حوادث

برگزاری مانور تخلیه اضطراری در محل برگزاری نمایشگاه کتاب

شهر تهران, کتاب, مدیریت بحران

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برگزاری تمرین میدانی آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی و تخلیه اضطراری در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

به گزارش مجله سلامتی ایران، مجید آرون با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در محل مصلی امام خمینی (ره) گفت:‌ آسیب پذیری مراکز پرجمعیت و مخصوصاً تجمعات و نقاط پرتردد احتمال وقوع حادثه را افزایش می‌دهد و از این رو آمادگی و استمرار در تمرین می‌تواند وسعت حوادث احتمالی را در حد چشمگیری کاهش دهد.

آرون با بیان اینکه در همین راستا تمرین میدانی آمادگی مقابله با حوادث احتمالی و تخلیه اضطراری ازسوی ستاد مدیریت بحران سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد، گفت:‌ در این تمرین عملیات اطفاء حریق در سطح و ارتفاع، تخلیه اضطراری جمعیت، نجات مصدومین و انتقال مصدومین به مراکز درمانی تمرین شد.

وی گفت: این تمرین با توجه به اتمام عملیات غرفه چینی و آماده‌سازی فضاهای نمایشگاهی، قبل از شروع به کار نمایشگاه و به منظور ارزیابی میزان توانمندی در امدادرسانی به مصدومین فرضی و نحوه تخلیه اضطراری در محل های تعیین شده در مجموعه مصلی تهران و همچنین ارزیابی و پایش کارکرد تجهیزات تیم‌های عملیاتی در مواجهه با حوادث احتمالی برگزار شد.

به گفته معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این تمرین نمایندگان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، نیروهای عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، پلیس پایتخت، اورژانس تهران، اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه 7، مجموعه حراست، بازرسی و ستاد اجرائی نمایشگاه (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و مجموعه مصلی امام خمینی (ره)  مشارکت داشتند.

انتهای پیام

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.