عمومیکسب و کار

آموزش قدم به قدم دریافت تیک آبی اینستاگرام به صورت رایگان

برای گرفتن تیک آبی در اینستاگرام باید توسط اینستاگرام هویت شما تایید شود، به همین دلیل در دیتای اینستاگرام باید ثبت باشید تا اینستاگرام تشخیص دهد که شما فرد مشهوری در اینستاگرام هستید و امکان سواستفاده از نام و تصاویر شما در شبکه های مجازی وجود دارد. برای دریافت تیک آبی باید مدارکی مانند تصویر گواهینامه، پاسپورت و هر مدرکی که اعتبار داشته باشد را برای اینستاگرام ارسال کنید. همچنین زمینه فعالیت شما در اینستاگرام هم مهم است و باید شرح دهید که پیج شما به چه منظوری ساخته شده است.

شرایط گرفتن تیک آبی اینستاگرام چیست؟

همانطور که گفتیم اینستاگرام روی تیک آبی بسیار حساس است و به راحتی آن را به پروفایل هر شخصی اضافه نمی کند، باید شرایط مورد نظر اینستاگرام را داشته باشید تا به شما تیک آبی تعلق بگیرد. اگر این شرایط را ندارید درخواست ندهید تا باعث رد صلاحیت از طرف اینستاگرام نشوید. حتی برای خرید لایک اینستاگرام نیز وسواس به خرج دهید تا دچار مشکل نشوید.


شرایط گرفتن تیک آبی از اینستاگرام به شرح زیر است:

  1. در درجه اول باید شخص درخواست دهنده یک فرد محبوب، معروف و شناخته شده در جهان باشد، یا فروشگاهی باشد که محبوبیت زیادی دارد و شناخته شده است. پس اینستاگرام به پیج های با مطالب فان و زرد یا غیر محبوب تیک آبی نمی دهد.
  2. پیج شما متعلق به خودتان باشد و فن پیج نباشد، همچنین می تواند مربوط به کسب و کارتان باشد و به رسمیت توسط اینستاگرام شناخته شده باشد. در ضمن اگر چند پیج دارید فقط یکی از آن ها تیک آبی دریافت خواهد کرد.
  3. باید پروفایل شما عکس، بیوگرافی و توضیحات کامل را داشته باشد که مربوط به شما است و برای سایرین قابل مشاهده باشد، همچنین باید حداقل یک پست در صفحه شما منتشر شده باشد.
  4. و در نهایت محبوبیت اکانت شما و جست و جو شدنش توسط کاربران، فالو شدن و فعالیت زیاد باعث می شود که بتوانید تیک آبی Instagram را بگیرید.

اگر تمام چهار شرطی که در بالا گفتیم را دارید، می توانید با دادن درخواست اکانت رسمی اینستاگرام به بخش پشتیبانی اینستاگرام، تیک آبی را در صورت مورد تایید بودن دریافت کنید.

مزایای تیک آبی اینستاگرام

استفاده از تیک آبی برای تایید هویت در شبکه های اجتماعی رایج شده است. امروزه در پیج های رسمی بازیگران و افراد مشهور و همچنین برندهای مختلف می توانیم استفاده از تیک آبی اینستاگرام را ببینیم و حتی شبکه های تلویزیونی نیز در صفحه رسمی اینستاگرام خود از آن استفاده می کنند. افراد متقاضی برای دریافت تیک باید از طریق اکانت خود به اینستاگرام درخواست دهند تا پس از بررسی صداقت شان اینستاگرام این علامت را برایشان فعال کند.

اطلاعاتی که اینستاگرام برای اعطای تیک آبی اینستاگرام برای شما نیاز دارد عبارتند از: زمینه فعالیت، نام و همچنین تصویر تمام اسناد و مدارکی که می توانند هویت حقیقی یا حقوقی شما را تایید کند است. اگر شما زمان زیادی برای برندسازی و توسعه برند خود تلاش کرده ایدو به فکر آینده ای روشن با اینستاگرام مارکتینگ هستید، بسیار ارزش دارد که تمام شرایط  شبکه های اجتماعی را بپذیرید و هر طور شده اکانت خود را رسمی کنید. چرا که این کار برای شما نه تنها سود مادی دارد، بلکه از نظر معنوی نیز می تواند نام برند و یا شخصیت شما را حفظ کند.

روش درخواست تیک آبی رنگ اینستاگرام

حالا اگر تمام شرایط و قوانین اینستاگرام برای گرفتن تیک آبی را دارید، باید درخواست خود را به پشتیبانی اینستاگرام ارائه دهید؛ برای درخواست دادن به اینستاگرام:

  • ابتدا پروفایل خود را باز کنید و سه خط همبرگری گوشه راست بالای صفحه را انتخاب کنید.
  • حالا در پایین صفحه گزینه settings یا تنظیمات را بزنید.
  • به قسمت Account بروید.
  • سپس گزینه Request Verification را انتخاب کنید.
  • حالا یک فرم بلند جلوی روی شما باز می شود که باید اطلاعاتتان را دقیق وارد کنید.

مرحله اول: ابتدا نام کاربری و نام کامل را وارد کنید. در بخش Document Type تعیین می کنید که چه مدرکی برای احراز هویت ارائه می دهید.

مرحله چهارم: یک دور دوباره اطلاعاتی که وارد کردید را مرور کنید تا اشتباهی رخ نداده باشد، سپس در صورت اطمینان گزینه Submit را بزنید که به منظور تایید و فرستادن درخواست اکانت رسمی اینستاگرام و تیک آبی به بخش پشتیبانی اینستاگرام است.

توجه داشته باشید که تیک آبی رنگ اینستاگرام فقط برای افراد محبوب و معروف یا فروشگاه های مشهور و رسمی در سطح جهان است، پس تصور نکنید که با مقداری فالور و معروف بودن در سطح اینستاگرام می توانید تیک آبی را بگیرید، زیرا این محبوبیت باید بین المللی باشد و همچنین فالوور هم هرچقدر بالاتر باشد کار آسان تر است.

چه کسی واجد شرایط تیک آبی اینستاگرام است؟

اگر دریافت تیک آبی اینستاگرام کار راحتی بود تبدیل به آرزو نمی‌شد، البته نشدنی هم نیست. به‌طور معمول تیک آبی به حساب‌هایی داده می‌شود که به اندازه کافی شناخته شده باشند. به همین دلیل است که این نشان اصالت را بیشتر در کنار نام سلبریتی‌ها و شرکت‌های مطرح دنیا می‌بینید. برای گرفتن تیک آبی باید شرایط ارائه سرویس و دستورالعمل‌های اینستاگرام را بپذیرید. علاوه‌بر این‌ها اکانت شما باید 4 ویژگی کلیدی داشته باشد:

اعتبار و منحصربه‌فرد بودن، دو شرط مهم برای تیک آبی!

واضح است که شما باید همانی که ادعا کردید، یعنی یک شخص واقعی مشهور یا یک شرکت با نام تجاری ثبت‌شده باشید. اعتبار شرطی مهم برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام است. اگر می‌خواهید برای دریافت تیک آبی اقدام کنید باید یک پیچ داشته باشید. به‌طور دقیق‌تر هر فرد یا شرکت می‌تواند برای یکی از پیج‌های خودش درخواست تاییده اینستاگرام اقدام کند.

البته اگر برای هر زبان یک پیج دارید (مثلا یک پیج برای فارسی‌‌زبانان و یک پیج برای انگلیسی‌زبان‌ها)، می‌توانید تیک آبی را برای هردو درخواست بدهید. اینستاگرام می‌گوید اکانت‌هایی که در صفحه‌شان به علاقمندی‌های عمومی مثل دانستنی‌ها می‌پردازند، نمی‌توانند برای دریافت تاییده اقدام کنند. همچنین فن‌پیج‌ها هم واجد شرایط  نیستند.

صفحۀ عمومی باشد

اگر  دنبال تائیدیۀ هستید، پیج شما باید برای همه قابل مشاهده یعنی Public باشد. پس اگر صفحه‌تان شخصی private است، نمی‌توانید نشان آبی معروف را بگیرید.

اطلاعات کامل

در نوشتن بیو دقت لازم و کافی به خرج دهید، یعنی تمام اطلاعاتی که نیاز هست را بنویسید، عکس پروفایل هم فراموش نشود. ایستاگرام، افرادی که به جای عکس پروفایل گل می‌گذارند را برای گرفتن تیک آبی تایید نمی‌کند!

شناخته شده باشید

باز هم تاکید می‌کنیم که شهرت برای اینستاگرام خیلی مهم است. درنتیجه افراد عادی عملاً شانسی برای گرفتن تیک آبی ندارند، پس یا باید برند مشهوری باشید یا خودتان به اندازه کافی شناخته شده باشید.

داشتن تیک آبی فیسبوک تضمینی برای گرفتن تیک آبی اینستاگرام است؟

در سال 2012 فیسبوک توانست اینستاگرام را بخرد تا اینستاگرام به یکی از زیرمجموعه‌های فیسبوک تبدیل شود. فیسبوک هم به بعضی صفحات خود تیک آبی می‌دهد، حالا سوال اینجاست که اگر صفحۀ شما یا پیج شرکت‌تان در فیسبوک تیک آبی داشته باشد و برای دریافت تیک آبی اینستاگرام اقدام کنید، آیا درخواست شما با موافقت همراه می‌شود؟ خب لزوماً اینطور نیست، چون گرفتن تیک آبی فیسبوک آسان‌تر است. فیسبوک مشاغل و سازمان‌های کوچک را تایید می‌کند اما اینستاگرام تنها حساب‌هایی را تایید می‌کند که به نفع مردم باشد و احتمال جعل آنها زیاد باشد.

سوالات متداول

چطوری تیک آبی اینستاگرام بگیریم؟ اینستاگرام دارای شرایط مشخصی است که باید آن ها را داشته باشید، در نتیجه می توانید تیک آبی دریافت کنید.

آیا تیک آبی اینستاگرام پولی است؟ خیر تیک آبی برای اینستاگرام هیچ هزینه ای ندارد و اگر شرایطش را داشته باشید می توانید به راحتی آن را دریافت کنید.

آیا تیک اینستاگرام به تعداد فالوور ربط دارد؟ تا حدودی بله، تعداد فالوور هم برای اثبات هویت شما و شناختنتان توسط کاربران هم مهم است و تاثیر دارد.