عمومی

قیمت انواع مادربرد در سال 2021

هر مادربرد بسته به نوع سوکتی که پشتیبانی می کند، قیمت خاص خود را دارد. برای مثال اگر مادربردی نسل جدید باشد و بتواند از جدیدترین پردازنده های قدرتمند AMD و intel پشتیبانی به عمل آورد، قطعا قیمت بالاتری نسبت به یک مادربرد با پشتیبانی پردازنده های رده متوسط و قدیمی تر دارد.

بنابراین باید براساس نوع نیازی که از سیستم داریم، به دنبال قیمت باشیم. برای مثال اگر قصد داریم سیستم کامپیوتری قدرتمندی تهیه کنیم، قطعا باید مادربرد گران قیمت را در اولویت قرار دارد. زیرا مادربردهای پرچمدار عمدتا گران هستند و نمی توان با قیمت پایین تهیه کرد.

ایران, برند, تولید

در سوی دیگر اگر به دنبال مادربرد ارزان قیمت هستیم، نباید انتظار نصب بهترین قطعات سخت افزاری روی آن را داشت و در واقع مادربردی بوده که تنها برای کامپیوتری با کاربری روزانه به کار گرفته می شود. بنابراین قیمت مشخصی نمی توان برای یک مادربرد بیان کرد و بسته به فرم فاکتور و ویژگی های هر مادربرد قیمتی برای آن در نظر گرفته می شود.

مادربرد ایسوس

در سوی دیگر گیگابایت نیز یک برند شناخته شده در صنعت تولید قطعات سخت افزاری بوده که هر سال نسل جدیدی از مادربرد یا کارت های گرافیکی خود را در بازار عرضه می کند. گیگابایت برند شناخته شده ای بوده و توانسته به خوبی نظر طرفداران را جلب کند. اما باید بیان داشت که تعداد طرفداران ایسوس به مراتب بیشتر است و در این زمینه گیگابایت برند محبوبی نیست اما محصولات خوبی در بخش مادربرد راهی بازار کرده که تحسین برانگیز محسوب می شود.
متاسفانه در زمینه قیمت محصولات گیگابایت کمی هزینه بیشتری نسبت به ایسوس دارند. مادربردهای گیگابایت از نظر کیفیت ساخت و بسته بندی ظاهری به مراتب بهتری نسبت به ایسوس دارند و دقیقاً به همین دلیل است که قیمت بالاتری هم دارند.

البته کیفیت ساخت محصولات ایسوس کمتر از گیگابایت نیست.همچنین مادربرد های گیگابایت از نظر شرایط دمایی و محافظت های الکتریکی چیزی دست کم از ایسوس ندارند. اگر بخواهیم به ویژگی های مادربرد گیگابایت اشاره کنیم باید موارد زیر را فاکتور قرار دهیم.

شرکت ایسوس برند شناخته شده ای در صنعت تولید قطعات سخت افزاری از قبیل کارت گرافیک، مادربرد و برخی لوازم دیگر است. در این میان، مادربرد های مختلفی توسط این برند قدرتمند آسیایی با کیفیت بالا در بازار به فروش می رسد که هر یک مشخصات مورد انتظار را دارند.

از نظر قیمت وکارایی مادربرد ایسوس مناسب تر است، یعنی در عوض کارایی که در اختیار کاربر می گذارد، قیمت خیلی خوبی ارائه می دهد. به وسژه، برای کسانی که در پی مادربردهای اقتصادی و کارآمد هستند! ضمناً طرفدارن برند ایسوس در ایران تعداد بیشتری را دربرگرفته و از نظر موجودی و تنوع در بازار خیلی بهتر از برخی رقبا عمل کرده است.

همچنین بر روی اکثر سیستم های افراد و سیستم های خانگی و اداری مادربرد ایسوس نصب است. به نوعی ایسوس توانسته عملکرد خوبی در مشتری مداری داشته باشد، از این رو تنوع محصول بیشتر و آمار فروش بالایی دارد. جهت مشاهده انواع مادربرد های ایسوس و گیگابایت به فروشگاه می مالز سر بزنید و بهترین گزینه را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید.

موارد مهم درباره مادربرد

برای خرید مادربرد باید به موارد مختلفی توجه داشت و بدون آگاهی قبلی نمی توان گزینه مناسبی خریداری کرد. بسیاری تصور می کنند خرید مادربرد امری ساده است اما در واقع این اشتباهی بیش نیست و باید بیان داشت که خرید یک مادربرد به چندین مقوله ربط دارد. هر مادربرد بسته به تعداد درگاه، نوع چیپست قابل پشتیبانی و برخی موارد دیگر قیمتی پیدا می کند.

از این رو خرید باید با تحقیق انجام گیرد تا بتوانید گزینه موردنظر را تهیه کنید. شرکت هایی نظیر ایسوس، گیگابایت به تولید مادربرد می پردازند. در واقع مادربرد ایسوس یا مادربرد گیگابایت هر یک ویژگی های خاص خود را داشته و قیمت منطبق بر مشخصات دارند.

بنابراین مادربرد کامپیوتر یک مقوله ساده نیست و در انتخاب آن باید به چندین مورد توجه داشت. زیرا قطعه پیچیده سیستم کامپیوتر همین بخش مادربرد است که برخی از کنار آن به سادگی عبور می کنند. ناگفته نماند برای در زمان نیاز به یک مادربرد نیز سعی کنید در هنگام خرید دقت عمل را به خرج داده تا بتوانید در هنگام فروش آن را با قیمتی مناسب به فروش برسانید.

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.