حوادث

عملیات اربعین الگوی امدادرسانی در تجمعات انبوه است

جمهوری اسلامی ایران, دیپلماسی, سلامت

دبیرکل فدراسیون بین‌المللی صلیب‌ سرخ در نامه‌ای به سومین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین عنوان کرد: «من از چالش‌هایی که ممکن است در مدیریت چنین تجمعات انبوهی با آن مواجه شد، آگاهم و به تلاش‌هایی که تمام جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر انجام می‌دهند و حامی و شریک قابل اعتمادی برای دولت‌های خود هستند، بسیار احترام می‌گذارم».

به گزارش مجله سلامتی ایران، بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، متن نامه جاگان چاپاگان به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر کولیوند
رئیس محترم جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای رئیس،
مایه افتخار اینجانب است به نمایندگی از فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در افتتاحیه کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین حسینی(ع)، سخنانی را ایراد نمایم؛ رویدادی که مشخصاً توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یکی از ۱۹۲ جمعیت ملی عضو فدراسیون بین‌المللی است؛ سازمانی بشردوستانه و پیشرو، متعهد به حمایت از مقامات دولتی در تمامی‌شرایط اضطراری و رویدادهای بزرگی مانند این کنگره.

مایلم بر نقش پرصلابتی که جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در پاسخگویی به سوانح، بحران‌ها و همچنین رویدادهایی در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی ایفا می‌کند، تاکید کنم. این نقش، مدیریت و ارائه خدمات گوناگون به یکی از بزرگترین تجمعات مردمی در جهان را نیز شامل می‌شود.

مشاهده اینکه چگونه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قادر است منابع انسانی و لجستیکی را برای حمایت از مقامات دولتی بسیج کند و امنیت همه افرادی که در چنین رویدادهای بزرگی گرد هم می‌آیند را تضمین نماید، ستودنی است.

از شروع تا خاتمه این رویداد بزرگ، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران خدماتی مانند استقبال و راهنمایی زائرین، ارائه اقلام ضروری مانند آب، غذا و سرپناه، اطلاع‌رسانی درخصوص خطرات و حوادث را فراهم می‌کند. همچنین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، خدمات فوریت‌های پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی و حمایت‌های روانی-اجتماعی را در طول مراسم و در سراسر مسیرهایی که زائرین از آن عبور می‌کنند، به همه نیازمندان ارائه می‌دهد؛ اقدامی‌ که به صورت حرفه‌ای توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و هزاران نفر از کارکنان و داوطلبان آن انجام می‌شود.

من از چالش‌هایی که ممکن است در مدیریت چنین تجمعات انبوهی با آن مواجه شد، آگاهم و به تلاش‌هایی که تمام جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر انجام می‌دهند و حامی و شریک قابل اعتمادی برای دولت‌های خود هستند، بسیار احترام می‌گذارم.

مراتب سپاس و قدردانی خود را از تلاش‌های بی‌بدیل کارکنان، داوطلبان و اعضای جوان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و همچنین تمامی‌برگزارکنندگان علمی این کنگره اعلام می‌دارم.

اطمینان دارم بستری که این رویداد با ابتکار عملِ علمی و عملیاتی خود فراهم می‌آورد، خط‌مشی و نقشه راهی برای دستیابی به نتایج هدفمند خود در کاهش بیماری‌های شایع، تصادفات در تجمعات انبوه و کاستن سوانح و بحران‌های مرتبط با آسیب‌ها و مرگ‌ومیرهاست. تجاربی که جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر از طریق مدیریت و ارائه خدمات در چنین رویدادهای بزرگی به دست می‌آورند، فرصتی بی‌نظیر برای ظرفیت‌سازی و همچنین حمایت از ارتقای توانایی‌های جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در مدیریت بهتر، به‌موقع و کارآمدتر در شرایط اضطراری است.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، با همکاری سایر جمعیت‌های ملی پیشرو در منطقه می‌تواند نقش اساسی در حمایت از ظرفیت‌سازی سایر جمعیت‌های ملی در مناطق مختلف را ایفا نماید و فرصتی را برای ترویج دیپلماسی بشردوستانه و اصول بنیادینِ خدمات داوطلبانه، انسانیت، بی‌طرفی و بی‌غرضی در خدمت‌رسانی به مردم در زمینه‌های مختلف فراهم آورد.

بدینوسیله از جنابعالی، رئیس محترم، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و تمام برگزارکنندگان این کنگره بین‌المللی، تشکر و قدردانی نموده و برگزاری رویداد موفق و مثمر ثمری را برایتان آرزو دارم.»

انتهای پیام/ ت 14

تیم تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تولید محتوای چندرسانه‌ای هستم. توانایی استفاده از تصاویر، ویدئوها و صداها برای جذب و تاثیرگذاری بیشتر را دارم.