عمومی

استراتژی «جنگ فرسایشی» در برابر رژیم صهیونیستی

تامل ایران در پاسخگویی به اقدام جنون‌آمیز رژیم‌صهیونیستی بکارگیری استراتژی «جنگ فرسایشی» است نه فقط «صبر استراتژیک»؛ تا این رژیم که امروز سربازانش با فاصله صفر در حال جنگ با نیروهای مقاومت هستند، بیش از بیش توان راهبردی و نظامی اش تحلیل رود.

به گزارش مجله سلامتی ایران، «استراتژی جنگ فرسایشی در برابر رژیم صهیونیستی» عنوان سرمقاله روزنامه «صبح نو» به قلم محبوبه نیاورانی است که در ادامه می‌خوانید: 
۱۹۰ روز از طوفان الاقصی می‌گذرد جنگی که تاکنون هیچ دستاوردی برای رژیم نداشته و در این مدت اسرائیل برای دستیابی به اهداف خود مجبور شده در چند مرحله راهبرد نظامی خود را تغییر دهد. جنگی که از بمباران هوایی آغاز و سپس به جنگ زمینی تبدیل شد و حال با عدم توانایی نیروهایش در جنگ زمینی، به سمت عملیات کم شدت و ترور هوشمند رهبران مقاومت رو آورده است.

در عملیات زمینی هرچند برق و آب و گاز غزه را قطع کردند اما به‌جز یکی دو مورد نتوانستند تونل‌های حماس را کشف و حتی گروگان‌های عملیات طوفان الاقصی را آزاد کنند. هرچند ۷۰ درصد غزه را در این مدت تخریب کردند اما هیچ چشم‌اندازی برای پایان جنگ وجود ندارد و این رژیم نمی‌تواند پایانی با دستاورد برای آن متصور باشد. از این رو به دنبال تکثیر و گسترده کردن میدان جنگ است و سعی دارد بحران را با بحران پاسخ دهد.  این رژیم در روزهایی که شاهد تظاهرات گسترده خیابانی علیه نتانیاهو بود و روابطش با غرب به‌ویژه با امریکا به سمت سردی و تنش می‌رفت، برای جلوگیری از این بحران، بحران جدید به وجود آورد تا با حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در جنوب غربی دمشق جلوی سقوط خود را بگیرد.

با این اقدام نه تنها تظاهرات خیابانی علیه نتانیاهو جمع شد، این رژیم توانست مجدد حمایت امریکا را جلب کند و از این کشور امتیاز بگیرد.  از سویی دیگر تهدید ایران به پاسخگویی به هدف قرار گرفتن کنسولگری‌اش در سوریه، موجب شده که رژیم صهیونیستی از ترس فلج شود. لحظاتی که خبرنگار اسرائیلی آن را «کشنده» تعبیر کرده و گفته: «همه منتظر اتفاق بزرگی هستند که باید بیافتد، چگونه و چه‌وقتش معلوم نیست؛ بی سر و صدا و بدون ایجاد وحشت باید همه آماده باشند!» بنابراین تامل ایران در پاسخگویی به اقدام جنون‌آمیز رژیم‌صهیونیستی بکارگیری استراتژی «جنگ فرسایشی» است نه فقط «صبر استراتژیک»؛ تا این رژیم که امروز سربازانش با فاصله صفر در حال جنگ با نیروهای مقاومت هستند، بیش از بیش توان راهبردی و نظامی اش تحلیل رود.

البته غرب در ظاهر تلاش کرد زمینه‌های برکناری نتانیاهو را فراهم سازد تا هم از تنش در منطقه جلوگیری کرده و هم چهره مخدوش خود را در رعایت و دفاع از حقوق بشر در نزد افکارعمومی جهان بازسازی کند اما کشورهای غربی طبق معمول یک‌طرفه تنها از ایران خواستند که از تنش جلوگیری کند و حتی حاضر به صدور یک بیانیه محکومیت‌آمیز علیه رژیم صهیونیستی نشدند. البته ایران به رفتارهای متناقض غرب عادت کرده است و از این‌رو هیچگاه بر وعده و وعیدهای آنان حسابی باز نمی‌کند و چشم به اقدامات آنان نبسته است.

هرچند که ایران تنبیه رژیم‌صهیونیستی را حق خود می‌داند که در زمان و مکان و مناسب آن‌را عملیاتی خواهد کرد اما در بازی نتانیاهو نمی‌افتد و شاهد زوال روزافزون و فرو رفتن بیشتر این رژیم در جنگ و بحران خواهیم بود.

انتهای پیام