عمومیکسب و کار

مشکل برتر در پرینتر های اچ پی و راهکارهای مناسب برای رفع آنها

با مطالعه مطلب زیر مشکلات اساسی در هنگام کار با پرینتر را خواهید شناخت همچنین میتوانید روشهای رفع مشکل و یا جلوگیری از بروز مجدد خطا در پرینتر hp را به شما معرفی خواهیم کرد.

برخی از این مشکلات بسیار ساده و پیش پا افتاده هستند که به دلیل ناآشنایی کاربران با فرآیند پرینت موجب میشد تا سیستم پرینتر را مختل کرده و به کاربر اجازه استفاده از پرینتر hp را تا زمان رفع کامل خطا ندهد به طور مثال می‌توان به اشاره کرد و یا خطاهای مربوط به . این مقاله به شما کمک می کند تا با بررسی ۱۰ مشکل برتر از دیدگاه کاربران در هنگام استفاده از پرینترهای hp به سادگی آنها را جستجو کرده و با توجه به راهکارهای ارائه شده از پس انجام بهترین راهکار برای برطرف آن بر بیایید .

 

مطالعه این اطلاعات در خصوص رفع مشکلات اولیه پرینترهای hp و راه اندازی سریع دستگاه را به همه متخصصین و کارشناسان شبکه و آی تی در شرکت ها و یا سازمان ها، پیشنهاد کرده و گمان می کنیم این دانش می تواند استفاده قابل توجه ایی برای کاربران خانگی و یا افرادی که نمی خواهند هزینه زیادی برای تعمیر پرینترهای hp و یا انجام سرویسهای دوره ای پرداخت کنند بسیار مفید و کارآمد باشد.

همه پرینترها دیر یا زود با مشکل گیر کردن کاغذ در درون پرینتر برخورد خواهند کرد و این خطا می تواند به دلایل وجود مشکلات متفاوتی رخ دهد، اما غالباً این خطا هنگامی رخ می دهد که کاربران از سیستم های پرینت و نوع پرینتری که در اختیار دارند آگاهی نداشته و موجب شود تا کاغذ با جنس اشتباه و یا غیر استاندارد را درون پرینتر قرار دهند .

باید توجه داشت که برای اجرای دستور چاپ لازم است تا چرخدنده ها و سیستم های مکانیکی درون پرینتر فعال شده و کاغذ را از سینی های ورودی به دورن چاپگر کشیده و با انتقال آن در مسیر پرینت به سمت خروجی هدایت کنند لذا هرگونه اختلال در روند صحیح کارکرد غلتک ها می تواند موجب شود تا کاغذ در درون پرینتر گیر کرده و به کاربر خطای گیر کردن کاغذ در پرینتر یا Paper Jam نمایش داده شود .

آپدیت, آی تی, اچ پی

اولین راهکار و پیشنهاد برای عدم برخورد با خطای گیر کردن کاغذ در درون پرینتر اچ پی انجام سرویس های دوره ای و بررسی مشکلات اولیه در پرینتر توسط کارشناسها و یا افراد متخصص می باشد هرچند سرویس دوره ای می تواند هزینه ای ناچیز برای کاربران ایجاد کند اما از بروز هزینه‌های سنگین و یا از کار افتادن کامل پرینتر جلوگیری کرده تا پیش از وقوع هر خرابی مشکل را پیش بینی و آن را برطرف کنید.

قرار نگرفتن صحیح کاغذ در مخزن ورودی و یا به اصطلاح بهتر ورود کاغذ به صورت کج به درون پرینتر می‌تواند موجب  شده و کاربر را با خطای Paper Jam یا Jam in مواجه کند لذا هنگامی که گاغذ گیر کرده در پرینتر ا خارج میکنید حتما بررسی کنید که درون پرینتر ضامن های نگهدارنده کاغذ به درستی در کنار کاغذها قرار داده شده باشند مهم است که کاغذ به راحتی و بصورت مستقیم به دون پرینتر وارد شود.

همچنین استفاده از کاغذ های مچاله شده و پاره و یا برگه هایی که دارای متعلقاتی مثل سوزن منگنه و یا سوزن ته گرد هستند به سادگی در درون پرینتر گیر کرده و علاوه بر ایجاد مشکلات جدی برای دستگاه کاربر را با خطای گیر کردن کاغذ در درون پرینتر مواجه خواهند کرد.

هرچند که عوض کردن و یا تعمیر پرینتر قطعات خراب ، چرخ دنده‌ها و یا غلطک های آسیب دیده برای کاربران کاری سخت و بعضاً غیر ممکن است اما محافظت از دستگاه برای جلوگیری از بروز مشکل و یا بیرون کشیدن کاغذ از درون پرینتر هنگامی که با خطای گیر کردن کاغذ در درون پرینتر مواجه شده اید کاری آسان و پیشگیرانه است.

امروزه پرینتر های اچ پی با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و داشتن سنسور ها در نقاط حساس از ابتدا تا انتهای عملیات چاپ را رصد کرده و هرگونه مشکل یا خطای پیش آمده را در محل دقیق آن به کاربر اعلام می‌کند بنابراین با کمی دقت و توجه به نوع و یا کد خطای نمایش داده شده بر روی پرینتر یا مطالب نوشته شده روی صفحه نمایش دستگاه می توانید به سادگی آن را جستجو و تا حد ممکن برطرف کنید.

یکی دیگر از دلایل اساسی برای گیر کردن کاغذ در درون پرینتر مشکل خرابی های به وجود آمده در قسمت فیوزر و یا غلطک های درون آن می باشد که به دلیل بروز مشکلات اساسی قطعاً می بایست دستگاه توسط کارشناس و یا افراد متخصص بررسی شده تا پس از بتوان مجدداً از آن استفاده کرد.

تار شدن صفحات چاپ شده و یا ناخوانا بودن مطالب در تمام صفحه و یا بخشی از آن قطعاً به دلیل وجود یکی از مشکلات زیر ایجاد می گردد ، پس می توانید با بررسی موارد گفته شده و استفاده از راهکارهای هوشمندانه و ساده نسبت به رفع اولیه مشکل تار و یا ناخوانا بودن صفحات چاپ شده توسط پرینتر اچ پی اقدام کنید تا بتوانید از کیفیت پرینت بهتر و دقت بالاتری در خروجی تصاویر برخوردار شوید.

اولین و ساده ترین مشکل در خصوص تار چاپ شدن صفحات توسط پرینتر مشکل تمام شدن و نیاز به تعویض آن است در حقیقت میزان پودر انتقال داده شده از کارتریج بر روی کاغذ کاهش پیدا کرده و نتیجه آن تار و یا ناخوانا بودن صفحات چاپ شده توسط پرینتر اچ پی خواهد بود ، این مشکل به دلیل عدم وجود پودر یا تونر به مقدار کافی در کارتریج است با یک راه حل ساده میتوانید برای مدت کوتاهی مشکل را کمتر کنید فقط کافیست باتکان دادن کارتریج بصورت افقی موقتاً به تعداد چند صفحه دیگر از میزان تونر باقی ماده در کارتریج استفاده کرده و صفحاتی با کیفیت بهتر چاپ کنید.

پرینتر های اچ پی دارای قابلیت چاپ اقتصادی میباشند ، در این حالت چاپگر خود را به محوی تنظیم میکند تا میزان کمتری از پودر را برای چاپ استفاده کند بنابراین لازم است تا با بررسی تنظیمات مطمئن شوید که به صورت ناخواسته و یا توسط فرد دیگری دستگاه در حالت چاپ اقتصادی یا Economode قرار گرفته باشد برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فعال بودن این حالت می توانید وضعیت پرینتر را مشاهده کرده و یا از تنظیمات آن پرینت بگیرید.

آپدیت, آی تی, اچ پی

لطفاً توجه داشته باشید عدم و تهیه کارتریج های با کیفیت می تواند از بروز آسیب های جدی به پرینتر و سلامت افراد جلوگیری کزده و کیفیت چاپ بالایی را به کاربران از اولین روز استفاده تا آخرین روز نمایش دهد.

این مشکل توسط بسیاری از کاربران عنوان می گردد که مطالب و یا تصاویر چاپ شده توسط پرینتر hp چند بار پیاپی روی صفحه کاغذ چاپ می شوند و یا به عبارت دیگر مطالب دارای سایه یا تکرار هستند.

در حقیقتچند عامل میتواند دلیل این موضوع باشد

1- این یک مشکل ساده الکتریکی در درون پرینتر است که قسمت پاور یا های ولتاژ (High Voltage) به درستی عمل نکرده و پودر منتقل شده از کارتریج بر روی درام به صورت کامل به کاغذ منتقل نمی شود بنابراین با هر بار چرخش یک کپی کمرنگ تر از متن یا تصویر چاپ شده قبل را روی کاغذ پرینت می کند.

2- ممکن است این حالت به دلیل خرابی قطعات درون کارتریج رخ دهد به طور مثال اگر از کارتریج های بدون کیفیت و یا ارزان قیمت استفاده می‌کنید این احتمال وجود دارد که در طول دوره مصرف درام آسیب‌دیده و نتواند عملکرد صحیح و درستی داشته باشند بنابراین مشکل تکرار مطالب چاپ شده در سطح کاغذ توسط رخ می دهد.

باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که همه قطعات درون پرینتر و یا کارتریج برای تعداد مشخصی از چاپ و پرینت طراحی و تولید شده‌اند بنابراین رعایت دوره مصرف و انجام  میتواند از بروز چنین خطاهایی جلوگیری کرده و کاربر را پیش از هر مشکلی نسبت به رفع آن هوشیار کند ضمناً کارتریج ها نیز از این قانون مستثنی نبوده و استفاده از کارتریج های تقلبی و بدون کیفیت می‌تواند علاوه بر به وجود آوردن مشکلات سلامتی برای کاربر ، دستگاه را نیز با آسیبهای اساسی و جدی تری مواجه کند.

3- عدم کارکرد صحیح فیوز و خراب شدن قطعات درون آن نیز باعت تکرار مطالب و تصاویر در هنگام پرینت میشود

بنابراین باید دریافت که در قسمت فیوزر دستگاه مشکل اساسی وجود داشته و لازم است تا نسبت به تعمیر و یا تعویض آن اقدام کنید در حقیقت مشکل پاک شدن مطالب و تصاویر چاپ شده بر روی کاغذ هنگامی رخ می دهد که هیتر و یا المنت درون فیوزر به اندازه کافی داغ نشده و یا غلتک های پرس در درون آن مقدار فشار لازم برای فشردن مطالب چاپ شده روی کاغذ را وارد نمی کنند.

دومین مسئله که می تواند موجب پاک شدن مطالب و تصاویر از روی کاغذ پس از چاپ گردد کیفیت تونر یا پودر درون کارتریج است بطور مثال اگر کارتریجی برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار نگرفته باشد و یا در اصطلاح عامیانه تونر به دلیل گذر زمان فاسد شده باشد می تواند یکی از دلایل اساسی در بروز مشکل پاک شدن مطالب و تصاویر از روی کاغذ بعد از چاپ باشد

شارژ کارتریج با استفاده از پودر ارزان قیمت و بدون کیفیت میتواند یکی از دلایل مهم در مشکل پاک شدن مطالب چاپ شده باشد بنابراین پیشنهاد می شود حتی اگر می‌خواهید برای صرفه جویی هزینه ها نسبت به hp اقدام کنید حتما از پودر با کیفیت استفاده کرده و یا آن را برای شارژ به مراکز معتبر و افراد متخصص ارائه کنید.

خطای شماره 50.4 در نسل جدید پرینتر های hp در حقیقت بروز مشکل در بخش برق ورودی و ایرادهای مربوط به آن را بازگو میکند

اگر پرینتر اچ پی را در شرکت یا دفتر کارتان دارد توجه داشته باشید که هرگز آن را مستقیماً به UPS متصل نکنید ، در حقیقت یک پرینتر لیزری هرگز نباید به UPS متصل شده باشد زیرا میزان برق مصرفی توسط پرینتر در لحظه چاپ بسیار بالا بوده و این عمل می تواند به سادگی به UPS آسیب وارد کرده و موجب بروز خطای شماره 50.4 میگردد

چنانچه با اتصال مستقیم پرینتر به برق شهری همچنان با مشکل خطای شماره 50.4 مواجه شدید حتما دستگاه را در اولین فرصت به افراد متخصص و مراکز معتبر در خصوص رفع و ارائه کنید.

همواره سیستم عامل های جدید برای کامپیوتر ها توسط شرکت های مختلف ارائه می شوند و بنابراین درایور ها و فایل های راه انداز متناسب با آن برای استفاده از پرینترهای hp نیز لازم است اما اغلب این اتفاق برای بسیاری از کاربران رخ می دهد که پس از آپدیت کردن سیستم عامل و یا نصب ویندوز جدید روی کامپیوتر متاسفانه نمی‌توانند درایورهای لازم برای پرینتر را پیدا کرده و استفاده از پرینتر برای آنها غیر ممکن می شود

در این شرایط بهتر است این نکته را مد نظر داشته باشید که بسیاری از پرینترهای hp توسط سیستم عامل ویندوز به سادگی شناخته شده و به دلیل توافقات بین اچ پی و مایکروسافت خیلی از پرینترها حتی بدون نیاز به نصب درایور توسط ویندوز به صورت پیش فرض قابل استفاده خواهند بود اما برخی از  ممکن است با مشکل دسترسی به اسکنر و عدم استفاده از آن مواجه شوند اولین و مطمئن ترین راهکار برای دسترسی به و جستجوی درایور مربوط به پرینتر خود می باشد حتی می توانید با ورود به بخش درایورها در وب سایت مرکز فروش و خدمات اچ پی ساپورت درایور های سازگار با پرینتر خود را دانلود کنید

دانلود درایور پرینتر اچ پی

اگر برای شما هم این مشکل به وجود آورده است که با فشردن دکمه پرینت دستور چاپ اجرا نمی شود و پرینتر فقط از یک ورودی کاغذ بخصوص می توانند استفاده کنند پس با مطالعه مطالب زیر و انجام راهکارهای ساده این مشکل را برطرف کنید تا علاوه به عدم پرداخت هزینه های مربوط به نیرو متخصص در سریع ترین زمان خطای پیشرو را برطرف کنید

مشکل عدم چاپ از یک ورودی بخصوص در حقیقت یا به مشکلات مربوط به کامپیوتر بر می گردد و یا به خطاهای پرینتر بنابراین بهتر است تا در کامپیوتر خود و از طریق نرم افزاری که قصد ارسال دستور پرینت برای چاپگر اچ پی را دارد جستجو کرده و بررسی کنید که آیا ورودی کاغذ را به عنوان پیش فرض انتخاب کرده است یا نه ! برای این کار می توانید به مقاله انتخاب مخزن ورودی کاغذ در پرینتر اچ پی مراجعه کنید و یا روی پرینتر در بخش تنظیمات ورودی های کاغذ اندازه کاغذ صحیح را برای آن مخزن مورد نظر انتخاب کنید همچنین لازم است مطمئن شوید که در سینی های پرینتر به اندازه کافی کاغذ وجود داشته باشد.

در درون پرینترهای hp غلتک های کاغذ کش و یا پد های جدا کننده کاغذ وجود دارد که وظیفه کشیدن کاغذ به درون پرینتر و جلوگیری از ورود چند تا غزل صورت همزمان به درون دستگاه را بر عهده دارد هرگونه خرابی و یا ساییدگی برای هر یک از آنها می‌توانند موجب شود تا با مشکل و یا کشیدن چند کاغذ به صورت همزمان به درون دستگاه مواجه شوید بنابراین در اولین قدم پیشنهاد می‌شود تا با انجام و بررسی پرینتر اچ پی توسط کارشناسان با تعویض و یا تعمیر غلطک های کاغذ کش و پد های جداکننده کاغذ از بروز چنین مشکلی جلوگیری کنید.

خطای شماره ۷۹ یکی از خطاهایی که در ارتباط با شبکه و سرویس‌های مربوط به پرینتر می باشد و بروز هرگونه مشکل و یا خطا در نوع ارتباط میان کامپیوتر و پرینتر موجب نمایش در صفحه نمایش خواهد شد برای برطرف کردن خطای شماره ۷۹ لازم است تا در ابتدا از منوی استارت وارد بخش کنترل پنل شده و در قسمت پرینتر ها بررسی کنید که آیا برای پرینتر مورد نظر دستور پرینت متوقف شده است یا خیر همچنین بروز مشکل در قطعات داخلی پرینتر مثل RAM یا درگاه ارتباطی USb و Ethernet نیز می‌تواند موجب نمایش خطای شماره ۷۹ برای پرینتر اچ پی شود لذا اگر به پرینتر قطعه جدیدی اضافه کرده‌اید پیشنهاد می شود تا در اولین قدم آن را از دستگاه جدا کرده و اجازه دهید تا پرینتر به شکل اولیه و به حالت تنظیمات کارخانه دستورات چاپ را اجرا کند اگر موفق رفع مشکل خطای ۷۹ در پرینتر اچ پی نشدید حتما با مراکز معتبر اچ پی و یا افراد کارشناس و متخصص در این زمینه تماس گرفته تا نسبت به رفع مشکل خطای شماره ۷۹ اقدام کنند.

پرینت روی پاکت های نامه توسط پرینتر های لیزری می تواند دلیل بروز بسیاری از مشکلات و خطاها در پرینتر شود علت این است که ضخامت کاغذهای نامه از کاغذ استاندارد تحریر بیشتر بوده و برای چاپ روی پاکت نامه لازم است تا چند لایه کاغذ ضخیم به صورت همزمان از درون پرینتر عبور کند این هر کس می تواند به سادگی به پرینتر آسیب زده و کاربر را با خطاها و مشکلات بسیاری مواجه کند بر روی پاکت های نامه نواری چسبنده و حساس در مقابل حرارت وجود دارد که هنگام عبور از میان غلتک های پرس و فریزر به سادگی ضرب شده و درون دستگاه پخش می‌شوند پیشنهاد می شود تا برای چاپ مطالب و تصاویر بر روی پاکت نامه ترجیحم از پرینترهای جوهر افشان که قابلیت چاپ بر روی کاغذ های سنگین وزن را دارند استفاده کنید

ما با ارائه مطالب بالا ۱۰ مشکل برتر در پرینتر اچ پی و راهکارهای رفع آن را مطرح کرده و امیدواریم بتوانیم در راستای رضایت هر چه بیشتر کاربران در استفاده از پرینترهای hp نامبرده

توجه داشته باشید که همچنان پرینترهای اچ پی یکی از پرطرفدار ترین و کارآمد ترین محصولات ای در زمینه ماشین های اداری بوده و همواره دقت و کیفیت چاپ قابل توجهی را دارند.

در صورتی که همچنان با مشکلات چاپ توسط پرینتر hp مواجه هستید می توانید با یکی از مراکز فروش و خدمات اچ پی ساپورت تماس گرفته و از تجربیات کارشناسان این مجموعه برای حل مشکل خود استفاده نمایید

پرسنل مستقر در  با سابقه طولانی و تجربه کافی می‌توانند به شما برای تعمیر  و رفع این مشکل کمک کنند.

خدمات سرویس  میتواند به 2 روش صورت پذیرد :

 و 

استفاده از  در یادداشت ویراستار: این مطلب در آبان 1399 توسط کارشناسان پرینتر و ماشین‌های اداری فالنیک، بررسی و تایید شده است.

گاهی اوقات در عملکرد اختلالاتی رخ می‌دهد که روند پرینت و چاپ را دچار مشکل می‌کند. برخی از این اختلال‌ها به سادگی، با روشن و خاموش کردن دستگاه از بین می‌روند. اما برای حل کردن مابقی آن‌ها، باید از یک متخصص در این زمینه کمک گرفت و کمی با آشنا بود.

در ادامه مقاله شما را با این مشکلات آشنا خواهیم کرد. دانستن مشکلات متداول قبل از خرید به شما کمک می‌کند، انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید و اقدامات درستی برای انجام دهید. برای اطلاع از یا دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره تماس بگیرید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

یکی از مشکلات رایجی که بیشتر کاربران اچ پی بعد از خریدن پرینتر با آن مواجه می‌شوند، گیر کردن کاغذ در پرینتر اچ پی است. انتخاب کاغذ‌های کثیف، کهنه و خیس، عدم سرویس به موقع و تمیز نکردن بخش‌های مختلف پرینتر می‌تواند دلیل این مشکل باشد. در چنین شرایطی، کاربر دیگر نمی‌تواند کاغذ را از درون دستگاه بیرون بکشد و کل عملیات پرینت نیز متوقف می‌شود. به یاد داشته باشید هرگز برای بیرون آوردن کاغذ از پرینتر اچ پی، از اجسام نوک تیز استفاده نکنید. با این کار تنها به قطعات پرینتر آسیب خواهید زد.

کاغذ گیر کرده درون پرینتر را، با ملایمت از دستگاه بیرون آورید

در صورتی که شما هم به مشکلات پرینتر برخورد کردید، با ما در تماس باشید. کارشناسان متخصص ما با تجهیزات پیشرفته مرکز خدمات فالنیک، آماده پذیرش و رفع ایراد پرینتر شما هستند.

راه حل مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر hp

در اولین قدم برای رفع این مشکل باید کاغذ‌هایی که برای پرینتر انتخاب کرده‌اید را بررسی کنید. اگر کاغذ‌های لکه دار، کثیف و مرطوب را، در بین کاغذ‌های سالم می‌بینید آن‌ها را جدا کنید. کاغذ‌ها را مرتب کرده و آن‌ها را صاف و منظم در کنار هم قرار دهید. با این کار علاوه بر مرتب کردن آن‌ها، متوجه سایز و اندازه کاغذ نیز می‌شوید و کاغذ‌های استاندارد را از کاغذ‌های یک اندازه جدا می‌کنید.

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، این مشکل می‌تواند به تمیز نکردن بخش‌های مختلف پرینتر نیز مربوط باشد. نشستن گرد و غبار روی اجزای مختلف پرینتر، می‌تواند فرایند چاپ را با مشکل مواجه کند.

بهتر است برای جلوگیری از این مشکلات، بخش‌های مختلف پرینتر خود را تمیز کنید و زمانی را برای سرویس دوره‌ای آن‌ها اختصاص دهید.

برای جلوگیری از گیر کردن کاغذ درون پرینتر، کاغذ‌های لکه دار و کثیف و غیر استاندارد را از گروه سالم جدا کنید

یکی از مشکلاتی که شما را به عنوان یکی از کاربران پرینتر اچ پی، مجبور به توقف عملیات پرینت می‌کند، کیفیت پایین تصاویر است. در چنین شرایطی تصاویر و متون بدون هیچ اشکالی چاپ می‌شوند؛ زیرا هیچ اختلالی در پروسه چاپ و پرینت وجود ندارد. اما متوجه می‌شوید کیفیت تصاویر به نسبت پرینت‌های گذشته دستگاه پایین آمده است و عکس‌ها محو پرینت شده‌اند.

راه حل مشکل کم بودن کیفیت تصاویر چاپ شده با پرینتر اچ پی

این مورد که بیشتر در پرینتر‌های لیزری رخ می‌دهد، به دلیل بروز مشکل در منبع تغذیه دستگاه است. بنابراین اگر چند وقتیست پرینتر لیزری اچ پی شما، تصاویر را با کیفیت پایین چاپ می‌کند؛ بهتر است منبع تغذیه آن را عوض کنید. بهتر است برای جلوگیری از بالا و پایین شدن جریان برق، از منبع تغذیه درست و کابل مخصوص پرینتر استفاده کنید. بعد از انتخاب منبع تغذیه درست، لازم است پرینتر و سیستم متصل به آن را، دوباره راه اندازی کنید.

یک نکته مهم دیگر که هنگام پایین آمدن کیفیت چاپ تصاویر باید به آن توجه کنید، بررسی کردن میزان ملزومات مصرفی پرینتر است. درام که تنها در پرینتر‌های لیزری وجود دارد، نقشی اساسی را فرایند چاپ ایفا می‌کند. این قطعه باید هر بار با ، تعویض شود. هنگامی که کیفیت چاپ تصاویر پایین می‌آید و اشکال محو و مات چاپ می‌شوند، زمان تعویض درام فرا رسیده است.

اگر به تازگی کیفیت تصاویر پایین آمده است، باید میزان کارتریج تونر یا جوهری را بررسی کنید

بیشتر خرابی پرینترهای hp به دلیل استفاده از درایور‌های منسوخ شده است. بروزرسانی درایور پرینتر اچ پی، به شما کمک خواهد کرد بسیاری از مشکلاتی که در حین استفاده از پرینتر با آن مواجه می‌شوید را حل کنید.

به یاد داشته باشید اگر به تازگی سیستم عامل رایانه خود را، به ویندوز ده ارتقا داده‌اید ممکن است در چاپ و پرینت اسناد به مشکل بخورید. زیرا درایور قدیمی چاپگر شما، توسط سیستم عامل جدید پشتیبانی نمی‌شود. برای رفع این مشکل، باید درایور چاپگر خود را همگام با سیستم عامل رایانه بروز کنید. برای یافتن آخرین نسخه پرینتر، می‌توانید به سایت کمپانی اچ پی مراجعه کنید.

درایور یا نرم افزار راه انداز پرینتر، عامل اتصال سیستم و پرینتر است. اگر این نرم افزار را درست نصب و یا بروزرسانی نکرده‌اید، بهتر است برای به دنبال یک تعمیرکار باشید.

با ارتقا سیستم عامل رایانه، ممکن است پرینتر اچ پی در ویندوز کار نکند

کم بودن میزان کارتریج، اولین احتمالی است که در زمان تار یا محو بودن صفحات به ذهن ما می‌رسد. بهتر است برای جلوگیری از این مشکل، به موقع کارتریج را تعویض و یا شارژ کنید.

به تازگی متوجه شده‌اید متونی که برای چاپ به پرینتر ارسال کرده‌اید، محو و یا تار هستند. قبل از اینکه برای رفع این مشکل به سراغ تعمیرکار بروید، ابتدا باید تنظیمات پرینتر را بررسی کنید. پرینتر اچ پی تنظیماتی برای کیفیت چاپ دارد و می‌تواند آن را کمرنگ یا پررنگ کند. اگر بعد از بررسی متوجه شدید که تنظیمات چاپ در حالت کمرنگ و یا اقتصادی قرار گرفته‌اند، آن را درست کنید. برای آشنایی دقیق تر با مشکلات مربوط به رنگ در پرینترهای اچ پی میتوانید مقاله «» را مطالعه کنید.

اگر پرینتر کمرنگ پرینت می‌گیرد، تنظیمات آن را بررسی کرده و ببینید دستگاه در حالت اقتصادی قرار گرفته است یا خیر

یکی از مشکلات پرینتر، چاپ کردن نیمی از صفحه است، این مشکل می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. در اولین قدم بهتر است دستگاه را از منبع تغذیه جدا کرده و رایانه را خاموش کنید. سپس مجدد هر دو را روشن کرده و راه بیاندازید. برای امتحان دستگاه، یک فایل پرینت بگیرید. اگر هنوز فقط نیمی از صفحه چاپ می‌شود، وقت آن رسیده است برای تعمیر پرینتر اقدام کنید.

برای بسیاری از کاربران پرینتر این مشکل پیش می‌آید که، بعد از شارژ و یا تعویض کارتریج، پرینتر کارتریج جدید را شناسایی نمی‌کند. عوامل زیادی در بروز این مشکل دخیل هستند که، در اینجا به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

اولین دلیل برای عدم شناسایی کارتریج توسط پرینتر، می‌تواند به دلیل نصب و قرارگیری اشتباه کارتریج در دستگاه باشد. در چنین حالتی دستگاه با نشان دادن کد خطا، خبر از این موضوع خواهد داد.

یکی از مشکلاتی که باعث، عدم شناسایی کارتریج و در نهایت پرینت نگرفتن پرینتر می‌شود، نشستن گرد و غبار و کثیفی روی اتصالات فلزی کارتریج جدید است. برای حل این مشکل می‌توانید، با ریست کردن حافظه پرینتر کارتریج جدید و میزان تونر آن را شناسایی کنید.

اگر پرینتر کارتریج جدید را شناسایی نمی‌کند و پرینت نمی‌گیرد، نحوه نصب و قرارگیری کارتریج را بررسی کنید

ارور پرینترهای hp در صفحه نمایش دستگاه ظاهر شده و خبر از وجود مشکل در بخش‌های مختلف می‌دهند. بهتر است برای فهمیدن مشکلات پرینتر، با معانی این کد‌های خطا آشنا باشید.

این کد خطا، نشان دهنده وجود مشکل در کابل پرینتر و یا درایور است. با خاموش و روشن کردن دستگاه می‌توانید این کد را رفع کنید. اگر بعد از راه اندازی مجدد دستگاه هنوز آن را مشاهده می‌کنید، نشان دهنده یک مشکل سخت افزاری در پرینتر است.

این کد خطا نشان می‌دهد که، پرینتر دارای مشکلاتی با چیپست کارتریج تونر است و نمی‌تواند کارتریج را خوانده و با آن ارتباط برقرار کند.

این ارور خبر از نبود کاغذ درون پرینتر می‌دهد، برای رفع آن کاغذ درون سینی پرینتر بگذارید.

اگر این کد روی صفحه نمایشگر ظاهر شده، ابتدا باید از نصب درست کارتریج و باز نشدن پوشش آن مطمئن شوید.

این ارور نشان دهنده گیر کردن کاغذ در پرینتر است. برای رفع این ارور بهتر است به دفترچه راهنمای پرینتر مراجعه کنید.

کد‌های خطای ظاهر شده روی صفحه نمایشگر، خبر از وجود مشکل در عملکرد دستگاه می‌دهند

پرینتر کارتریج‌ها را تشخیص نمی‌دهد.

این هشدار نشان دهنده پایین و یا خالی بودن میزان کارتریج شما است.

این کد خطا زمانی ظاهر می‌شود که، اطلاعات داده شده به پرینتر بیشتر از ظرفیت حافظه آن باشد.

پرینتر و سیستم مشکل ارتباطی دارند، اتصالات و کابل را بررسی کنید. سیستم و چاپگر را خاموش کرده و دوباره راه اندازی کنید.

این کد نشان دهنده خطایی در کارکرد چاپ است، برای رفع این مشکل باید دستگاه را دوباره راه اندازی کنید.

این کد زمانی به وجود می‌آید که، مشکلات نرم افزاری در سیستم و یا پرینتر وجود داشته باشد.

با دانستن معانی این کد‌ها، پرینتر را عیب یابی کنید

اگر تمام روش‌های گفته شده را امتحان کردید، اما جوابی نگرفتید باید مشکل را در سخت افزار دستگاه جستجو کنید. گاهی اوقات این، ایرادات سخت افزاری هستند که باعث مشکلاتی در پریتر اچ پی می‌شوند.

به یاد داشته باشید این دستگاه و قطعات جانبی آن، بسیار گران قیمت هستند، بنابراین برای رفع ایراد و اختلال تعمیر پرینتر اچ پی را به افراد ماهر در این زمینه بسپارید.

قیمت پرینتر با گارانتی معتبر

اگر می‌خواهید خرید پرینتر یا تعمیر پرینتر در محل را از یک شرکت حرفه‌ای، معتبر و با سابقه انجام دهید تا ازکیفیت دستگاه و خدمات پس از فروش آن مطمئن باشید، روی کلمه قیمت پرینتر کلیک کنید یا برای ارتباط با کارشناسان ما و گرفتن قیمت چاپگر با ما تماس بگیرید. تا از خدمات مشاوره ما به رایگان استفاده کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

لازم به ذکر است شما مشتریان عزیز میتوانید با ثبت درخواست های خود از طریق وب  در کمترین زمان ممکن از بهترین خدمات ما بهره‌مند گردید.

این مقاله با عنوان 10 مشکل برتر در پرینتر hp و راهکار رفع آن توسط تیم  ترجمه و تولید شده است