عمومیکسب و کار

ترمیم پارگی پارچه مبل

مبلمان می توانند در اثر استفاده ی مکرر و روزانه بعد از مدتی دچار فرسودگی شوند. این فرسودگی می تواند پاره شدن پارچه مبل را در پی داشته باشد. برخی افراد بر این باورند که اگر بخشی از پارچه مبل دچار پارگی شود بایستی کل پارچه را تعویض نموده و اقدام به مجدد نمود. در حالی که اگر پارگی جزئی باشد و یا توسط استادکار تشخیص داده شود که می توان بدون تعویض پارچه اقدام به ترمیم پارگی نمود، بهتر است از هزینه های اضافی و بی مورد خودداری نمایید و تنها بخش پاره شده را رفو کنید. دقت داشته باشید که به هیچ عنوان نباید در منزل اقدام به ترمیم پارگی پارچه مبل نمایید چرا که این کار وضعیت را بغرنج تر می نماید و موجب می شود جای دوختگی برای همیشه باقی مانده و جلوه ی ناخوشایندی در ظاهر مبل شما ایجاد شود.

ایده برای پوشاندن پارگی مبل, باز شدن دوخت مبل, پارگی مبل نی نی سایت

ترمیم پارگی پارچه مبل راحتی

مبلمان راحتی از آنجایی که مدام مورد استفاده قرار می گیرند به میزان بیشتری در معرض آسیب دیدگی هایی همچون پارگی پارچه و روکش هستند. توصیه می شود که در صورت ایجاد پارگی، شخصا اقدام به فرآیند دوخت و دوز ننمایید چرا که یک سهل انگاری جزئی موجب ایجاد چهره ای زشت در مبلمان شما خواهد شد.

برای ترمیم پارگی پارچه مبل راحتی ابتدا با قیچی کردن نخ های اضافی در قسمت پاره شدن، فرآیند ترمیم را آغاز می کنند سپس یک تکه پارچه مقاوم را که اندازه آن بیش از میزان پارگی می باشد به عنوان وصله در زیر بخش پاره شده قرار داده و بعد از فیکس نمودن کار، اقدام به استفاده از چسب ترمیم پارگی جهت وصله نمودن این بخش می نمایند.

نکته ی مهم در ممورد این امر این است که شاید در لفظ، بیان این فرآیند امری ساده باشد اما در واقع نیاز به مهارت، تخصص، دقت و ظرافت بالایی دارد. بخش ترمیم شده بایستی به گونه ای باشد که به هیچ وجه قابل تشخسص نبوده و د معرض آسیب دوباره قرار نداشته باشد. این کار تنها از دست ل برخواهد آمد. بنابراین در صورتی که پارچه مبلمان شما دچار پارگی شد و احتیاج به ترمیم پیدا کرد، فورا به تعمیرکاران حرفه ای مراجعه نموده و اقدام به ترمیم پارگی پارچه مبل نمایید تا از شدت گرفتن میزان پارگی جلوگیری کنید.

تعویض پارچه مبل

ایجاد پارگی در پارچه مبل توسط یک حواس پرتی و یا اتفاقی غیرمنتظره می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. به ویژه اگر مدت زمان زیادی از شما نگذشته باشد.  برخی از افراد با دیدن پارگی در ظاهر مبل، به هوای اینکه پارگی به میزان زیادی قابل رویت نیست آن را به حال خود رها می کنند که بدترین کار است چرا که این موضوع می تواند به واسطه ی نشست و برخاست های مکرر موجب شدید تر شدن میزان پارگی شده و در صورت بی توجهی بیش از حد نسبت به ترمیم پارگی پارچه مبل، شما را مجبور به تعویض پارچه نماید چرا که پارگی های بزرگ، شدید و نخ کش شده غالبا قابل ترمیم توسط شیوه های مرسوم نمی باشند.

این کار نه تنها هزینه ی بیشتری را روی دست شما خواهد گذاشت بلکه می تواند از بابت عدم یافتن پارچه ای که طرح، رنگ و جنس آن منطبق با طرح و رنگ پارچه سایر مبلمان باشد شما را دچار چالش نماید.

به ویژه چرم مصنوعی در صورت عدم مراقبت های صحیح می تواند دچار پارگی شود. پارچه مبلمان چرمی اغلب پارچه های حساس تری هستند و چنانچه ظاهر مبلمان برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است برای ترمیم پارگی پارچه مبل، بایستی به تعمیرکاران حرفه ای مراجعه کنید.

تعمیرکاران برای ترمیم این نوع پارگی ها معمولا تکه ای چرم با کیفیت و انعطاف پذیر که هم رنگ با رنگ چرم مبل می باشد را به عنوان وصله انتخاب نموده و آن را در قطع بزگتر از میزان پارگی برش می زنند. سپس با قرار دادن تکه چرم در زیر پارگی و فیکس نمودن کار، اقدام به استفاده از چسب ترمیم چرم نموده و بخش پاره شده را اصلاح می نماید. قسمت آسیب دیده بایستی بعد از وصله پینه شدن، توسط رنگ مخصوص رنگ آمیزی شود. بسیار مهم است که این کار با مهارت، دقت و ظرافت بالا انجام شود.

برای اطمینان حاصل نمودن از مطابقت رنگ تهیه شده با رنگ پارچه مبل، بهتر است مقداری از آن در بخش زیرین مبل که قابل رویت نیست امتحان شود، در صورت مطابقت داشتن رنگ تهیه شده با رنگ چرم، به واسطه یک اسپری یا یک قطعه فوم تمیز، روی بخش وصله شده زده خواهد شد. بنابراین هیچ اثری از پارگی پارچه و رفو در مبل قابل مشاهده نخواهد بود.

راهکاری ارزان برای ترمیم پارگی پارچه مبل

چنانچه پارچه مبل شما دچار پارگی شده است و این پارگی قابل ترمیم نیست اما نمی خواهید هزینه ی زیادی بابت تعویض پارچه مبل صرف نمایید می توانید از ترفند تکه دوزی استفاده کنید. به این شکل که با طراحی و برش دادن تکه هایی از  که با بالشتک و کوسن های مبل دارای هارمونی هستند، می تواند قطعات را روی بخش هایی از مبل اعم از بخش آسیب دیده بچسبانید و یا اقدام به دوختن آن ها نمایید. این راه در صورت بروز پارگی هایی که قابل ترمیم نیست و شما را مجبور به پرداخت هزینه های بالا می نماید، راهکاری فانتزی و در عین حال خلاقانه است.

اگر شما نیاز به تعمیر پارچه مبل برای یک تکه و یا قسمت کوچک دارید با این آموزش که برای شما در نظر گرفته ایم کار شما انجام می شود. تماس های زیادی برای تعمیر مبل با ما صورت گرفته است که اکثرا برای برطرف کردن پارگی های کوچک مبل بوده است. آموزش تعمیر پارچه مبل که در این قسمت از سایت نوین خانه برای شما در نظر گرفته ایم فقط برای پارگی های کوچک می باشد. اگر مبل شما دارای پارگی های بزرگی روی پارچه خود می باشد و یا کار تعمیر پارچه مبل با تعمیر پارگی جزئی برطرف نمی شود.

حتما با کارشناسان و تیم فنی نوین خانه که سابقه بسیار زیادی در تعمیرات مربوط به مبل و تعمیر پارچه مبل دارند تماس بگیرید تا کار شما با هزینه ای مناسب و کمترین زمان ممکن انجام شود.

در آموزش تعمیر پارچه مبل در منزل که برای شما در نظر گرفته ایم وسایلی مورد نیاز است که باید آنها را آماده کنید که عبارتند از :

قیچی

چسب

تکه پارچه مبل کمی بزرگتر از پارگی

تکه ای پارچه بزرگتر از پارچه قبلی

میله نازک برای چسب زدن

ابتدا برای اینکه بتوانیم به خوبی کار تعمیر پارچه مبل را انجام دهیم اگر پارگی پارچه مبل بصورت نامظم و بریده بریده می باشد.

با استفاده از چاقوی تیز و یا یک قیچی تیز پارگی را تمیز کنید به صورتی که بتوانید پارچه جدیدی که می خواهید جایگزین کنید را دقیقا به اندازه پارگی دربیاورید.

بعد از اینکه پارگی پارچه مبل را تمیز کردید باید دو تکه از پارچه را به صورت زیر آماده کنید.

اولین تکه را به عنوان نگهدارنده پارچه مبل باید ببرید و آماده کنید. به این صورت که این پارچه باید از هر طرف حدود یک سانتی متر بزرگتر از پارگی پارچه مبل باشد.

بعد از آمده کردن پارچه نگهدارنده نوبت به پارچه اصلی مبل می رسد. به صورت بسیار دقیق و منظم پارگی پارچه مبل را اندازه گیری کنید.

سپس از پارچه مبل خود که از قبل تهیه کرده اید به میزان اندازه ای که در مرحله قبل گرفته اید بیرون بیاورید.

دقت داشته باشید که پارچه های مبل دارای طرح می باشند و از پارچه ای که تهیه کرده اید به نوعی پارچه جایگزین را بیرون بیاورید که طرح پارچه مبل کاملا حفظ شود. ایتدا پارچه نگهدارنده را درون پارگی پارچه مبل قرار دهید و از زیر پارچه آنرا کامل صاف کنید به صورتی که از هر طرف پارگی پارچه مبل کاملا از زیر پوشیده شود.

دقت داشته باشید که ما برای پارچه نگهدارنده از هر طرف یک سانتی متر بیشتر از پارگی در نظر گرفتیم بنابراین این یک سانتی متر باید زیر پارچه سالم از هر طرف باشد. سپس دور تا دور پارچه نگهدارنده را با چسب آغشته کنید برای اینکار بهتر است از یک میله فلزی کوچک استفاده کنید.

بعد از آغشته کردن دور تا دور پارچه نگهدارنده به چسب آنرا به پارچه سالم مبل از زیر بچسبانید و چند لحظه نگه دارید تا کاملا چسبیده شود. بعد از محکم شدن پارچه نگهدارنده به مبل نوبت به چسباندن پارچه اصلی مبل می رسد کامل مرکز پارچه نگهدارنده را به چسب آغشته کنید.

اگر مدت زمان زیادی از تعمیرات یا خرید مبلمان شما می گذرد و دیگر رویه مبلی شما جذابیت و زیبایی قبلی خود را ندارد تعویض پارچه مبلی گزینه مناسبی است که می توانید به آن فکر کنید. همچنین توجه کنید که اگر پارگی زیاد باشد شاید ترمیم کردن آن امکان پذیر باشد اما امکان دارد معلوم باشد و زیاد جلوه زیبایی به مبلمان شما ندهد.

ترمیم پارگی رویه مبل کار بسیار حساسی است بنابراین اگر خودتان می خواهید انجام دهید کمی حوصله به خرج دهید. بنابراین اگر می خواهید ظاهر مبل خود را عوض کنید بهتر است به جای اینکه یک بار ترمیم کنید و بعد از چند ماه بخواهید دوباره پارچه مبلی را عوض کنید همین الان پارچه مبلی خود را تعویض کنید. اما اگر الان بودجه کافی ندارید و یا پارگی زیاد نیست می توانید به سراغ گزینه بعدی بروید.

ترمیم پارگی پارچه مبل

یکی دیگر از گزینه هایی که افراد انتخاب می کنند ترمیم پارگی پارچه مبل است. این یعنی افراد با خرید مقدار کمی پارچه و کمی دوخت و…. ظاهر مبلمان خود را مانند روز اولش می کنند. البته شما باید حتما قبل از این کار به چند نکته توجه کنید تا بعد ها دچار مشکل یا پشیمانی نشوید.

اولین نکته این است که حتما این پارگی باید جزئی و کوچک باشد. اگر این پارگی زیاد است بهترین گزینه همان تعویض پارچه مبل است. پارگی های بزرگ نیز خود به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول که اصلا قابل ترمیم نیستند و کلا راه دیگری جز تعویض ندارید. اما دسته دسته قابل ترمیم هستند اما بعد از ترمیم مبل شما ظاهر زشتی می گیرد و این دیگر بر عهده خودتان است که می خواهید این کار را انجام دهید یا نه؟

دومین نکته این است که اگر خودتان قصد دارید راه حل ترمیم را انجام دهید حتما با دقت و حوصله این کار را انجام دهید چون یک اشتباه یا سهل انگاری کوچک به طور کلی می تواند ظاهر مبلمان شما را زشت کند. اگر خودتان نمی توانید حتما به دست یک فرد متخصص بسپارید که این فرایند را برای شما انجام دهد. مجموعه چوبین پارس مرجع تخصصی تعمیرات انواع مبل با افرادی ماهر و زبر دست با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر مبل آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

تعمیر پارگی پارچه مبل چرم

مبلمان چرم معمولا حساس تر هستند و احتمال اینکه دچار پارگی شوند بسیار بیشتر است. برای ترمیم آن می توانید مراحل زیر را انجام دهید.

ابتدا باید با شوینده مخصوص محل آسیب دیده را به خوبی تمیز کنید و سپس صبر کنید تا خشک شود. بعد باید یک تکه چرم که قابلیت انعطاف پذیری خوبی هم داشته باشد و خیلی بهتر است که رنگ آن مانند رنگ خود رویه مبل باشد را تهیه کنید.

حالا باید یک تکه چرم را به شکل دایره ای برش بزنید. بهتر است که حتما این دایره از میزان پارگی بیشتر است. سپس چند لایه چسب به محل آسیب دیده بزنید و چرم برش داده شده را زیر قسمت آسیب دیده و پاره شده بگذارید. سپس باید قسمت آسیب دیده را رنگ کنید.

ترمیم پارگی رویه مبل راحتی

برای این منظور ابتدا تکه ای پارچه که بهتر است جین، برزند و موسلین باشد را کمی بزرگ تر از پارچه برش دهید. سپس آن را زیر محل پاره شده بگذارید و بعد مقداری چسب به لبه های پارگی بزنید. سپس لبه های پارگی را با دست روی تکه پارچه ای که قرار دادید فشار دهید تا به خوبی چسب بگیرید. بعد از آنکه خشک کند آن را رها کنید.

جهت مشاوره و انجام خدمات تخصصی تعمیرات مبل در هر کجای تهران کافیست با شماره تماس های 09191106634 _ 02166244516 در ارتباط باشید.