عمومیکسب و کار

شامپو رنگ مو چه مارکی خوبه؟ طرز استفاده از شامپو رنگ مو

بهترین مارک شامپو رنگساژ کمک می‌کند تا کدری و رنگ‌پریدگی رنگ مو پس از شستشوی مکرر آن، برطرف شود و موهایتان پس از گذشت زمان و شستشوی مکرر نیز مثل روز اول درخشان و جذاب بماند. در این مطلب می‌خواهیم به معرفی بهترین برندهای تولید کننده بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

شامپو رنگ مو چیست؟

شامپو رنگ مو جزء محصولات بسیار پرطرفدار می باشد که خانم ها و آقایان برای رنگ کردن موهای خود با روش آسان، از آن استفاده می کنند؛ در ترکیبات این محصول رنگدانه های متفاوتی وجود دارد که می توانند تاثیر بسیار خوبی بر روی رنگ مو بگذارند؛ در بیشتر مواقع افراد برای از بین بردن سفیدی موهای خود از این محصول استفاده می کنند؛ نه تنها بهترین شامپو رنگ مو موجب رفع سفیدی موها می شود، بلکه موهایی که تیره رنگ هستند را یک الی دو درجه روشن تر می کند.

شامپوهایی که برای رنگ مو مورد استفاده قرار می گیرند، انواع مختلفی دارند و مانند می باشد؛ به عنوان مثال برای موهای خشک، چرب و موهای معمولی تفاوت دارند؛ در ضمن شامپو رنگ مو از لحاظ رنگ هم تنوع دارد و اخیرا نه تنها رنگ مشکی و قهوه ای دارد، بلکه رنگ های متنوع تری را دارا می باشد؛ انتخاب کردن شامپو رنگ مو کاملا بستگی به نوع مو، رنگ مو، جنس مو دارد؛ در چندین سال ها گذشته با پژوهش های بسیار، شامپو رنگ گیاهی به بازار عرضه شده است که در برابر شامپوهای شیمیایی از عوارض بسیار کمتری برخوردار است.

What brand of hair color shampoo is good? How to use hair color shampoo

نحوه استفاده از شامپو رنگ مو

برای استفاده از شامپو رنگ مو نیاز به مهارت بسیار خاص و مراجعه به سالن های زیبایی نیست زیرا کار بسیار آسانی می باشد؛ تنها برای رنگ کردن موهای خود با بهترین شامپو رنگ مو، نیاز است طبق مراحل زیر پیش بروید :

  • ابتدا باید موهایتان را با استفاده از شامپو معمولی شستشو دهید تا میزان چربی مازاد و آلودگی های موجود بر روی سطح موها و پوست سر از بین برود.
  • در ادامه موهای خود را به خوبی و به درستی آبکشی کنید تا کاملا شامپو از موها شسته شود.
  • پس از آن باید مقداری از شامپو رنگ را همراه با آب مخلوط کنید و یک ترکیب بدست بیاورید.
  • در ادامه ترکیب حاصل را بر روی سرتان بریزید و موهای خود را ماساژ دهید.
  • در نهایت نیاز است که ۱ تا ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا موهایتان رنگ بگیرد و سپس شامپو را بشویید.

شامپو رنگ مو برای چه کسانی مناسب است؟

به طور معمول کسانی که موهای کوتاه دارند از شامپو رنگ مو استفاده می نمایند زیرا حوصله کافی برای رنگ کردن موهای کوتاه با مواد شیمیایی را ندارند؛ این محصول از تنوع رنگی کمی برخوردار است، از این رو تعداد کسانی که به دنبال استفاده از آن هستند بسیار کمتر از رنگ مو می باشد؛ خانم هایی که موهای بسیار پرپشت و بلند دارند نمی توانند به راحتی از این محصول استفاده کنند زیرا از قیمت مقرون به صرفه ای برای موهای بلند ندارد.

معمولا آن دسته از آقایان و خانم هایی که رنگ موهایشان خاکستری است و تمایل به پوشاندن این رنگ مو دارند، می توانند از بهترین شامپو رنگ مو استفاده کند زیرا رنگ مو روشن بهتر رنگ می گیرد؛ البته افرادی که می خواهند موهایشان به یکدفع بسیار تغییر نکند می توانند از این محصول چندین مرتبه استفاده کنند.

تفاوت شامپو رنگ مو با رنگ دائمی

همان طور که می دانید رنگ موهای دائمی تفاوت بسیار زیادی با بهترین شامپو رنگ مو دارند که در ادامه قصد داریم آن ها را برای شما ذکر کنیم؛ رنگ مو دائمی که بیشتر خانم های مو بلند از آن استفاده می کنند به دلیل داشتن مواد شیمیایی، رنگ دانه های مو را می تواند جدا کند و در عوض آن، رنگ دانه شیمیایی را جایگزین آن کند؛ مدت زمان ماندگاری این محصول طولانی است و قیمت مقرون به صرفه تری می تواند داشته باشد.

شامپو رنگ مو تنها می تواند بر روی لایه ای از مو اثر بگذارد؛ در صورتی که غلظت شامپو استفاده شده بیشتر باشد، مدت زمان ماندگاری آن افزایش می یابد و موها تیره تر می شوند؛ البته این محصول در برابر رنگ مو دائمی از ماندگاری کمتری برخوردار است؛ بهتر است افراد تنوع طلب و کسانی که می خواهند رنگ موهای خود را تنها برای بازه زمانی کوتاه رنگ کنند، از بهترین شامپو رنگ مو استفاده نمایند.

این دسته از افراد می توانند با استفاده کردن از شامپو رنگ مو، در رنگ موهای خود تغییرات کمی ایجاد کنند؛ در واقع برخی از این شامپوها از تنوع رنگی بیشتر و برخی نیز از تنوع رنگی کمتر برخوردار می باشند؛ پس از چندین بار شستشو این محصول، رنگ موها کمتر می شود و در نهایت پاک می گردد.

عوارض شامپو رنگ مو

به طور کلی اگر افراد چه خانم ها و چه آقایان بیش از 9 بار موهای خود را در سال رنگ کنند، خطرات بسیار زیادی سلامتی آن ها را تهدید می کند؛ به عنوان مثال در صورت رنگ کردن موها به صورت متعدد، نه تنها پوست تحریک می شود بلکه خطر بروز سرطان خون و سرطان مثانه افزایش می یابد؛ در شامپو رنگ مو ترکیبات فلزات سنگین مثل سرب وجود دارد که این مواد برای بدن مضر و خطرناک هستند.

در صورت استفاده بیش از اندازه از رنگ مو و بهترین شامپو رنگ مو ممکن است مشکلات متعددی از جمله التهاب، سرطان و رسوب فلزاتی مانند سرب در اندام‌ها رخ می دهد؛ استفاده از شامپو رنگ مو ممکن است با برخی عوارض احتمالی همراه باشد که در ادامه آن ها را برای شما شرح خواهیم داد :

پوست سر قرمز می شود.
پوست سر متورم می شود.
تاول های ریز و درشت در پوست سر به وجود می آید.
پوست سر عفونت می کند.

ویژگی‌های بهترین مارک شامپو رنگساژ

اگر به دنبال بهترین مارک شامپو رنگساژ هستید، حتماً هنگام خرید دقت کنید که محصول مورد نظرتان ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

فاقد آمونیاک

آمونیاک یک ماده شیمیایی است که با افزایش PH رنگ مو، باعث قلیایی شدن موها می‌شود. ساختار موی انسان در حالت طبیعی اسیدی است و این تغییر PH باعث خشکی موها و آسیب به آن‌ها خواهد شد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از شامپو رنگ مو بدون آمونیاک استفاده کنید.

حاوی ویتامین

وجود ویتامین‌های تقویت کننده مو در شامپو رنگساژ، به ویژه ویتامین‌های گروه ب، کمک شایانی به سلامت و تقویت موهایتان خواهد کرد.

داشتن نرم کننده

موها بعد از دکلره یا ، بسیار خشک و آسیب پذیر می‌شوند؛ پس پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید شامپو رنگساژ را دارید، از محصولاتی استفاده کنید که حاوی نرم کننده باشند. چرا که این محصولات قادرند موهای شما را نرم، لطیف و خوش‌حالت کنند.

معرفی بهترین برندهای شامپو رنگساژ

حالا که می‌دانید هنگام خرید شامپو رنگساژ باید به چه مواردی دقت کنید؛ نوبت به معرفی بهترین برندهای تولید کننده این محصولات می‌رسد:

شامپو رنگساژ از برند سریتا بیوتی

که زیر مجموعه سریتا است، در سال ۱۳۸۳ آغاز به کار کرده و محصولات متنوعی را برای محافظت از موها روانه بازار نمود. اگر برای از بین بردن زردی موهایتان، پس از دکلره یا رنگ کردن مو، به دنبال یک محصول مناسب هستید، پیشنهاد ما شامپو رنگساژ سیلور سریتا بیوتی است.

این محصول نیازی به اکسیدان ندارد و با دارا بودن رنگدانه‌های بنفش، رفله‌های ناخواسته زرد و نارنجی را از بین می‌برد. عدم آسیب به موها و کمک به ترمیم و بازسازی ساقه آن‌ها از دیگر مزایای این شامپو رنگ می‌باشند.

این برند، محصول دیگری نیز برای ثابت نگه داشتن رنگ موی قرمز ارائه کرده است. شامپو رنگساژ قرمز سریتا بیوتی دارای پیگمنت‌های قوی و ماندگاری بالا بوده و ضمن کمک به افزایش درخشش و زیبایی موهایتان، باعث ایجاد موخوره، خشکی، سوزش چشم و مشکلات تنفسی نیز نخواهد شد.

شامپو رنگ مو بدون آمونیاک از برند تونیکا

اگر به دنبال شامپو رنگ مو بدون آمونیاک هستید، را امتحان کنید. شامپو رنگ‌های این برند، ضمن تنوع رنگی بالایی که دارند، از موها مراقبت نیز خواهند کرد. این محصولات با تاثیر بیو لایه برداری، براقیت موهایتان را احیا می‌کنند و به دلیل داشتن ترکیبات مفید، ساختار موها را تقویت می‌نمایند.

بهترین شامپو رنگ برای موهای سفید از برند کنترل جی ایکس

سفید شدن موها امری طبیعی است که با افزایش سن اتفاق می‌افتد؛ اما گاهی عواملی مانند استرس، کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی، وراثت و … موجب سفیدی زودهنگام موها می‌شوند که برای بسیاری از افراد ناخوشایند است.اگر شما هم از این دسته افراد هستید و به دلیل مضراتی که استفاده مداوم از رنگ مو برای موهایتان دارد علاقه‌ای به رنگ کردن موهایتان ندارید؛ می‌توانید از بهترین شامپو رنگ برای موهای سفید که توسط برند کنترل جی ایکس عرضه شده است استفاده کنید.

این محصول در عین تمیز کردن موها، در صورت استفاده متوالی می‌تواند به مرور موهای خاکستری و سفید را رنگ کند. افرادی که موهای قهوه‌ای ‌روشن تا مشکی دارند می‌توانند با استفاده از این محصول، موهای خاکستری و جو گندمی خود را تیره کنند.لازم است بدانید این شامپو رنگ مو حاوی عصاره گل بابونه، روغن شاهدانه و آلوئه ورا بوده و موجب تقویت مو، کنترل ریزش مو و رطوبت رسانی به موها می‌شود. وجود ترکیبات گیاهی در این محصول، آن را به بهترین شامپو رنگ مو گیاهی تبدیل کرده است.

بهترین شامپو رنگ مو مردانه و زنانه از برند بس

شامپوهای رنگساژ مو برای استفاده روی موهای دکلره شده مناسب هستند. قبل از استفاده این محصولات، باید موهایتان را به وسیله تا پایه ۷ روشن کنید و پس از شستشوی کامل، شامپو رنگساژ را روی موهای مرطوب بزنید.این محصولات رنگ‌های متنوع و جذابی دارند و به همین علت، علاوه بر خانم‌ها، آقایان نیز می‌توانند از آن‌ها استفاده نمایند. بنابراین یکی از نمونه‌های بهترین شامپو رنگ مو مردانه و زنانه هستند.

بهترین شامپو رنگ مو مردانه ضد ریزش از برند آلپسین

سفیدی و ریزش مو دو مشکل رایج در میان آقایان میانسال هستند که با استفاده از شامپو آلپسین به راحتی حل می‌شوند. این شامپو ضد ریزش، دارای رنگدانه‌های قهوه‌ای بوده و ضمن تیره کردن موهای سفید، باعث سلامت، افزایش رشد و حجم موهای شما نیز خواهد شد.

بهترین شامپو رنگ مو گیاهی از برند گلینت

این محصول به دلیل دارا بودن رنگدانه‌های قوی، به سرعت رنگ موها را تغییر می‌دهد و ماندگاری آن نیز نسبتاً بالا است. ترکیبات گیاهی به کار رفته در این شامپو رنگساژ، موهایتان را براق می‌کنند و جلوه زیباتری به آن‌ها می‌بخشند.