حوادث

عکس| سوخت‌بری با چاشنی مرگ در سیستان و بلوچستان/ پیدا شدن جسد ۶ سوخت‌بر و سرنوشت نامعلوم مفقود‌شدگان در سیلاب

رئیس شورای روستای پیردان از توابع بخش مرکزی شهرستان سرباز و عضو شورای شهرستان سرباز که یکی از معتمدین محلی هم هست و روز گذشته به همراه بستگان سوخت‌بران در جستجوی این افراد بوده، در خصوص جزئیات این ماجرا می‌گوید: روز گذشته ۶ جسد سوخت‌بر را پیدا کردیم و حدود ۱۵ نفر تاکنون مفقود هستند

پاکستان, خانواده, سلامت
آفتاب‌‌نیوز :

حدودا 6 روز پیش تعدادی از سوخت‌بران که آمار دقیقی از آن ها در دست نیست به صورت کاروانی برای حمل سوخت به سمت مرز پاکستان حرکت می‌کنند که در منطقه پیرکور شهرستان سرباز گرفتار سیلاب می‌شوند. تعدادی از این افراد با توجه به تجربه‌های قبلی و شناخت مسیرهای دقیق رفت و آمد به سلامت باز می‌گردند و عده‌ای نیز در زمان سیلابی شدن رودخانه باریکی به نام «نهنگ» که 120 کیلومتر طول دارد، درگیر سیلاب می‌شوند.

سوخت‌بری یکی از شغل‌هایی است که برخی از ساکنان در سیستان و بلوچستان به دلیل بیکاری و نبودن درآمد مناسب به آن روی می‌آورند. سوخت‌بران برای تامین هزینه‌های خانواده‌شان جان‌شان را کف دست می‌گیرند و با گالن‌‌های حامل سوخت به سمت مرز می‌روند و به شرط زنده رسیدن، سوخت را به طرف پاکستانی تحویل می‌دهند و پولش را می‌گیرند و اگر در راه برگشت طعمه بلایای طبیعی، غیر طبیعی و گلوله‌های کشنده مرزبانان پاکستانی قرار نگیرند، به خانه برمی گردند و خودشان را برای سفر پرمخاطره بعدی آماده می‌کنند.

این نان آورانِ خانواده همیشه دلهره دارند و هر بار که با عزیزانشان خداحافظی و عازم مرز می‌شوند، امیدی به دیدار دوباره با آنها را ندارند. بارها اخبار آتش گرفتن خودروهای حامل سوخت، تیرخوردن و هم اکنون غرق شدن در سیل و رودخانه‌ها به گوش‌مان می‌رسد و برایمان ناآشنا نیست.

 به گفته مردم محلی تاکنون و با جستجوی بستگان این سوخت‌بران تعداد 6 پیکر بی‌جان از این افراد پیدا شده و سرنوشت باقی سوخت‌بران تا پایان بارندگی و  فرونشست سیلاب مشخص نیست.

سوخت‌بری با چاشنی مرگ در سیستان و بلوچستان/ پیدا شدن جسد ۶ سوخت‌بر و سرنوشت نامعلوم مفقود‌شدگان در سیلاب

تیم تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در تولید محتوای چندرسانه‌ای هستم. توانایی استفاده از تصاویر، ویدئوها و صداها برای جذب و تاثیرگذاری بیشتر را دارم.