اقتصادیعمومیکسب و کار

راه حل‌های آسان برای جلوگیری از بوی بد کفش‌ها

1 از جوش شیرین استفاده کنید

قیمت بوگیر کفش نانوسان: چند قاشق غذاخوری جوش شیرین را در وسط فیلتر قهوه قرار دهید و در صورت تمایل چند قطره روغن اسانس اضافه کنید. فیلتر را بپیچانید و آن را با یک باند لاستیکی ببندید، سپس در هر کفش یکی قرار دهید و یک شب بگذارید بماند تا رطوبت آن جذب شود و بوی کفش را بگیرد.

بیشتر بخوانید:

اسپری نانو پاک کننده گاز: یکی دیگر از روش های استفاده از جوش شیرین تهیه یک پودر کفش ساده با افزودن چند قطره روغن اسانس به یک مشت جوش شیرین است. ترکیب را خوب مخلوط کنید، پودر را به صورت لایه یکنواخت داخل کفش بریزید، سپس بگذارید یک شب بمانند. جوش شیرین را صبح دور بریزید.

 2 از گلوله های پنبه ای استفاده کنید

بوگیر سطل زباله نانوسان: چند قطره روغن اسانس روی چند توپ پنبه ای بریزید، داخل کفش بگذارید و بگذارید یک شب بماند. روغن لیمو و سایر رایحه های مرکبات در اینجا به خوبی کار می کنند!

بیشتر بخوانید:

  3 استفاده از نور آتاب

اگر هوا آفتابی و گرم است، کفش های خود را برای چند ساعت بیرون زیر نور آفتاب بگذارید. قرار دادن کفش ها زیر نور افتاب تاحدودی کمک می کند باکتری ها از بین بروند و درنتیجه بوی بد کفش کاهش یابد.

از بین بردن بوی بد کفش با الکل, از بین بردن بوی بد کفش چرم, از بین بردن بوی بد کفش نی نی سایت

بیشتر بخوانید:

 4 از فریزر استفاده کنید

برای از بین بردن بوی کفش می توانید از فریزر خود نیز استفاده کنید! ابتدا با قرار دادن کفش ها در کیسه زیپ دار مهر و موم شده، کیسه را یک شب در فریزر قرار دهید. باکتری های ایجاد کننده بو در دمای پایین زنده نمی مانند و این یک روش ساده و موثر است.

بیشتر بخوانید:

 5 استفاده از پوست لیمو

مقداری پوست لیمو را یک شب در کفش خود قرار دهید. نگران رطوبت آن نباشیدف مشکلی ایجاد نمی کند، این به شما کمک می کند تا رایحه ای تازه برای کفش های بدبو ایجاد کنید!

بیشتر بخوانید:

 6 استفاده از میخک

به کفشهای بدبو خود چند میخک اضافه کنید. یک مشت میخک را در یک دستمال ببندید و آنها را در هر کفش قرار دهید. بگذارید چند ساعت بمانند. برای کفش های با بوی بد زیاد، میخک ها را طولانی تر یا تا زمانی که بوی آن از بین نرود ، بگذارید داخل کفش بماند.

7 سرکه سفید

همچنین می توان از سرکه سفید برای خنثی سازی بو و از بین بردن باکتری های موجود در کفش استفاده کنید. برای مقابله با بو باید از محلول سرکه و آب استفاده کنید. در یک بطری اسپری ، یک فنجان سرکه و یک فنجان آب را مخلوط کنید. محلول را داخل کفش خود اسپری کنید و اجازه دهید خشک شود. سرکه بو را از بین می برد و ساعت ها بوی تازه کفش را حفظ می کند.

بیشتر بخوانید:

 8 چوب سدر

چوب سدر دارای خواص ضد قارچی طبیعی است و آن را به یک خوشبو کننده عالی تبدیل می کند. چوب سدر را داخل کفش های خود قرار دهید تا به آنها کمک کند تا بوی بد آن ها حذف شود.

 9 از الکل پزشکی استفاده کنید

داخل کفش ها را با الکل اسپری کنید. این روش به خشک شدن منابع بو کمک می کند و امیدوارم بتوانید دوباره از کفش ها استفاده کامل کنید.

بیشتر بخوانید:

استفاده از الکل نه تنها یک ماده ضد عفونی کننده است بلکه به سرعت تبخیر می شود. در حقیقت، آنقدر زود تبخیر می شود که به خشک شدن انواع دیگر رطوبت مانند عرق نیز کمک می کند.

10 از یک صابون استفاده کنید

آخرین روشی که می خواهیم برای از بین بردن بو از کفش بیان کنیم، قرار دادن یک صابون در داخل کفش ها به مدت یک شب است. صابون به جذب بو کمک کرده و رایحه ای تمیز و تازه از خود به جای می گذارد.

11 روغن درخت چای

روغن درخت چای محصولی فوق العاده برای کاهش بوی بد از کفش است. پاشیدن چند قطره روغن درخت چای داخل کفش بوی بد را کاهش داده و از آن جلوگیری کند. اگر وسوسه شدید که روغن درخت چای را مستقیماً به پوست بمالید ، لطفاً اطمینان حاصل کنید که روغن آن با سایر روغن های حامل مانند روغن نارگیل به شدت رقیق شده باشد.

12 چای کیسه ای

کیسه های چای نیز با بوی بد مبارزه می کنند. چای سیاه حاوی تانن است که ثابت شده بسیار مفید در از بین بردن باکتری های موجود در داخل کفش است. چند کیسه چای را درون قابلمه آب در حال جوش قرار دهید و بگذارید تا چند دقیقه خیس بخورد. کیسه ها را برداشته و بگذارید حدود 5 دقیقه خنک شوند. کیسه های چای خنک شده را داخل کفش های خود قرار دهید و بگذارید نزدیک به یک ساعت بمانند. کیسه های چای را برداشته و مایعات اضافی را پاک کنید.

13 پودر بچه

مقداری پودر بچه را روی پاها یا جوراب های خود بپاشید. اگر پاهایتان در طول روز عرق می کند ، دوباره پودر کودک را بزنید تا پاها خشک شود. پودر بچه ممکن است به خشک نگه داشتن کف پا کمک کند و خطر رشد باکتری در پا و کفش شما را کاهش دهد. پودر بچه می تواند به خنثی سازی بو و معطر شدن کفش کمک کند.

سخن آخر

تعویض جوراب ها با یک جفت تازه باعث کاهش تجمع باکتری های بدبو می شود. وقتی جوراب های کاری خود را انتخاب می کنید ، اگر می توانید از پنبه خودداری کنید زیرا رطوبت (از جمله عرق) را به خود جذب می کند. این باعث می شود که آنها سریع تر بو بگیرند و باعث می شود پای شما مرطوب بماند. جوراب های پشمی یا بامبو برای از بین بردن رطوبت بهترین گزینه هستند.