بین المللکسب و کار

مزایای سرمایه‌گذاری در کانادا برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی

چرا کانادا از مهاجرت سرمایه‌گذاران خارجی استقبال می‌کند؟ هدف اصلی این کار برای دولت کانادا، جذب سرمایه و رونق اقتصادی است. علاوه‌براین مهاجران نیز با این ویزا می‌توانند در مشاغل کانادایی سرمایه‌گذاری کنند و یا کسب‌وکار خود را در کانادا راه‌اندازی کنند. خرید سهام در شرکت‌های محلی یا مشارکت در تأسیس شرکت‌های جدید نیز به عنوان یک روش های سرمایه گذاری برای مهاجرت مطرح است . در این مقاله از موسسه مهاجرتی پارسی کانادا قصد داریم تاثیر مهاجرت سرمایه‌گذاران خارجی به کانادا را بر اقتصاد این کشور و اشتغال‌زایی بررسی کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

چرا کانادا را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟

از سال 2013، کشور کانادا صدور ویزا برای سرمایه‌گذاران را آغاز کرد. این ویزا برای متقاضیانی صادر می‌شود که حداقل دارایی خالص‌شان 10 میلیون دلار کانادا باشد و ازاین مقدار 2 میلیون دلار آن را در یک کسب‌وکار کانادایی سرمایه‌گذاری کنند. جزئیات کامل درباره این ویزا و انواع روش‌های آن را در صفحه اختصاصی آن مطالعه کنید:  کانادا به دلیل داشتن منابع طبیعی گسترده، نرخ تورم پایدار و داشتن بودجه متعادل همیشه جزو بهترین کشورها برای سرمایه گذاری بوده است. علاوه‌براین این کشور حمایت‌های مالی خوبی از سرمایه‌گذاران خارجی می‌کند. درضمن این کشور بازهم برای حمایت از سرمایه‌گذاران امکان اخذ اقامت دائم برای تمامی اعضای خانواده سرمایه‌گذار را فراهم کرده است.

حتما جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای کانادا منفعت‌هایی دارد که این همه سرمایه‌گذار خارجی از تمامی نقاط جهان با این روش به این کشور مهاجرت کرده‌اند. ما در ادامه این مزایا و منافع را به طور دقیق زیر ذره‌بین برده ایم. اشتغالزایی یکی از مهمترین تاثیرات حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کانادا است یکی از مزایای اولیه برای کانادا، ایجاد شغل در این کشور است. با سرمایه‌گذاری در مشاغل کانادایی، افراد می‌توانند فرصت‌های شغلی برای کانادایی‌ها ایجاد کنند. در سال 2019، برنامه ویزای سرمایه گذاری کانادا بیش از 1500 شغل جدید در این کشور ایجاد کرد. اما اطلاعات روشنی در مورد تعداد شغل ایجاد شده در کانادا از طریق این برنامه، بعد از سال 2020 وجود ندارد.

یکی دیگر از مزایای مهاجرت سرمایه‌گذاران به کانادا، فرصت سرمایه گذاری تجاری برای اقتصادهای محلی است. با سرمایه گذاری در مشاغل کانادایی، افراد می‌توانند به رشد و گسترش این مشاغل کمک کنند که به نوبه خود به نفع اقتصاد محلی است. این برنامه همچنین با آوردن سرمایه گذاری خارجی به اقتصاد کانادا کمک می کند. هجوم سرمایه‌های خارجی می‌تواند کسب‌وکارهای محلی را تقویت و به سرمایه‌گذاری‌های جدید تشویق کند. این امر منجر به افزایش فعالیت‌های اقتصادی هم می‌شود. سرمایه‌گذاران خارجی اغلب دارای تخصص و ارتباطات ارزشمندی هستند که می‌تواند رقابت را درمیان صنایع محلی افزایش دهد. معرفی صنایع و مدل‌های تجاری جدید به واسطه سرمایه‌گذاری می‌تواند به انعطاف‌پذیری بیشتر اقتصاد در برابر نوسانات بازار کمک کند.

از آنجایی که سرمایه‌گذاران خارجی دیدگاه‌های متنوع و ایده‌های نوآورانه ارائه می‌دهند، باعث ایجاد تنوع در اقتصادهای محلی می‌شوند و درضمن کمتر به یک صنعت یا بازار وابسته خواهند بود. جزئیات کامل را در صفحه بخوانید. تشویق به توسعه زیرساخت‌ها پروژه‌های سرمایه‌گذاری اغلب نیازمند زیرساخت‌های جدید یا بهبود زیرساخت‌های موجود و قبلی هستند. این زیرساخت‌ها می‌تواند شامل شبکه‌های حمل‌ونقل، خدمات شهری و سیستم‌های مخابراتی باشد که کیفیت کلی زندگی را بهبود می‌بخشد و از رشد اقتصادی بیشتر حمایت می‌کند. چطور به عنوان یک کارآفرین به کانادا مهاجرت کنم؟ با این توضیحات اگر کارآفرین هستید و دوست دارید به کشور کانادا مهاجرت کنید و کسب‌وکار خود را در این کشور توسعه یافته رشد دهید، مراحل زیر را باید طی کنید:

  • شرایط مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی را داشته باشید: به‌این منظور باید دارایی خالص 10 میلیون دلاری داشته باشید و ازین مقدار 2 میلیون آن را در یک کسب‌وکار کانادایی سرمایه‌گذاری کنید.
  • یک گزینه سرمایه‌گذاری انتخاب کنید: می‌توانید سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر یا سرمایه گذاری غیر تضمینی در یک کسب‌وکار کانادایی را انتخاب کنید.
  • ارسال یک ابراز علاقه: متقاضیان باید فرم اظهار علاقه (EOI) به اداره مهاجرت کانادا ارسال کنند.
  • پذیرش درخواست: اگر EOI شما پذیرفته شود، از شما دعوت می شود تا یک دیگر مدارک و فرم‌های لامز را ارسال کنید.
  • دریافت تاییدیه اقامت دائم: در صورت موفقیت‌آمیز بودن درخواست‌تان، پس از دو الی 3 سال (بسته به روش سرمایه‌گذاری) تاییدیه اقامت دائم کانادا را دریافت خواهید کرد.

داستان‌های موفقیت کسب و کارهای سرمایه‌گذاران خارجی در کانادا چندین پروژه موفقی که با سرمایه گذاری تأثیر مثبتی بر اقتصادهای محلی گذاشته‌اند را در ادامه بررسی کرده‌ایم:

  • پروژه استارتاپ در حوزه تکنولوژی: یک سرمایه‌گذار خارجی یک مرکز رشدی در حوزه تکنولوژی در یکی از شهرهای کانادا تأسیس کرد و به نوآوری و ایجاد مشاغل با مهارت بالا در منطقه کمک کرد. این پروژه نه تنها اکوسیستم تکنولوژی محلی را تقویت کرد، بلکه سرمایه‌گذاران و کارآفرینان دیگر را نیز به این منطقه جذب کرد.
  • پروژه انرژی‌های تجدیدپذیر: سرمایه‌گذار خارجی، یک نیروگاه خورشیدی را تامین مالی کرد و به ترویج انرژی پاک و ایجاد فرصت‌های شغلی در این بخش پرداخت. این پروژه نه تنها به تلاش‌های کانادا در کاهش انتشار کربن کمک کرد، بلکه رشد اقتصاد محلی را از طریق ایجاد شغل در ساخت و ساز، تعمیر و نگهداری و صنایع مرتبط تحریک کرد.
  • پروژه گسترش تجارت کشاورزی: ​​یک کارآفرین خارجی در یک کسب‌وکار کشاورزی محلی سرمایه‌گذاری کرد و منجر به افزایش تولید، صادرات و ایجاد شغل شد. این سرمایه‌گذاری به کسب‌وکار اجازه داد تا امکانات خود را مدرن‌سازی کند و محصولات‌ش را گسترش دهد، به‌گونه‌ای که هم برای نیروی کار محلی و هم برای داشتن اقتصاد گسترده‌تر، سودآور باشد.

چالش‌ها و انتقادات علیه مهاجرت سرمایه‌گذاران خارجی به کانادا علی‌رغم موفقیت آمیز بودن این مسیر مهاجرتی، یک‌سری چالش‌ها و انتقاداتی به آن وارد است، از جمله:

  1. توزیع نابرابر مزایا: برخی ادعا می‌کنند که مزایا برای سرمایه‌گذاران عمدتاً در شهرهای بزرگ متمرکز است و مناطق روستایی را با فرصت‌های محدودی مواجه می‌کند. برای پرداختن به این موضوع، سیاست گذاران می‌توانند مشوق‌هایی را برای جذب سرمایه‌گذاری در مناطق توسعه نیافته در نظر بگیرند و رشد اقتصادی عادلانه‌تر را ارتقا دهند.
  2. جابجایی مشاغل محلی: منتقدان استدلال می‌کنند که سرمایه‌گذاری خارجی ممکن است مشاغل محلی را مجبور به رقابت با شرکت‌های بین‌المللی با بودجه خوب کند. در حالی که رقابت می تواند باعث نوآوری و بهره‌وری شود. به همین دلیل اطمینان از اینکه کسب و کارهای محلی حمایت لازم را برای ماندن در رقابت در مواجهه با افزایش سرمایه گذاری خارجی دریافت می کنند، ضروری است.
  3. تأثیر بلندمدت محدود: برخی ازم نتقدین هم توانایی این برنامه را برای ایجاد رشد اقتصادی پایدار و بلندمدت و ایجاد شغل زیر سوال می‌برند. برای رفع این نگرانی‌ها، سیاست‌گذاران می‌توانند اقداماتی را برای اطمینان از همسویی سرمایه گذاری‌ها با اهداف توسعه اقتصادی بلندمدت و کمک به رشد پایدار در نظر بگیرند.

کمترین مبلغ سرمایه گذاری در کانادا ممکن است به نوع سرمایه‌گذاری و موسسه مالی آن وابسته باشد. اما به طور کلی، برای افرادی که به دنبال سرمایه گذاری با مقدار پول کم هستند هم گزینه‌های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال، برخی از کارگزاری‌های آنلاین ممکن است برای انواع خاصی از حساب‌ها، حداقل نیازهای سرمایه گذاری نداشته باشند. بنابراین به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند کار خود را با کمتر از 1 دلار شروع کنند. صندوق‌های سرمایه گذاری متقابل با هزینه کم یا صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) نیز در کانادا وجود دارند. این صندوق‌ها فرصت‌هایی را با سرمایه‌گذاری اولیه کمتر از 25 یا 50 دلار به افراد متقاضی ارائه می‌دهند.

ضمنا حداقل سرمایه موردنیاز برای اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا نیز بین 250 هزار تا 350 هزار دلار است. با این حال، طبق قوانین سازمان مهاجرت فدرال کانادا، حداقل یا حداکثر مبلغ برای سرمایه گذاری عادی تعیین نشده است. مدت زمان گرفتن ویزای سرمایه گذاری کانادا مدت زمان گرفتن ویزای سرمایه گذاری در کانادا به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور معمول، این فرآیند حدود 12 تا 24 ماه (یک تا دو سال) طول می‌کشد؛ اما در موارد خاص ممکن است بیشتر هم باشد. این مدت زمان تحت تاثیر عوامل گوناگونی مانند پیچیدگی سرمایه گذاری، کامل بودن درخواست و حجم درخواست‌های در حال پردازش توسط دولت کانادا قرار دارد.

متقاضیان برای اطمینان از سرعت و روند راحت دریافت ویزا باید تمام مدارک مورد نیاز را ارائه دهند. همچنین معیارهای واجد شرایط بودن را برآورده کنند و با هرگونه تغییر در روند درخواست هماهنگ باشند. برنامه‌ریزی از قبل و گرفتن کمک و مشاوره حرفه‌ای هم می‌تواند در سریع‌تر شدن فرآیند درخواست موثر باشد. سرمایه گذاری در کانادا به کمک هلدینگ رسام کانادا همیشه کشوری جذاب برای مهاجرین و مهاجر پذیر می باشد. برای یک سرمایه گذاری هدفمند و صحیح در این کشور، ابتدا سرمایه گذار می بایست تمامی معایب، محسنات، نکات مثبت و منفی روش موررد نظر خود را بررسی نماید و تا حد امکان از راهنمایی و مشاوره های وکیل معتبر بهره ببرد، سرمایه گذار بهتر است پیش از اقدام از تمام شرایط روشی که انتخاب نموده آگاه باشد و سپس با دانش و اطلاعات کافی اقدام به سرمایه گذاری در کانادا نماید.

هلدینگ رسام ارائه‌دهنده پیشروترین و جامع‌ترین راه‌حل‌های سرمایه گذاری برای مشتریان فردی و سازمانی است. رسام با تیمی از متخصصان بسیار ماهر و سابقه موفقیت‌آمیز خود، طیف وسیعی از خدمات مانند مدیریت پورتفولیو، برنامه‌ریزی مالی، ارزیابی ریسک، تحقیقات و اخذ ویزای سرمایه گذاری در کشور کانادا را ارائه می‌دهد. تخصص رسام در شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری سودآور بخش‌های مختلف اقتصاد کانادا مانند فناوری، املاک و مستغلات و انرژی پایدار است. رسام به تعهد خود در ارائه خدمات منحصر به فرد افتخار می‌کند. هلدینگ رسام با دانش گسترده‌ای که از بازار کانادا دارد، به شما کمک می‌کند پیچیدگی‌های Corporations Canada را با موفقیت طی کنید و بازدهی خود را به حداکثر برسانید.

چه به دنبال رشد ثروت شخصی خود باشید، چه بخواهید از این طریق اقامت کانادا را به دست آورید یا به دست یابید، هلدینگ رسام مناسب‌ترین انتخاب برای شما خواهد بود. برای ارتبا با مشاورین ما می توانید از طریق شماره های موجود در سایت اقدام کرده و یا ما را دنبال کنید.ی در این کشور برای سرمایه‌گذاران خارجی هموار می‌کند. اگر شما هم کارآفرین هستید و علاقه‌مند به کانادا هستید، می‌توانید از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این کشور استفاده کنید. موسسه پارسی کانادا، با سال‌ها تجربه در امر مهاجرت و آشنایی کامل با بازارهای محلی این کشور و همچنین داشتن شعبه فعال در ونکوور کانادا، می‌تواند یک مشاوره حرفه‌ای و تخصصی به شما دراین زمینه بدهد. بدین منظور تنها کافی‌ست را پر کنید و منتظر تماس ما باشید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.