی زائر، راه‌های جلوگیری از گرمازدگی و بیماری‌های گوارشی، برنامه غذایی مناسب و… طراحی و تولید کرده است.

به گفته‌ رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در جلسه مشترک با فعالان ستاد مردمی راهنمای زائر اربعین مقرر شد این محتواها و تولیدات آموزشی در اپلیکیشن یا نرم افزار کاربردی راهنمای زائر بارگذاری شود.

سلیمی همچنین با اشاره به حضور نمایندگان سازمان‌های امداد و نجات و تدارکات پزشکی در جلسه مشترک جمعیت هلال احمر با ستاد مردمی راهنمای زائر اربعین، اظهارکرد: علاوه بر محتواهای آموزشی، نشانی و مکان دقیق همراه با نقشه و مختصات جغرافیایی مراکز و پایگاه‌های درمانی و امدادی و خدمت رسان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق در ایام اربعین حسینی(ع)، بر روی نرم افزار کاربردی راهنمای زائر قرار خواهد گرفت تا زائران به اطلاعات مراکز درون و برون مرزی این جمعیت به مناسبت اربعین دسترسی آسان و سریع داشته باشند.

اجرای پویش مردمی مرهم زائر

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر همچنین به اجرای طرح مرهم زائر اشاره کرد و گفت:‌ ما در ایام اربعین با خیل عظیم زائران حرم حسینی مواجهیم و امسال هم پیش بینی می‌شود بالغ بر چهار میلیون زائر از کشور ایران به عتبات عالیات مشرف شوند. در همین راستا نیز با توجه به اینکه جمعیت هلال احمر در داخل ایران موظف به امداد و نجات است و در خارج از کشور هم خدمات بهداشتی و درمانی را به زائران ارائه می‌کند و بحث تامین دارو برای بیمارانی که به مراکز هلال احمر مراجعه می‌کنند در اولویت‌های برنامه‌های سازمان است.

سلیمی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از این داروها توسط خود جمعیت هلال احمر تامین می‌شود و امسال با توجه به حجم قابل ملاحظه‌ای که پیش بینی می‌شود ما در قالب طرح مرهم زائر مشارکت‌ها و کمک‌های مردمی را طلب کردیم تا علاقه‌مندان در این امر خیر بتوانند کمک‌های خود را از طریق سازمان جمعیت هلال احمر به زائران برسانند.   در این پویش، تامین اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی برای زائران اربعین حسینی و سایر برنامه‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر در دست اقدام قرار گرفت و شماره حساب ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال احمر نزد بانک ملی و کد دستوری#۳*۱۱۲* به این امر اختصاص پیدا کرده است و از مردم دعوت می‌کنیم با این کد دستوری تماس بگیرند.

وی افزود: مردم با این کد دستوری هم می‌توانند عضو داوطلب جمعیت هلال احمر شوند و هم آموزش‌های مبتنی بر مخاطرات و کمک‌های اولیه را دریافت کنند و گزینه سوم هم درباره پویش مرهم زائر است.

سلیمی گفت: برخی از اقلام پزشکی در قالب پویش خادمان حرم مهرورزی در پایانه‌های مرزی استفاده می‌شود به عنوان مثال با کمک داوطلبان در پایانه‌های مرزی به ویژه پایانه مرزی مهران که بالغ بر ۵۰ درصد تردد زائران زمینی از طریق این مرز انجام می‌شود طرح خادمان حرم مهرورزی از طریق ویلچر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کمک‌های غیرنقدی مردم می‌تواند در قالب دارو باشد افزود: اولویت اول ما درخواست از شرکت‌های تولیدکننده و توزیع کننده دارو بود تا ما را یاری کنند. مردم عزیز هم می‌توانند داروهای قابل استفاده و مازاد بر مصرف خودشان را به پایگاه‌های جمعیت هلال احمر اهدا کنند.   این داروها ترجیحا بسته بندی اولیه کارخانه باشد و داروهای یخچالی و داروهایی نباشد که باید در شرایط ۱۵ درجه نگهداری شود و داروهای شیاف نیمه باز نباشد. داوطلبان می‌توانند تجهیزات قابل استفاده مانند فشار سنج و ویلچر و عصا و واکر و دستگاه اکسیژن ساز را هم اهدا کنند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اظهار کرد: ما فاز اول جمع آوری دارو راتا ۲۷ مرداد اعلام کردیم و بعد از جمع آوری داروها با استفاده از ظرفیت خود داوطلبان، مراحل تفکیک و بسته بندی و ارسال انجام خواهد شد

انتهای پیام

تیم تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تولید محتوای چندرسانه‌ای هستم. توانایی استفاده از تصاویر، ویدئوها و صداها برای جذب و تاثیرگذاری بیشتر را دارم.