اقتصادیعمومیکسب و کار

ویلای لوکس طراحی باغ ویلا 1000 متری

باغ ویلا چیست؟

در طراحی داخلی ویلا همان طور که از نام آن پیداست، باغ ویلا ترکیب یک محوطه بیرونی طراحی شده (لند اسکیپ) با یک اقامتگاه زیبا جهت اقامت دائم یا موقتی افراد است. باغ ویلا پدیده ای است که از روزگار قدیم در ایران به صورت باغ و کوشکی در میان آن مورد استفاده اشراف و قشر مرفه جامعه جهت اقامت تابستانی بوده است. از جمله باغ های تاریخی ایران می توان به چهلستون اصفهان، باغ ارم شیراز، باغ شاهزاده در ماهان کرمان و … اشاره کرد. باغ ویلاها معمولا در روستاها و حومه شهرها و مناطق خلوت و خوش آب و هوا ساخته می شوند.

اقامت, اوقات فراغت, ایران

هدف از طراحی باغ ویلای 1000 متری

در شرکت های طراحی داخلی تهران یکی از اولین گام ها در طراحی باغ ویلای 1000 متری، تعیین هدف طراحی و ساخت آن است. آیا ویلا را برای اقامت خانواده می خواهیم یا جهت اجاره و درآمد زایی؟ اگر هدف اقامت خودمان است، آیا این اقامت دائم است یا مقطعی و جهت گذران تعطیلات؟  چه تعداد افرادی در ویلا اقامت خواهند داشت و فضاهای مورد نیازشان کدام است؟ فضاهای مورد نیاز در یک طبقه قابل طراحی است یا نیاز به طبقات بیشتر در پلان است؟ فضاهای تفریحی، ورزشی، خدماتی و جانبی مورد نیازمان کدامند؟ بودجه مورد نظرمان جهت طراحی و ساخت باغ ویلای 1000 متری چقدر است و صدها سوال دیگر که با پاسخ به آنها تمام جوانب سنجیده می شود و طرح نهایی متناسب با سلیقه و بودجه شما ارائه خواهد شد. در صورت تمایل مقاله را در وبسایت همستان مطالعه بفرمایید.

مدیریت هزینه ها در ساخت ویلای 1000 متری

تیم معماری همستان قبل از شروع طراحی با مشاوره کارفرما و ارزیابی نیازها، خواست ها و بودجه وی کار خود را آغاز می کند. این امر سبب می شود که از خرج های اضافی اجتناب شود و کارایی ویلای شما به بیشترین سطح خود برسد. کمک گرفتن از یک تیم متخصص طراحی و اجرا سبب صرفه جویی در هزینه های شما می شود. گروه معماری همستان با بیش از ده سال سابقه در امر ساخت و ساز آماده طراحی و ساخت ویلای شما می باشد. کافیست با ما بگیرید.

سطح ساخت در باغ ویلای 1000 متری

در های اطراف شهر و ساخت آنها به علت دخیل نبودن ، دست طراح بازتر است و می تواند سطح مورد نظر کارفرما را به ساخت ویلا اختصاص دهد. به طور کلی در زمینی به مساحت تا 300 متر، یک ویلای 100 متری کفایت می کند و بقیه مساحت زمین به محوطه سازی اختصاص می یابد. یا تریپلکس به استفاده بهینه از زمین کمک خواهد کرد. در یک زمین 1000 متری معمولا 25 درصد آن یعنی 250 مترمربع جهت کافی است.

نکات طراحی باغ ویلای 1000 متری

قبل از هر چیز زمین پروژه باید اندازه گیری و نقشه برداری دقیق شود و عوارض و پستی و بلندی های زمین بررسی شود. با توجه به تعداد افراد ساکن و نیازهای کارفرما، فضاهای مورد نیاز تعیین و طبق برنامه فیزیکی مشخصی طراحی می شوند و در کنار یکدیگر قرار می گیرند. فضاهای اصلی، خدماتی و جانبی، تفریحی و ورزشی همگی طبق خواست کارفرما برنامه ریزی و طراحی می شوند.

از آنجا که محوطه ویلا باغ ها معمولا وسعت زیادی دارد، باید توجه شود همه عناصر و فضاهای محوطه به گونه ای طراحی شود که به آسانی قابل دسترسی باشند.

متریالی که برای بخش های مختلف باغ و نمای ویلا انتخاب می شود حتما باید با اقلیم منطقه سازگار باشد و بنا بر شرایط جوی منطقه، مقاومت لازم در برابر گرما، سرما، رطوبت، باد و زلزله را داشته باشد. همچنین پوشش گیاهی انتخابی نیز باید توانایی سازگاری با آب و هوای منطقه را داشته باشد و شرایط آسایش را برای ساکنین فراهم نماید. اگر ویلا به طور موقت و مقطعی استفاده می شود، باید از درختانی که تحمل بیشتری در برابر کم آبی دارند استفاده شود.

مراحل ساخت باغ ویلای 1000 متری

  • نقشه برداری و اندازه گیری دقیق زمین و بررسی ناهمواری ها و پوشش گیاهی که باید حفظ شوند یا پاکسازی شوند.
  • تهیه نقشه وضع موجود
  • جانمایی ویلا در باغ، تعیین سبک طراحی و شروع طراحی ویلا
  • طراحی محوطه باغ شامل مسیرهای پیاده و سواره، استخر، آلاچیق، فضاهای بازی و نشستن، راه های ارتباطی، باغچه ها و …
  • تهیه نقشه های فاز دو معماری، سازه و تاسیسات
  • آماده سازی و خاکریزی و خاکبرداری های لازم جهت ایجاد ترازهای مورد نیاز در باغ
  • شروع ساخت بنای ویلا
  • اجرای زیرساخت ها شامل زهکشی، سیستم آبیاری، فاضلاب و تاسیسات برقی و مکانیکی محوطه
  • اجرای فضای سبز و کاشت درختان
  • خرید یا ساخت و نصب مبلمان فضای باز

طراحی و اجرای یک باغ ویلای چشم نواز علاوه بر تاثیر شگرفی که در آب و هوای محیط دارد، باعث نشاط و سرزندگی افراد می شود و اوقات فراغت خوبی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. برای طراحی و اجرای باغ ویلای خود کافیست با گروه معماری همستان حاصل فرمایید.

سوالات پرتکرار پیرامون طراحی باغ ویلا 1000 متری

  • عوامل مهم در طراحی باغ ویلا کدامند؟

همخوانی و یکپارچگی بین بنا و محوطه، توجه به فرم ها و پر و خالی ها و بازی نور و سایه در طراحی فضاها، استفاده بهینه از شیب طبیعی احتمالی زمین جهت هر چه جذاب تر کردن طرح، تلاش در ایجاد حداکثر تعامل فضای داخل ویلا با فضای سبز باغ

  • سبک طراحی باغ ویلا را چه عواملی تعیین می کند؟

سبک طراحی عاملی است که مطابق سلیقه و روحیات کارفرما انتخاب می شود. تیم معماری همستان پس از بررسی زمین شما، تعدادی نمونه موردی به شما ارائه می کند تا پس از ارزیابی سلیقه شما امر طراحی را شروع نماید