عمومیکسب و کار

درآمد از اینستاگرام چقدر است؟

هیچ محدودیتی ندارد! هر کسی در هر شرایطی می تواند از اینستاگرام پول درآورد آن هم پول خوب! با شیوع ویروس کرونا خیلی از کسب و کارهای سنتی وارد اینستاگرام شدند و کسب و کارشان را آنلاین کردند. این روزها خرید آنلاین، آن هم از اینستاگرام برای مردم خیلی عادی شده است. به خاطر همین خیلی ها از این فرصت برای افزایش درآمدشان به خوبی استفاده کرده اند.

تا الان به این فکر کرده ایده که پیج های اینستاگرامی چقدر درآمد دارند؟ می دونستید در روز چقدر پول در اینستاگرام رد و بدل می شود؟ مطمئنم شما هم دوست دارید از اینستاگرام درآمد داشته باشید اما نمی دانید چقدر پول توشه! این مقاله قطعا برای شما جذاب خواهد بود چون قرار است در مورد درآمد پیج های اینستاگرام با شما صحبت کنم. قبل از اینکه بیزینس خود را در اینستاگرام شروع کنید بهتر است بدانید چقدر درآمد از اینستاگرام در انتظار شماست. پس پیشنهاد می کنم تا آخر این مقاله را بخوانید.

بیشترین درآمد از اینستاگرام در ایران, چگونه درآمد اینستا را فعال کنیم, درآمد اینستا با چند فالوور

میزان درآمد پیج های اینستاگرام به چی بستگی دارد؟

درآمد پیج های اینستاگرام به عوامل مختلفی مثل موضوع فعالیت و نحوه تولید محتوایشان بستگی دارد. عدد دقیقی را نمی توان برای درآمد هر پیج اینستاگرام در نظر گرفت اما به طور کلی پیج های فعال در اینستاگرام با میانگین 10کا فالوور واقعی و فعال درآمدشان از 10 میلیون تومان به بالا در ماه شروع می شود.

موضوع بعدی توجه به مدل درآمدزایی پیج هاست. اینکه از چه راهی کسب درآمد می کنند؟ آیا محصول و خدمات می فروشند یا از گرفتن تبلیغات درآمد دارند؟ معمولا پیج هایی که فروش محصول دارند هرچند که فالوور کمتری دارند اما درآمدشان مداوم است. اما پیج هایی که از تبلیغات درآمد دارند هم درآمدشان بیشتر است و هم دردسر کمتری دارند.

جدا از این حرفا یکی از مهمترین عواملی که در درآمد پیج های اینستاگرام دخیل است تعداد فالوورهای پیج است. هر چه تعداد فالوورهای فعال پیج بالاتر باشد مسلما درآمد بیشتری هم حاصل می شود. این قضیه ربطی به موضوع پیج ندارد! تعداد فالوور در هر شرایطی رابطه مستقیم با میزان درآمد دارد.

پیج های اینستاگرام چگونه به درآمد بالا می رسند؟

استمرار در تولید محتوا یکی از مهمترین دلایل موفقیت پیج های اینستاگرامی است. تولید محتوا، داشتن استراتژی در کسب و کار، جذب فالوور واقعی و تبدیل فالوورها به مشتری چرخه ثروت در اینستاگرام است. ناگفته نماند استفاده صحیح از ابزارهای موجود می تواند بازدهی پیج را افزایش دهد. مثلا کی و چطور استوری منتشر کنیم؟ یا چطور پیشنهاد فروش بدهیم؟ اینها مستقیما به درآمد شما از پیج تان مربوط می شود.

اما مهمترین عاملی که باعث افزایش درآمد پیج های اینستاگرامی می شود جذب فالوربالا از طریق تبلیغات است. اگر می خواهید از طریق اینستاگرام به درآمد غیرقابل تصور برسید حتما باید تبلیغ کنید. چون یکی از مهمترین موارد برای رشد سریع در اینستاگرام بالا بردن فالوورها است. برای جذب سریع فالوور هم هیچ راهی جز تبلیغات جواب گو نیست! 90 درصد پیج های اینستاگرام (حتی بلاگرها و واینرهای معروف) از طریق تبلیغات توانسته اند فالوورهای خود را بالا ببرند. در نهایت هم افزایش درآمد را به همراه دارد.

آیا با خرید پیج اینستاگرام می توان به درآمد بالا رسید؟

یکی از روش هایی است که خیلی ها برای یک شبه معروف شدن و پولدار شدن در اینستاگرام از آن استفاده می کنند. اما باید بدانید این کار شدنی نیست مگر اینکه پیج اینستاگرام با فالوورهای کاملا واقعی خریداری کنید. آن هم در شرایط خیلی خاص احتمال موفق شدن وجود دارد. مثلا شما قصد دارید از طریق گرفتن تبلیغات به درآمد بالا برسید باید پیجی خریداری کنید که حالت فن پیجی است (دارای ویدیوهای طنز واینرها) و کاملا هم واقعی باشد. در این صورت است که می توانید از طریق تبلیغ گذاشتن به درآمد خوب برسید.

خیلی از دوستان هم به فکر هستند. خرید فالوور هم مثل خرید پیج است. اگر فالوورها واقعی نباشند هیچ ارزشی برای شما ندارد و حتی ممکن است پیج تان هم با افت شدید مواجه شود.

پیج های اینستاگرام از چه راهی به درآمد بالا می رسند؟

پیج های اینستاگرامی از روش های مختلفی برای درآمد زایی استفاده می کنند که اصلی ترین روش ها فروش محصول و خدمات و گرفتن تبلیغات است. فروش محصول برای پیج های فروشگاهی، فروش خدمات برای پیج های خدماتی و تبلیغ گرفتن هم برای پیج های سرگرمی، فان و بلاگری است. که در ادامه هر کدام را به صورت کامل به شما توضیح می دهم.

فروش محصولات فیزیکی

فروش محصول یکی از بهترین روش های کسب درآمد از اینستاگرام محسوب می شود. پیج های فروشگاهی که از طریق فروش آنلاین درآمد دارند مثل ست من و وب پوش درآمد بالا و مداوم دارند. چون نیاز اصلی مردم خرید آنلاین است. مثلا پیج وب پوش که لباس مردانه می فروشد هیچ وقت مشتریانش را از دست نمی دهد چون همیشه نیاز به پوشاک وجود دارد. به همین دلیل پیج های فروشگاهی خیلی پر سود هستند.

فروش محصولات آموزشی

صنعت آموزش یکی از پولسازترین حوزه های آنلاین محسوب می شود. فروش محصولات آموزشی به صورت دانلودی سود بسیار بالایی دارد. در واقع پیج های آموزشی در اینستاگرام که درآمد اصلی شان از فروش پکیج های آموزشی است تعدادشان خیلی زیاد است. حوزه هایی مثل ارز دیجیتال، تولید محتوا، اینستاگرام مارکتینگ و … طرفدارهای زیادی دارند و دوره های آموزشی در این موضوعات به خوبی به فروش می رود.

کسب درآمد از طریق تبلیغات

هر رسانه ای که پر مخاطب باشد مکان خوبی برای تبلیغات کسب و کارهاست. فرقی هم نمی کنم پیج اینستاگرام باشد یا سایت! به هر حال مخاب دارد و پتانسیل جذب مشتری را نیز خواهد داشت. یکی از روش هایی که اکثر پیج های اینستاگرامی از آن درآمد خوبی دارند تبلیغات است. با تبلیغ کردن کسب و کارهای دیگر پول خوبی در می آورند!

معمولا منبع درآمد اصلی پیج های خبری، سرگرمی، بلاگرها و واینرها از راه تبلیغات است. به عنوان مثال صدف بیوتی که در ویدیوی خود از فلان برند رژ گونه برای میکاپ خود استفاده می کند در واقع غیر مستقیم آن برند را تبلیغ می کند و درآمد بسیار بالایی هم از این کار دارد.

معمولا تبلیغات در اینستاگرام از نوع معرفی در استوری، معرفی در پست و تبلیغات اسپانسری است. بلاگرها و واینرها بیشتر از تبلیغات اسپانسری و تبلیغ در استوری کسب درآمد دارند.

پیج های معروف اینستاگرام چقدر درآمد دارند؟

به طور کلی با توجه به این که برای مشاغل اینستاگرامی مانند بلاگری، واینرها، اینفلوئنسرها و اینستاگرامرها، صنف مشخصی وجود ندارد، پیج های معروف می توانند نرخ درآمد و تبلیغات خود را مشخص کنند. البته این نرخ نباید نسبت به دیگران چندان متفاوت باشد تا بتوان در این حوزه به رقابت پرداخت. اما قطعا مهمترین معیار برای افزایش درآمد از اینستاگرام، افزایش فالوور واقعی و افزایش بازدید از یک پیج است. 

هرچقدر محتوای جذاب تری در یک پیج تولید شود، مخاطبان بیشتری به این پیج جذب می شوند و در نتیجه تعامل با پیج های معروف بالاتر رفته و از این طریق یک جامعه هدف گسترده در این پیج حضور دارند. به همین دلیل هم شرکت ها و افرادی که نیاز به تبلیغ کسب و کار یا پیج خود را دارند به این پیج های معروف مراجعه می کنند تا بتوانند در زمینه کسب و کار مجازی موفق شوند. 

با توجه به توضیحاتی که تا به اینجای کار دادیم، پیج های معروف اینستاگرامی با توجه به میزان فالوور می توانند درآمدهای متفاوتی داشته باشند. گاهی این درآمد برای یک ماه به چند میلیارد هم می رسد. اما افرادی که کمتر از 100 هزار فالوور دارند، درآمدهای معمولی میلیونی دارند که با افزایش فالوور می توانند این درآمد را افزایش دهند.

آیا واقعاً می‌توان از اینستاگرام کسب درآمد کرد؟

بله قطعا می توان از اینستاگرام کسب درآمد کرد، اما این موضوع شروط مختلفی دارد. اولین شرط برای رسیدن به درآمد از اینستاگرام، افزایش فالوور واقعی است. هنگامی که از عنوان فالوور واقعی استفاده می کنیم، یعنی باید به همراه افزایش فالوور، تعامل با فالوورها و در نتیجه بازدید از پست ها و استوری ها نیز افزایش پیدا کند. 

برای کسب درآمد از اینستاگرام نباید عجول باشید و نباید به زودی در کار جا بزنید. در این مسیر احتمالا بارها و بارها خسته شوید و از طرف اطرافیان کار شما پذیرفته نشود. به همین دلیل باید برای کسب درآمد از اینستاگرام صبر ایوب داشته باشید و به صورت مستمر فقط و فقط به تولید محتوا بپردازید. قطعا اینستاگرام مانند اطرافیان شما نخواهد بود و برای این کار شما ارزش قائل خواهد شد. در واقع هرچقدر که تولید محتوای مستمر و جذاب داشته باشید، اینستاگرام هم بهای بیشتری به شما خواهد داد و بالاخره با روزی مواجه خواهید شد که تمام پست هایتان بلا استثناء به اکسپلور می روند.

اینستاگرام هیچ محدودیتی برای هیچ فردی قائل نشده و تفاوتی میان پولدار و فقیر نگذاشته است. البته که افراد پولدار و ثروتمند شاید بتوانند با تبلیغات به سرعت رشد کنند، اما در صورتی که سرمایه اولیه برای فعالیت در اینستاگرام هم نداشته باشید مهم نیست و به راحتی می توانید با تولید محتوای جذاب و خلاقانه مخاطبان خود را جذب کنید. 

پس از مدتی قطعا جواب زحمات خود را خواهید گرفت و می توانید با رسیدن فالوورهایتان به بالای 20 هزار، شروع به تبلیغات کنید. البته شاید قبل از آن هم بتوانید با پول های کم کار را شروع کنید و به کسب درآمد از اینستاگرام بپردازید. اینکه پیج شما یا هر کسی بتواند به یکی از پیج های معروف اینستاگرام تبدیل شود، اصلا مسئله‌ی دور از ذهنی نیست.

میزان کسب درآمد از اینستاگرام چقدر است؟

همانطور که پیشتر هم اشاره داشتیم کسب درآمد از اینستاگرام به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توان نرخ ثابتی برای آن عنوان کرد. حتی درآمد پیج های معروف اینستاگرام ثابت نیست و در هر ماه ممکن است مبلغ متفاوتی به حسابشان واریز شود. البته تمام پیج های معروف مختص واینرها و بلاگرها نیست و بسیاری از کسب و کارها و فروشگاه های مجازی وجود دارند که حتی فالوور میلیون دارند. قطعا این پیج ها از طریق فروش محصولات به کسب درآمد می پردازند و به طور کلی کلی میزان درآمدشان هم با اینفلوئنسرها متفاوت خواهد بود.

اما اگر بخواهیم در مورد میزان درآمد اینفلوئنسرهای معروف اینستاگرام صحبت کنیم، باید به میزان فالوور و فعالیت آنها در ماه نگاه کنیم. به عنوان مثال فردی مانند مجتبی شفیعی که در زمینه تولید محتوای طنز فعالیت دارد، در ماه های اخیر فعالیت چندانی نداشته و فقط بیشتر استوری گذاشته است. در زمانی که این فرد با شرکت های مختلف و معتبری همچون چای شهرزاد همکاری داشت و پست های باکیفیت و فوق العاده ای در اینستاگرام منتشر می کرد، قطعا درآمد بیشتری نسبت به الان داشت. البته که استوری های روزانه تبلیغاتی هم درآمد کمی ندارند و با توجه فالوورهای این فرد که 3 میلیون نفر فالوور دارد، درآمد قابل توجهی در ماه خواهد داشت.

با این وجود اگر بخواهیم یک میانگین و بازه درآمدی برای پیج های معروف اینستاگرام عنوان کنیم باید با توجه به میزان فالوور آنها این مسئله را بررسی کنیم. به عنوان مثال پیج های زیر 100K، نزدیک به 20 تا 30 میلیون تومان در ماه درآمد دارند. اما پیج های 100 تا 500 هزار فالوور، درآمدهای بالای 100 تا 200 میلیون تومان هم دارند. پیج های میلیونی هم قطعا درآمدهای میلیاردی دارند و اگر فعالیت مستمر و مفید داشته باشند در هر ماه بیش از یک میلیارد درآمد خواهند داشت.