اقتصادیکسب و کار

کدام بروکر حساب سنتی دارد؟

حساب سنت یا میکرو، یک نوع حساب معاملاتی محبوب است که توسط تریدرها برای دسترسی به بازار فارکس و یادگیری آن در مدت زمان کوتاه استفاده می‌شود. این نوع حساب معمولا توسط افراد تازه کار و مبتدی که سرمایه کمی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اطلاعات بیشتر دیدن صفحه مقاله های سایت های آموزش ارز دیجیتال خالی از لطف نیست. حساب سنت این امکان را به معامله‌گر می‌دهد تا با سرمایه کم، پا به پای افراد حرفه‌ای در فارکس معامله کنند و استراتژی و سبک معاملاتی خود را بسنجند و بهبود ببخشند تا در نهایت با افزایش سرمایه شروع به کار کنند.

حساب سنت در بروکرهای فارکس چیست؟

قطعا هنگام ثبت نام در بروکرها نام حساب‌های  Mini ,Micro و Standard را مشاهده کردید. در میان ایرانیان، حساب‌های مینی و میکرو را با عنوان حساب سنت یا حساب سنتی هم می‌شناسند! این به دلیل آن است که مبنای محاسبه قیمت در این نوع حساب‌ها به جای دلار، سنت است! برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید. لات‌های معاملاتی در حساب سنت و میکرو به شما این امکان را می‌دهند تا بخش کوچکی از یک لات استاندارد را معامله کنید. معمولا یک لات کوچک معادل 0.01 اندازه یک لات استاندارد است.

با در نظر گرفتن این موضوع، معامله یک لات استاندارد روی هر یک از جفت ارز‌های فارکس با اهرم 1:1، 100000 دلار هزینه دارد، در حالی که یک لات خرد 1000 دلار هزینه دارد. به زبان ساده، 1 لات حجم معامله در حساب سنت با 10 دلار سرمایه، برابر با 1 لات حجم معامله با 1000 دلار سرمایه در حساب استاندارد است. بنابراین، عاقلانه است که قبل از اینکه بخواهید وارد معاملات پولی بزرگ شوید، مدتی در حساب‌های سنت فعالیت کنید تا با سازوکار بازار و استراتژی معاملاتی خود بیشتر آشنا شوید.

مزایای حساب سنت چیست؟

مزیت حساب سنت و میکرو در این است که معامله گران با هر سطح دانش و سرمایه (حتی آنهایی که سرمایه چند دلاری دارند)، می‌توانند مانند حرفه‌ای‌ها در فارکس معامله کنند. در این نوع حساب این امکان برای یک معامله‌گر وجود دارد که جفت‌ارزهای فارکس را با سرمایه کمتر، دقیقا مانند یک حساب استاندارد معامله کند. علاوه بر این، قبل از افتتاح سپرده سنگین نزد یک بروکر فارکس، حساب سنت و میکرو به کاربر این فرصت را می‌دهد تا شخصا قابلیت‌های کارگزار خود را ارزیابی کند.

حساب سنت فارکس به شما امکان می‌دهد کارایی انجام سفارشات توسط بروکر، سرعت واریز و برداشت، بخش پشتیبانی و سایر جنبه‌های مرتبط با آن را بررسی کنید. این بررسی‌ها را در حالی انجام خواهید داد که پول زیادی در بروکر سرمایه نکرده‌اید و ریسکی متوجه شما نخواهد بود.

حساب‌های سنت و میکرو فارکس گزینه‌های معاملاتی بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند. با این حساب می‌توانید بدون اینکه در معرض ریسک زیادی قرار بگیرید، انواع استراتژی‌ها و ایده‌های معاملاتی خود را در بازار واقعی تست کنید. هم افراد تازه کار و هم حرفه‌ای‌ها می‌توانند از مزایای این نوع حساب بهره‌مند شوند. به همین دلیل است که بسیاری از کارگزاران فارکس، گزینه استفاده از حساب سنت و میکرو را ارائه می‌دهند. با کمی بررسی می‌توانید بروکرهای فارکس با حساب سنت را برای خود انتخاب کنید.

لیست بروکرهای دارای حساب سنتی

حساب سنتی در فارکس یک حساب معاملاتی است که موجودی را به جای دلار، به سنت محاسبه می‌کند. حساب‌های سنتی امکان معامله با اندازه‌های لات بسیار کوچک‌تر از یک جفت ارز را فراهم می‌کند. یک حساب سنتی بسیار شبیه به حساب معمولی فارکس است. محبوبیت حساب‌های سنتی بیشتر بین معامله‌گرانی است که به دنبال راه‌های کم ریسک‌تر برای معامله هستند. معامله‌گران حرفه‌ای نیز از این حساب‌ها برای تست و آزمایش استراتژی‌های جدید استفاده می‌کنند.

معمولاً حداقل سپرده در بروکرهای دارای حساب سنتی بسیار ناچیز است و ممکن است برای شروع فقط به 10 دلار یا بسیار کمتر نیاز داشته باشند. هنگامی که با استفاده از یک حساب سنتی معامله می‌کنید، موجودی حساب شما به سنت نشان داده می‌شود. به عنوان مثال، اگر 10 دلار به حساب خود واریز کنید، به صورت 1000 سنت در حساب معاملاتی شما منعکس می‌شود. در نتیجه، اگر یک تراکنش 100 واحدی انجام دهید (که معمولاً در یک حساب استاندارد 100 دلار است)، تنها 1 دلار در یک حساب سنتی خواهد بود.

حساب‌های سنتی به شما این امکان را می‌دهد تا محیط واقعی معامله را با حداقل میزان ریسک درک کرده و تجربه کنید. این شرایط فرصتی را برای یادگیری معاملات، توسعه استراتژی‌ها و کسب تجربه بدون ترس از ضرر مالی فراهم می‌کند. علاوه بر این، معامله‌گران را قادر می‌سازد تا ریسک خود را به طور مؤثرتری، با انجام معاملات کوچک‌تر، مدیریت کنند. در ادامه برخی بروکرهای محبوب میان ایرانیان را بررسی می‌کنیم و به این موضوع می‌پردازیم که آیا این بروکرها حساب سنتی دارند یا خیر.

حساب سنتی آلپاری

آلپاری اولین بار در سال 1998 تأسیس شد و شهرت خوبی در بازار فارکس به دست آورد و امروزه بیش از دو میلیون معامله‌گر را تامین می‌کند. این کارگزار با ارائه ویژگی‌ها و خدمات معاملاتی کاربرپسند و متنوع که به طیف گسترده‌ای از سبک‌های معاملاتی، اهداف و سطوح سرمایه‌گذاری پاسخ می‌دهد، خود را متمایز کرده است. بروکر آلپاری دسترسی به طیف وسیعی از ابزارهای بالقوه را برای معامله، از جمله بیش از 60 جفت فارکس، با پورسانت‌ها و اسپردهای رقابتی فراهم می کند که بسته به نوع حساب شما از 0.4 پیپ شروع می‌شود.

طبق اطلاعات سایت آلپاری حساب‌های معاملاتی تحت نظارت و انعطاف‌پذیری را ارائه می‌کند. این حساب‌ها شامل حساب استاندارد، مایکرو، پرو و ECN هستند. هدف این حساب‌ها ارائه یک تجربه معاملاتی پویا به معامله‌گران است که با نیازها، اهداف، ریسک و سبک‌های معاملاتی آنها مطابقت داشته باشد. حساب سنتی یا مایکرو برای معامله‌گران تازه‌کار مناسب است. حداقل سپرده پنج دلار، پوند یا یورو تمام چیزی است که برای افتتاح یک حساب میکرو و شروع معامله در بازارهای زنده لازم است. تازه‌کارها می‌توانند مهارت‌های معامله فارکس خود را، بدون خطرات بالای سایر حساب‌ها، امتحان کنند. حساب نانو یا مایکرو در بروکر آلپاری با ارز پایه یورو و دلار به صورت سنتی در دسترس است. لوریج این حساب تا 1:500 بوده و توسط پلتفرم متاتریدر 4 به کاربران ارائه می‌شود.

حساب سنتی آمارتکس

AMarkets یک بروکر تحت نظارت FSA و  SVG بوده در سنت وینسنت و گرنادینز مستقر است. بروکر آمارکتس از سال 2007 در حال فعالیت است و برای ارائه راه حل‌های معاملاتی جامع به معامله‌گران تلاش می‌کند. این بروکر طیف گسترده‌ای از ابزارهای مالی را ارائه می‌دهد که از طریق پلتفرم معاملاتی محبوب متاتریدر برای معامله به کاربران ارائه می‌شود.

آمارکتس امکان انتخاب بین سه نوع حساب زنده، یعنی حساب استاندارد، ثابت و ECN را ارائه می‌دهد. از طریق این حساب‌ها، بروکر شرایط معاملاتی رقابتی را همراه با راه حل‌ها و خدمات جامع ارائه می‌دهد. هر یک از این حساب‌ها شرایط معامله رقابتی و پویا خود را دارند که با وجود سطح تجربه، دانش یا مهارت معامله‌گران، نیازهای کاربران را تامین می‌کند. با وجود محبوبیت این بروکر و امکانات ارائه شده، کارگزار آمارکتس حساب سنتی ندارد. با این وجود کاربران می‌توانند با افتتاح حساب در آمارکتس و معامله با حجم 0.01 لات، از مزایایی مشابه مزایای حساب سنتی استفاده کنند.

حساب سنتی لایت فارکس (لایت فایننس)

یکی از بروکرهای دارای حساب سنتی، بروکر لایت فارکس یا لایت فایننس است. لایت فارکس (لایت فایننس) که در سال 2005 تاسیس شد، یک کارگزار با سابقه در قبرس است. LiteFinance خدمات معاملاتی فارکس و CFD خود را به بیش از 4 میلیون مشتری ارائه می‌دهد. حساب سنتی لایت فارکس در واقع اولین حسابی بود که حداقل یک دلار سپرده را ارائه کرد و دسترسی معامله‌گران با بودجه پایین را به بازار واقعی ممکن ساخت.

طی 18 سال گذشته، لایت فارکس گستره خدمات خود را گسترش و دارایی‌های خود را افزایش داده است و توسط مجله World Finance در فهرست 100 شرکت مالی برتر قرار گرفته است. به غیر از حساب دمو فارکس، این بروکر حساب‌های زیر را ارائه می‌دهد:

حساب کلاسیک (Classic)

حساب ECN

حساب سنتی (Cent)

حساب سنتی این بروکر با اسپرد شناور از 3 پیپ در دسترس کاربران است. این حساب کمیسیون ندارد و با حداقل سپرده پایین، کاربران می‌توانند به صورت سنتی و تا اهرم 1:200 معامله کنند. در این حساب می‌توانید با لات‌های نانو، مایکرو و مینی معامله کنید.

تفاوت حساب سنت (CENT) با استاندارد (STANDARD)

مهمترین تفاون حساب سنتی فارکس با حساب استاندراد در حجم لات و مقیاس ارز پایه حساب می باشد. به این ترتیب که در حساب استاندارد شما با واریز مبلغ دلاری (USD) و یورویی (EUR) و هر ارز دیگر در واقع واحد اصلی آن را در حساب خود مشاهده می نمایید. مثلا با واریز 10€ به حساب خود، شما می توانید در لات استاندارد به اندازه موجودی خود معامله انجام دهید. ولی در حساب سنتی شما به ازای واریز دلار یا یورو معادل سنتی آن را در حساب خود دریافت می نمایید. در واقع با واریز 30$ شما 300¢ (سنت) در حساب خود مشاهده می نمایید. همچنین بر اساس نوع حساب در بروکر می توانید بر اساس لات مینی/میکرو/نانو به معامله بپردازید.

یکی دیگر از تفاوت های این دو حساب در میزان اسپرد در معاملات می باشد که، اسپرد حساب های سنتی کمی بیشتر از حساب های استاندارد می باشد.همچنین می توان گفت که حساب های سنتی مرحله بعد از حساب های آرمایشی می باشند و برای معامله گران مبتدی طراحی شده است. هرچند معامله گران حرفه ای هم برای تست ربات ها و استراتژی های خود از آن استفاده می نمایند. اکر بخواهیم ورود به بازارهای واقعی را مرحله بندی نماییم، باید بگوییم حساب های استاندارد، مرحله بعد از حساب های سنتی فارکس می باشد.