عمومیکسب و کار

اگر صاحب کسب و کار هستید چاپ لیبل را فراموش نکنید

داشتن یک کسب و کار موفق و پر رونق هدف اصلی مدیران و تمام افرادی است که پا به عرصه تجارت گذاشته اند و این هدف محقق نمی شود مگر با رعایت فنون تجارت و اقتصاد در دنیای امروز که یکی از آن ها چاپ لیبل و توجه به جوانب آن می باشد.

چاپ لیبل و برچسب تنها روش موفقیت در کسب و کار نیست، اما یکی از مهمترین و ابتدایی ترین روش های ممکن برای افزایش بازار فروش و جذب مشتری می باشد. بنابراین باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید و سعی نمایید تا از بهترین لیبل های ممکن که متناسب با حوزه کسب و کار شماست استفاده نمایید. در ادامه این مبحث را به صورت تفصیلی تر تشریح خواهیم کرد.

چاپ لیبل

در ابتدا باید یک نگاه تخصصی به چاپ لیبل داشته باشیم. لیبل یک تکه برچسب (یا تگ و کارت آویز) است که برای معرفی برند، شرکت سازنده و محتویات محصول بر روی آن چسبانده می شود. لیبل به صورت تخصصی صرفا به برچسب هایی با همین تعریف اطلاق می شود، اما بسیاری از مردم تگ ها و کارت آویزها را نیز نوعی لیبل می نامند که صحیح نیست با این حال اصولا طراحی و چاپ تگ و کارت آویز در شرکت های چاپ لیبل صورت می گیرد.

لیبل ها با توجه به انواع مختلفی که دارند کاربردهای متفاوت و به تبع آن قیمت های مختلفی نیز خواهند داشت. هر کسب و کاری باید با توجه به کاربرد لیبل و اهمیت کسب و کار خود نوع خاصی از برچسب ها را سفارش دهد.

خبر مرتبط:  عملیات اطفای حریق در انبار الکل ادامه دارد - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

تاثیر چاپ لیبل در معرفی محصول

لیبل ها به راحتی می توانند محصولات تولیدی یک شرکت یا کارخانه را از یکدیگر تفکیک کرده و محصولات یک کارخانه را نیز از محصولات مشابه کارخانجات دیگر تفکیک نمایند. به عنوان مثال یک کارخانه تولید روغن و رب گوجه فرنگی از لیبل های متفاوتی برای این دو محصول استفاده می کند.

حال کارخانه های تولید رب گوجه فرنگی نیز هر کدام از یک لیبل خاص برای معرفی کنسروهای رب گوجه فرنگی استفاده کرده و این گونه محصولات خود را با حفظ تفاوت میان محصولات مشابه معرفی می کنند. معرفی صحیح محصول و عدم کپی برداری از برچسب سایر برندها یکی از رموز موفقیت شما در عرصه تجارت خواهد بود.

تاثیر چاپ برچسب در افزایش بازار فروش

معرفی صحیح محصول نمی تواند به تنهایی باعث افزایش بازار فروش شود بلکه نیاز است تا برخی از نکات مهم در این زمینه را فرا بگیرید. در وهله اول باید به جذابیت بسته بندی و طرح اجرا شده در قالب لیبل توجه کنیم. این دو رکن مهم در زمان ورود کالا به بازار باید به شدت مورد توجه شما واقع شده باشد.

حال مشتری زمانی که وارد بازار شده و قصد خرید دارد اولین ارتباطی که با محصولات داخل فروشگاه ها برقرار می کند یک ارتباط دیداری است و ناخودآگاه به سمت محصولاتی که طراحی زیباتری دارند و بهتر هم معرفی شده اند می رود. اگر محصولات تولید شده توسط شرکت یا کارخانه شما از دو رکن فوق بهترین بهره را برده باشد قطعا مشتریان جدید را جذب خواهد کرد.

خبر مرتبط:  افسران سپاه پیشرفت اسلامی کشور

تاثیر برچسب ها بر افزایش مشتریان ثابت

برچسب ها و لیبل های طراحی شده نمی توانند به صورت مستقیم باعث افزایش مشتریان ثابت شوند. همانطور که می دانید یک تاجر برای رونق کسب و کار خود به افزایش مشتریان ثابت نیاز دارد. مشتریان غیر ثابت باعث می شوند شما هرگز نتوانید برنامه مناسبی برای تناسب میزان عرضه و تقاضا داشته باشید.

برای افزایش مشتریان ثابت باید کیفیت محصول خود را به نحو مشهودی افزایش دهید. در واقع باید سعی کنید کیفیت محصولات تولیدی در مقایسه با سایر رقبا و یا حداقل در تناسب با قیمت درج شده حرف اول را در بازار بزند. این گونه مشتریانی که با مشاهده بسته بندی و لیبل های زیبا به سمت محصولات شما متمایل شده اند بعد از استفاده و مصرف محصولات به لیست مشتریان ثابت اضافه می شوند.

انتخاب لیبل مناسب با کسب و کار

اکنون که با اهمیت چاپ لیبل برای توسعه کسب و کار خود آشنا شده اید باید لیبل مناسب با کسب و کار خودتان را هم انتخاب کنید. شما نمی توانید بدون توجه به نوع کسب و کار و بافت و ماندگاری لیبل ها یک نوع خاص از آن ها را سفارش دهید. این مبحث به شدت تخصصی می باشد و نیاز به دریافت یک مشاوره اصولی دارد با این حال برخی از نکات مهم در این خصوص را بیان می کنیم.

  • از لیبل کاغذی برای محصولاتی که سریعا فروخته می شوند و در معرض رطوبت، حرارت، دوده و کثیفی قرار ندارند استفاده کنید.
  • لیبل شفاف و بی رنگ را برای محصولاتی همانند شیشه هایی که از هر دو طرف قابل رویت هستند انتخاب نمایید.
  • از لیبل تایوک در صنعت خودروسازی استفاده کنید.
  • لیبل پی وی سی کاربردهای متفاوتی دارد و به علت مقاومت بالا و هزینه اندک یک انتخاب ایده آل برای اغلب کسب و کارهاست.
  • اگر یک کسب و کار لوکس و لاکچری همانند کارگاه تولید زیورآلات یا صادرات زعفران را دارید لیبل طلاکوب انتخاب مناسبی است.
  • اگر یک لیبل بارکدی می خواهید لیبل اموال را انتخاب نمایید.
  • اگر می خواهید گارانتی محصولات را به صورت اصولی و حساب شده تامین کنید لیبل وید و لیبل سکوریتی مناسب تر هستند.
  • لیبل متال و پشت متال از لیبل هایی هستند که هرگز کنده نمی شوند و مقاومت بالایی در برابر گرما و سرمای زیاد از حد دارند.
  • در نهایت اینکه می توانید برای معرفی محصولات از تگ ها، کارت آویز، برچسب بطری و برچسب های رولی استفاده نمایید.
خبر مرتبط:  کنگره آمریکا لایحه حق رأی زندانیان را رد کرد

سفارش برچسب

همانطور که مشخص گردید برچسب ها دنیای متفاوتی دارند و نمی توانید از برچسب مناسب یک محصول برای سایر محصولات استفاده کنید. در این خصوص بهتر است به دنبال بهترین مرکز چاپ لیبل در ایران باشید تا با خیال راحت تمام امور طراحی و چاپ برچسب را به یک تیم حرفه ای سپرده و یک نتیجه ایده آل را کسب کنید.

شرکت چاپ سورن آماده دریافت سفارشات شما اعم از چاپ لیبل با کیفیت بسیار بالا، چاپ لیبل فوری، چاپ لیبل ارزان قیمت و چاپ لیبل در تیراژهای مختلف است. هم اکنون می توانید جهت دریافت مشاوره و ثبت سفارشات خود در بهترین مرکز چاپ لیبل در تهران با شماره تلفن های درج شده در وب سایت سون پرینتینگ تماس بگیرید.