اقتصادیعمومیکسب و کار

مشکلات پرینتر، فقط نیمی از صفحه چاپ می‌شود

دلایل ایجاد مشکل نصفه پرینت گرفتن پرینتر

اگر می خواهید یک سند را چاپ کنید و چاپگر شما فقط نیمی از صفحه مورد نظر را چاپ می کند، ممکن است دلیل آن به چاپگر مربوط نباشد. بنابراین قبل از هر کاری، ابتدا یک صفحه آزمایشی را با استفاده از راهنمای چاپگر خود چاپ کنید. اگر صفحه آزمایشی به خوبی چاپ می شود، باید موارد دیگری را برای یافتن علت نصفه پرینت گرفتن پرینتر مورد بررسی قرار دهید. اگر کیفیت چاپ خوب نباشد، ممکن است جوهر کافی برای چاپ وجود نداشته باشد.

آپدیت, اچ پی, استاندارد

راهنمای خرید پرینتر:  بنابراین همیشه باید سطح جوهر را در کارتریج ها بررسی کنید و در صورت نیاز دوباره آنها را پر کنید. چون اصلی ترین علت ایجاد مشکل پرینت ناقص و نصفه صفحه چاپگر، خرابی کارتریج است که احتمال دارد به درام پرینتر، مگنت و بسیاری از قطعات ریز و درشت آن نیز سرایت کند. یک خراش جزئی بر روی کارتریج مساوی است با چاپ نصفه پرینتر و افت کیفیت آن. از طرفی مسئله جاسازی کاغذ در سینی تغذیه پرینتر نیز در چاپ ناقص کلمات اسناد موثر است. در جاسازی برگه های مصرفی پرینتر دقت داشته باشید و آنها را دقیقا مطابق با دستورالعمل هایی که در دفترچه راهنمای دستگاه دیده می شود، درون سینی قرار دهید.

راهکارهای رفع مشکل نصفه پرینت گرفتن پرینتر اچ پی

برای رفع مشکل، راهکارهای زیر را امتحان کنید:

بررسی وضعیت کارتریج

گاهی تنها با بررسی وضعیت کارتریج و تعمیر یا  یا حتی نصب مجدد آن، مشکل  برطرف می شود. برخی از کاربران عادی باز کردن بسته بندی قسمت های فلزی کارتریج را فراموش می کنند و این مسئله، باعث افت کیفیت جریان انتقال تونر به کاغذ می شود.

جاگذاری درست برگه های سینی تغذیه پرینتر

معمولا سینی تغذیه پرینتر دارای علائمی است که می تواند جاسازی درست را ممکن سازد. برای تنظیم برگه های درون سینی کاغذ باید حتما به علائم و دستوراتی که به صورت برجسته در سینی حک شده است، دقت نمایید. این کار به رفع مشکل بسیار کمک می کند.

تنظیم دستی سایز کاغذ در پرینتر

بد نیست برای حل مشکل نصفه پرینت گرفتن پرینتر، تنظیمات کاغذ را به صورت دستی انجام دهید. برای این کار کافی است از طریق نمایشگر پرینتر میان سایزهای پیش فرض، سایز مورد نیاز خود را انتخاب کنید. در صورتی که پرینتر مورد نظر دارای صفحه نمایش مجزا نیست، این تنظیمات را در محیط ویندوز انجام دهید

چرا پرینتر نصفه پرینت می گیرد؟

نصفه پرینت گرفتن، ارتباط چندانی به برند پرینتر ندارد. این مشکل ممکن است در دستگاه های کلیه برندها رخ دهد و در همگی مدل ها هم دلایل مشترک دارد. کارشناسان تعمیر پرینتر اچ پی در مرکز سخت افزار ایران، تجربه و اطلاعات خود را در خصوص دلایل نصفه پرینت گرفتن چاپگر، در اختیار ما قرار داده اند تا از این طریق، به شما کمک کنیم که مشکل را راحت و زودتر برطرف کنید. پرینت نصف صفحه در چاپگر اچ پی و دیگر برندها یا ناشی از بهم ریختن تنظیمات رایانه است و یا بر اثر مشکلات موجود در پرینتر ایجاد می شود. برای آشنایی با دلایل بروز این مشکل و راهکارهای آن از شما دعوت می کنیم به ادامه مقاله توجه کنید.

دلایل پرینت نصف صفحه در چاپگر اچ پی

نصفه پرینت گرفتن یا پرینت نصف صفحه یکی از مشکلات رایج پرینترها است که دلایل مختلفی دارد. در این شرایط ممکن است کارتریج به درستی کار نکرده یا ایرادی داشته باشد. خرابی مشکلاتی را در چاپ ایجاد می کند که یکی از آنها پرینت نصف صفحه است. حتی گاهی وجود یک خراش کوچک روی بدنه کارتریج یا درام و مگنت، کیفیت چاپ را به شدت مختل می کند. نحوه ی جاسازی کاغذ در سینی تغذیه هم اگر درست نباشد، ممکن است باعث چاپ محتوا به صورت نصفه روی برگه شود. حتی گاهی درایور قدیمی و آپدیت نشده هم چنین مشکلاتی را ایجاد می کند. در نهایت ممکن است تنظیمات چاپ در کامپیوتر یا لپ تاپی که از آن استفاده می کنید، به هم ریخته باشد.

راهکارهایی برای رفع مشکل چاپ نصف صفحه پرینتر

تنظیم حاشیه صفحه

برای حل مشکل پرینت نصف صفحه، بد نیست سری به تنظیمات چاپ در سیستم بزنید. هنگام چاپ یک فایل، مقداری فضای سفید در حاشیه صفحه قرار می گیرد تا قوانین مربوط به جذابیت های بصری به درستی رعایت شوند. دقت کنید که این حاشیه باید به اندازه استاندارد باشد؛ در غیر این صورت ممکن است برگه ها نصفه چاپ شوند.

نصب مجدد درایور پرینتر برای رفع مشکل پرینت نصف صفحه

همانطور که در بخش های  قبل اشاره کردیم، قدیمی بودن درایور یا بروز نبودن آن می تواند باعث نصفه پرینت گرفتن چاپگر اچ پی و دیگر برندها شود. بنابراین برای رفع مشکل، بد نیست که درایور پرینتر خود را حذف کرده و مجددا آن را نصب نمایید. برای این کار دکمه های Windows key + R را فشار داده و control را وارد و اینتر کنید. با این کار وارد Control Panel می شوید. روی Programs و سپس Programs and Features کلیک کنید. پس از پیدا کردن درایور چاپگر خود، آن را Uninstall  کنید. در مرحله بعدی، نسخه جدید درایور را از وب سایت رسمی HP دانلود کرده و نصب نمایید.

ریستارت کردن پرینتر اچ پی

روش دیگر برای حل مشکل پرینت نصف صفحه، ریست کردن پرینتر است. برای این کار باید اول دستگاه را خاموش کرده و کابل برق آن را جدا نمایید. پس از یک دقیقه، مجددا کابل را وصل کرده و چاپگر را روشن نمایید. معمولا پس از راه اندازی کامل پرینتر، مشکل چاپ نصفه برطرف می شود. در غیر این صورت، روش های بعدی را اجرا کنید.

بررسی Preferences

برای رفع ایراد چاپ نصف صفحه، عبارت printer را در سرچ ویندوز وارد کنید. سپس از بین نتایجی که نمایش داده می شوند، روی Printers and scanners کلیک کنید. پس از انتخاب پرینتر، گزینه Manage را بزنید. زیر بخش Manage your Device روی Printing Preferences کلیک کرده و تب Paper یا Paper/Quality را انتخاب نمایید. در بخش Type یا Paper Type مطمئن شوید که گزینه Plain Paper فعال شده است. سپس روی Print Quality کلیک کرده و آن را روی Draft یا Normal تنظیم نمایید. سپس ضمن انتخاب تب Graphics ، گزینه Standard را برای Quality تنظیم کنید. در نهایت برای ذخیره شدن تنظیمات، روی OK کلیک کنید.

آپدیت Firmware پرینتر

روش دیگر برای رفع مشکل پرینت نصف صفحه، بروز رسانی Firmware است. برای این منظور صفحه Software and Driver Downloads  را در وب سایت اچ پی باز کرده و چاپگر خود را از بین گزینه های موجود انتخاب کنید. در صورت وجود آپدیت برای firmware پرینترتان، آن را دانلود کنید.

تنظیم اندازه کاغذ جهت برطرف کردن مشکل پرینت نصف صفحه

با تنظیم اندازه کاغذ هم می توانید از شر چاپ نصف صفحه راحت شوید. برای این منظور می توانید از دفترچه راهنمای پرینتر خود کمک بگیرید.