حوادث

کمیته جلوگیری از تهدیدات سایبری در کشور تشکیل می‌شود

ایران, جمهوری اسلامی ایران, صلیب سرخ

رئیس جمعیت هلال احمر ایران با اشاره به طرح مباحث تهدیدات سایبری در کمیته صلیب سرخ ضمن اعلام اینکه ایران به این کمیته اضافه شد، گفت: بزودی کمیته جلوگیری از تهدیدات سایبری را در کشور تشکیل می دهیم.

به گزارش مجله سلامتی ایران، دکتر پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر، در حاشیه افتتاح نمایشگاه عکس و هنر مفهومی «پرواز بازگشت ۱۴۰۲»، با توجه به ظرفیت هلال احمر ایران، گفت: این جمعیت می‌تواند به عنوان مرجع منطقه عمل کند، بنابراین از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ می‌خواهیم که از حالت سنتی خود خارج و برخی اقدامات را به ماموریت های خود اضافه و محدوده عمل خود را به مخاطرات محدود نکند.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات مالی کمیته بین المللی صلیب سرخ بهترین کار تغییر و تحول در استراتژی آنهاست.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در رابطه با اهم اقدامات انجام شده، افزود: در افزایش تاب‌آوری جمعیت هلال‌احمر ایران اقدامات خوبی انجام داده است. به عنوان مثال هلال‌احمر با تشکیل تیم‌های سحر عملکرد مناسبی بعد از وقوع حوادث از نظر حمایت روانی بر افراد، داشته است. این تیم‌ها بعد از مخاطرات از نظر روانی به حادثه‌دیدگان کمک می‌کنند.

کولیوند با اشاره به سفر اخیر خود به ژنو برای شرکت در گفت وگوی رهبران ارشد جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر، گفت: در این نشست، برای اصلاح استراتژی جدید، ۱۲ پرسش مطرح شد که هلال‌احمر در تمام این پرسش‌ها مشارکت کرد و جواب‌های ایران مورد استقبال کمیته بین‌المللی صلیب سرخ قرار گرفت.

کولیوند در ادامه بیان کرد: جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران همچنین در مواجه با تغییرات اقلیمی تجربیات با ارزشی دارد. مقابله با اثرات تغییرات اقلیمی می‌تواند در جلوگیری از نزاع ها تاثیر گذار باشد. تغییرات اقلیمی‌بین کشورها نزاع ایجاد می‌کند و اگر کمیته بین المللی صلیب سرخ نخواهد در این موارد دخالت کند با مشکل مواجه می‌شویم.

کولیوند گفت: در جلسات چند روز گذشته در کمیته صلیب سرخ، درباره بحث مهم تهدیدات سایبری صحبت شد و ایران به این کمیته اضافه شد. سایر کشورها می‌توانند از دانش ایران در این رابطه استفاده کنند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، وی در ادامه بیان کرد: ما به زودی کمیته جلوگیری از تهدیدات سایبری را در کشور تشکیل می دهیم، ما از سطح بالایی از همکاران برای جلوگیری از تهدیدات سایبری استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام

تیم تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تولید محتوای چندرسانه‌ای هستم. توانایی استفاده از تصاویر، ویدئوها و صداها برای جذب و تاثیرگذاری بیشتر را دارم.