علمی و پزشکیکسب و کار

پاکسازی پوست در آرایشگاه به چه صورت است؟

پاکسازی پوست در آرایشگاه، یکی از بهترین راهکارها برای تغییر پوست پیر و چروکیده به پوستی سالم و شاداب است. بسیاری از افراد به دلیل مشغله‌های روزانه قادر به انجام منظم پاکسازی صورت در خانه نیستند، بنابراین مراجعه به مراکز معتبر و استفاده از خدمات فشیال و حتی آموزش پاکسازی پوست در آرایشگاه و کلینیک ها انتخاب مناسبی برای افراد تلقی می شود. روند پاکسازی شامل حذف سلول‌های مرده سطح پوست با استفاده از روش‌های تخصصی و مواد پاک‌کننده مناسب است که این فرآیند نه‌تنها باعث شادابی و طراوت پوست می‌شود، بلکه به سلامت عمومی پوست نیز کمک زیادی می‌کند.

پوست

انواع روش‌های پاکسازی پوست در آرایشگاه

پاکسازی پوست در آرایشگاه

پاکسازی صورت برای افرادی با پوست چرب و جوش‌های سرسفید و سرسیاه بسیار مؤثر است و حتی برای افراد بالای ۳۰ سال و کسانی که با مشکلات پوستی مانند جوش‌های فراوان مواجه‌اند، توصیه می‌شود. به طور کلی، برای پوست‌های چرب، پاکسازی یک تا دو بار در ماه و برای پوست‌های مختلط، خشک و نرمال هر سه ماه یکبار توصیه می‌شود. در ادامه شما را با انواع روش های پاکسازی پوست در آرایشگاه بیشتر آشنا می کنیم که عبارتند از:

  • فرایند پاکسازی پوست در آرایشگاه بدون دستگاه

مشاهده و لمس پوست توسط متخصص در این روش کاربرد زیادی دارد که از دستگاه خاصی در این روش استفاده نمی شود. این تشخیص برای انتخاب مواد مناسب پاکسازی ضروری است چرا که هر نوع پوست نیاز به محصولات متفاوتی دارد. برای پاکسازی پوست نیاز به مواد مخصوصی داریم که در ادامه به بیان آن می پردازیم:

  • پوست چرب: ژل و تونر
  • پوست نرمال: شیر پاک‌کن و تونر
  • پوست خشک: شیر پاک‌کن و تونر مخصوص
  • پوست مختلط: پاک‌کننده‌های مخصوص برای هر قسمت

شروع مراحل پاکسازی پوست

بستن موها و پوشاندن آنها اولین مرحله است چراکه نباید به موارد پاکسازی پوست برخورد کنند. در قدم بعدی متخصص پاک‌کننده مخصوصی را روی صورت شما ماساژ می‌دهد و بعد از آن، صورت را با اسفنج خیس کرده و سپس آن را تمیز و خشک می‌ کند. همچنین برای تنظیم PH پوست، از تونر استفاده می‌شود که با پد روی تمام صورت، به جز ناحیه چشم، کشیده می‌شود. علاوه بر این برای پاکسازی دور چشم، از پد پنبه‌ای و پاک‌کننده مخصوص چشم استفاده می‌شود چرا که بهداشتی تر بوده و با پوست هر فردی سازگارتر است.

پس از لایه‌برداری و آب‌رسانی که با اسکراب یا پیلینگ متناسب با نوع پوست انجام می‌شود، مراحل تکمیلی شروع می‌شود. اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، گاها از بخور یا ماسک زغال استفاده می‌شود تا با این روش آلودگی های پوستی در منافذ خارج شودند. در مراحل پایانی، ماساژ (با زمان مناسب برای نوع پوست) همراه با ماسک نهایی، کرم و ضدآفتاب به‌کار می‌رود و به آرامی بر روی پوست مالش می دهند. تمام این اقدامات با در نظر گرفتن نوع پوست انجام می‌گیرد تا نتیجه‌ای مطلوب حاصل شود و توصیه ما این بوده که خدمات پاکسازی پوست را در آرایشگاه و یا کلینیک های معتبر انجام دهید.

فرایند پاکسازی پوست در آرایشگاه با دستگاه

 این روش پاکسازی پوست در آرایشگاه برای پوست‌های چرب و بدون آکنه طراحی شده است چرا که با انجام پاکسازی عمیق، چربی‌ها و هر نوع آلودگی‌ که در لایه‌های عمیق پوست هر فردی وجود دارد به صورت کامل حذف و پاک می‌شود.

 شروع مراحل پاکسازی پوست 

این روش همانند روش بالایی بوده اما با این تفاوت که پس از اتمام پاکسازی با دستگاه، متخصص زیبایی ابتدا ماسک مخصوص فشیال بر روی پوست استفاده کرده و سپس پوست را ضدعفونی می‌کند. برای کاهش التهاب احتمالی، گاها سعی می شود که پوست را به آرامی ماساژ داده تا گردش خون در زیر پوست به درستی انجام شود. در قدم آخر از کرم ها و ضدآفتاب ها استفاده شده تا سطح پوست همیشه مرطوب و شرایط برای کاهش آلودگی در منافذ به حداقل خود برسد.

نکته مهمی که جا دارد در اینجا به آن بپردازیم این بوده که این روش برای افرادی که باردار هستند، مشکلات قلبی و تنفسی به همراه داشته و یا اگر پوست خشک یا حساس دارند، یا از باتری قلبی و پلاتین استفاده می‌کنند، مناسب نیست و توصیه نمی شود.

فواید پاکسازی صورت با دستگاه در آرایشگاه

 پاکسازی پوست با دستگاه در آرایشگاه های زیبایی مزیت ها و فوایدی را به همراه دارد که مهمترین آن ها عبارتند از:

  • زیبایی و شادابی پوست
  • افزایش جریان خون
  • حذف آلودگی‌های پوستی
  • آبرسانی عمیق
  • ریلکس شدن و آرامش

در صورتی که پوست خشک دارید فرایند پاکسازی برای شادابی پوست شما بسیار موثر است و از ایجاد چروک‌های زودرس جلوگیری کرده و پوست ما را جوانتر نشان می دهد. این فرآیند باعث می‌شود مواد معدنی و اکسیژن به لایه زیرین پوست که حاوی کلاژن است برسد و تقویت جوان‌سازی پوست را به همراه داشته باشد.

چرا پوست ما به پاکسازی نیاز دارد؟

پوست به‌عنوان بزرگترین عضو بدن، همواره در معرض آلودگی‌ها و عوامل محیطی زیادی قرار دارد و مهمترین عنصر سازنده کلاژن نام داشته که به‌عنوان غذای پوست نقش اصلی در جوانسازی تا سنین 25 تا 35 سالگی را به همراه دارد. پس از این سن، پوست افراد نیاز به کلاژن سازی و مراقبت بیشتر بوده تا از این طریق پوست شفاف تری را داشته باشیم. مهمترین دلیلی که پوست ما به پاکسازی و فشیال نیاز دارد عبارتند از:

  • جلوگیری از تجمع آلودگی‌ها
  • لایه‌برداری سلول‌های مرده
  • بهبود بهتر جذب مواد مغذی و مرطوب‌کننده‌ها
  • افزایش گردش خون در زیر پوست
  • شفاف شدن و درخشندگی بیشتر

قیمت پاکسازی پوست در آرایشگاه

قیمت پاکسازی پوست در آرایشگاه‌ها بسته به روش‌ها و خدماتی که فرد متخصص متناسب برای پوست هر فرد به کار می گیرد متفاوت خواهد بود. در واقع تعرفه این نوع خدمات بر اساس نوع پوست، روش‌های استفاده شده و مدت زمان جلسه پاکسازی و… تخمین زده می شود و اگر بخواهیم قیمت حدودی را به شما بگوئیم مبلغی بین 2 الی 8 میلیون تومان را باید در نظر بگیرید.