عمومیکسب و کار

علت ریجکت ویزای دبی

آیا نیاز است برای سفر به امارات با بلک لیست ویزای دبی آشنایی داشته باشیم؟ امارات متحده عربی، یکی از ثروتمندترین کشور‌های عربی است که برای ورود مهاجر، گردشگر و افراد خارجی، شرایط خاصی را در نظر گرفته است. بلک لیست ویزای دبی یکی از مهم‌ترین مواردی است که پیش از سفر به امارات یا شهر دبی باید با آن آشنا باشید. درحقیقت، اخذ ویزای دبی کلید ورود شما به این شهر است و مهم است که دلایل ریجکتی ویزای دبی را بررسی کرد. برای اینکه با شرایط اخذ ویزای دبی و دلایل ریجکتی آن بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

اخذ ویزای دبی

دبی با صدور ویزای توریستی، شرایط سفر به این شهر را راحت‌تر کرده و افراد می‌توانند برای مدت مشخصی، به‌عنوان گردشگر در دبی اقامت داشته باشند. برای این کار می‌توانید به‌صورت آنلاین اقدام کرده یا در صورت رزرو تور دبی از رامین گشت، فرایند اخذ ویزایتان را به آژانس بسپارید. فرد متقاضی ویزا باید مدارک خود را کامل کرده و به کارگزار امارات ارسال کند تا بررسی‌های لازم صورت گیرد. اگر مدارک کامل نباشد یا مشکلاتی در احراز هویت و مدارک رخ دهد، به‌طور حتم، ویزا برای شما صادر نمی‌شود.

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای آنلاین دبی عبارتند از:

  • اسکن کارت ملی فرد متقاضی
  • اسکن صفحه اول پاسپورت متقاضی
  • عکس پرسنلی ۴ * ۳ با پس‌زمینه سفید
  • اسکن شناسنامه
  • فرم درخواست آنلاین ویزا

نکته مهمی‌ که باید به آن توجه کنید این است که ویزای دبی از زمان صدور تا 60 روز اعتبار دارد.

انواع ویزای دبی

همان‌طور که اعلام شد، امارات شرایط ورود مهاجران به این کشور را با ارائه انواع ویزا تسهیل می‌کند، البته در این زمینه سخت‌گیری‌های بسیاری نیز وجود دارد. پس اگر به فکر می‌کنید، علاوه‌بر ویزای توریستی دبی که خود به دو صورت اقامت کوتاه‌مدت و اقامت بلند مدت، یک‌بار ورود و چندبار ورود صادر می‌شود، سایر انواع ویزای دبی به شرح زیر هستند:

برای آنکه با جزئیات موارد گفته‌شده بیشتر آشنا شوید، به مقاله در رامین گشت سری بزنید.

منظور از بلک لیست ویزای دبی چیست؟

اداره مهاجرت کشور امارات، اطلاعات افراد متقاضی که برای دریافت ویزا اقدام کرده‌اند را جمع‌آوری می‌کند و مشخصاتی مانند اثر انگشت، تصویر شبکیه چشم و اسکن کف دست آن‌ها را ذخیره خواهد کرد. این کار از آن جهت انجام می‌شود تا اگر فرد متقاضی جرمی ‌مرتکب شده یا کار غیرقانونی کرده باشد، اجازه ورود به او داده نشود.

حتی در برخی از مواقع ممکن است که فرد در امارات یا دبی حضور داشته باشد و مرتکب کاری غیرقانونی شده باشد، در این صورت، دیپورت شده و نام وی در بلک لیست ویزای دبی قرار می‌گیرد. در نتیجه، این فرد دیگر نمی‌تواند مجوز یا اخذ ویزای دبی را دریافت کند.

اگر به دبی سفر کرده باشید ممکن است شاهد این صحنه باشید که برخی از افسرهای اداره مهاجرت در فرودگاه های دبی حضور دارند و شبکیه چشم برخی از مسافرها را بررسی می‌کنند. درحقیقت، این کار برای جلوگیری از ورود افرادی انجام می‌شود که در بلک لیست ویزای دبی قرار دارند. در این شرایط، اگر فردی را با لیست و مشخصات ثبت‌شده شناسایی کنند، بلافاصله به کشور مبدا دیپورت می‌شود و حتی در برخی از مواقع، ممکن است که فرد را دستگیر کرده و زندانی کنند.

مهم‌ترین دلایل ریجکتی ویزای دبی 

شاید برای شمایی که تا به حال به دبی سفر نکرده‌اید، سوال باشد که چه دلایلی باعث می‌شود تا ویزای شما ریجکت شود یا در بلک لیست ویزای دبی قرار بگیرید؟ دلایل مختلفی وجود دارد تا درخواست ویزای شما ریجکت شود که مهم‌ترین آن‌ها را در ادامه عنوان خواهیم کرد.

نقص یا ایراد در مدارک

در صورتی که مدارک ارائه‌شده برای اخذ ویزا کامل نبوده و کسری داشته باشد، یا برخی از مدارک مخدوش شده باشند، ویزای شما ریجکت خواهد شد.

تشابه اسمی

تشابه اسمی از مسائلی است که شاید بی‌اهمیت و حتی عجیب به‌نظر برسد؛ اما اگر چنین مشکلی رخ دهد، فرد متقاضی باید برای درخواست ویزا به اداره پلیس رفته و مشکلات احتمالی در احراز هویت را بررسی و رفع کند. سپس می‌تواند برای دریافت ویزای دبی، اقدامات لازم را انجام دهد.

اقامت بیشتر در سفر‌های قبلی

شما با دریافت ویزای دبی می‌توانید برای سفر اقدام کنید و تا مدت‌زمان اعتبار ویزا در خاک امارات و دبی بمانید؛ اما اگر تاریخ اعتبار ویزای شما تمام شده باشد و هنوز در خاک دبی باشید، علاوه‌بر اینکه جریمه خواهید شد، در بلک لیست ویزای دبی هم قرار می‌گیرید.

درحقیقت، ترک نکردن خاک امارات مطابق با مدت‌اعتبار ویزای دبی، ممکن است که برای سفر‌های بعدی شما دردسر ایجاد کند و یکی از دلایل ریجکتی ویزای دبی باشد. اگر می‌خواهید که از سفر‌های بعدی به دبی محروم نشوید، به تاریخ‌اعتبار ویزای خود دقت کنید.

سابقه ریجکتی ویزای دبی

دقت داشته باشید که ریجکت شدن ویزا به این معنا نیست که دیگر به شما ویزا داده نمی‌شود، بلکه برای بررسی سابقه ریجکتی، باید حدود 14 روز کاری صبر کنید. اما اگر متقاضی چندروز بعد از ریجکت شدن ویزای دبی برای اخذ ویزای مجدد اقدام کند، درخواست او رد می‌شود.

داشتن سوء‌سابقه در سفرهای قبلی

افرادی که به کشورهای مختلف سفر می‌کنند، باید به قوانین آن کشور احترام بگذارند. رعایت قوانین رانندگی، اجتناب از دعواهای خیابانی و حتی دریافت دارو با نسخه جزو قوانین دبی هستند. اگر شما قوانین را رعایت نکنید، جریمه خواهید شد و به‌عنوان سوپیشینه در پرونده شما ثبت می‌شود.

در نتیجه داشتن سوءسابقه یکی از دلایل ریجکتی ویزای دبی است و با درخواست متقاضی برای دریافت ویزا موافقت نمی‌شود.

دلایل کلی قرار گرفتن در بلک لیست ویزای دبی

تا به اینجای متن، مهم‌ترین دلایل ریجکتی ویزای دبی را بررسی کرده‌ایم؛ اما به‌طور کلی دلایل دیگری نیز وجود دارند که باعث می‌شود ویزای دبی برای شما صادر نشود. برخی از دلایل ریجکتی ویزای دبی به شرح زیر هستند:

  • فردی که قوانین کشور امارات و شهر دبی را رعایت نکرده باشد و مشمول جریمه است.
  • متقاضی ویزا، به‌عنوان یک مجرم بین‌المللی شناخته شود.
  • فرد متقاضی، دارای پرونده کیفری در یکی از کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس یا از یکی از این کشورها اخراج شده باشد.
  • متقاضی که بدهی مالی در تسویه وام بانکی یا موارد دیگر دارد.
  • افرادی که به دنبال پناهندگی هستند.
  • در گزارش‌های پزشکی، متقاضی بیماری واگیردار داشته باشد.
  • متقاضی در گذشته بر علیه دولت امارات اقداماتی انجام داده باشد.
  • در برخی از مواقع اگر اسمی‌ با کلمه «سید» شروع شود، ممکن است که در فرایند اخذ ویزا مشکل‌ساز شود.

پیگیری ویزای دبی

متقاضی ویزای دبی ممکن است که با تاخیر در صدور ویزا یا ریجکت شدن ویزای دبی روبه‌رو شود. اما مهم است بدانید که در صورت مواجهه با چنین شرایطی باید چه پیگیری‌هایی انجام دهید یا از چه طریقی برای پیگیری ویزا اقدام کنید.

برای اینکه بتوانید پیگیری‌های لازم را انجام دهید، باید از طریق کارگزار پیگیر ویزای خود باشید. به‌طور مثال، در صورت بروز هرگونه مشکل باید با کارشناس‌های کارگزاری در ارتباط بوده و از آن‌ها دلیل ریجکتی را سوال کنید. در صورتی که ویزای دبی شما رد شود، پس از یک هفته، نتیجه درخواست شما بررسی و اعلام می‌شود. دقت داشته باشید که برای درخواست جدید اخذ ویزای دبی نیاز است که حداقل 14 روز از درخواست قبلی شما گذشته باشد.

مراجعه به سفارت یا هماهنگی با یک وکیل برای پیگیری کارها نیز راه‌حل دیگری برای رفع این مشکل است. اگر هم فردی را در امارات می‌شناسید، می‌توانید با ارسال مدارک خود، می‌توانید از او بخواهید تا ریجکتی ویزای دبی شما را از طریق اداره مهاجرت بررسی کند.

اخذ ویزای دبی با رامین گشت

اگر شما به‌عنوان مسافر قصد سفر به دبی را دارید نیاز است که از قبل برای دریافت ویزای توریستی اقدام کنید یا در صورت پیدا کردن ، باید به‌دنبال سایر انواع ویزا باشید. در هر صورت، شرایط بلک لیست ویزای دبی را باید پیش از درخواست ویزا حتما بررسی کنید.

رامین گشت به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات تورهای مختلف داخلی و خارجی شرایطی را فراهم کرده است تا به‌راحتی بتوانید برای سفر توریستی خود اقدام کنید. درحقیقت، با تهیه می‌توانید از خدمات رامین گشت که عبارتند از: اخذ ویزا، بیمه مسافرتی، رزرو اقامت هتل و تفریحات مختلف بهره‌مند شوید. همچنین اگر می‌خواهید که خودبی از جمله شهرهای کشور امارات است که طی سال‌های گذشته پیشرفت‌های چشمگیری داشته و به شهری بسیار مدرن تبدیل شده است، به دلیل زیبایی، برخورداری از تفریحات هیجان انگیز، داشتن آسمان خراش‌های غول پیکر و بسیاری عوامل دیگر همه ساله میلیون‌ها توریست برای سفر به آن تمایل نشان داده و راهی دبی می‌شوند. اولین شرط برای سفر به هر شهری از جمله دبی داشتن ویزای آن شهر (کشور) می‌باشد که دبی هم از این قاعده مستثنی نیست، اما اخذ ویزای آن تابع شرایطی است که در صورت نبود آن شرایط، ویزا رد یا به اصطلاح ریجکت می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا دلایلی را که سبب می‌شود درخواست مسافران برای اخذ ویزای دبی رد شود بررسی کرده و شما را با این دلایل آشنا کنیم، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دبی از جمله شهرهایی است که درخواست برای اخذ ویزای آن آنلاین بوده و نیازی به حضور در سفارت ندارد. فرد متقاضی مدارک خود را کامل کرده، برای کارگزارش در امارات ارسال نموده و برای دریافت جواب درخواست ویزا صبر می‌نماید. اگر مدارک کامل بوده و مشکل خاصی وجود نداشته باشد درخواست اخذ ویزای دبی پذیرفته می‌شود، اما گاهی به دلیل وجود برخی مسائل این درخواست رد شده و ویزا به فرد متقاضی تعلق نمی‌گیرد.

صفحات مرتبط:

دلایل رد (ریجکت) شدن ویزای دبی (امارات)

دلایل گوناگونی برای رد شدن ویزای دبی وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. در گذشته فرد برای اقامت در دبی درخواست ویزا داده و درخواست او رد شده باشد

اگر فردی قبلا برای اخذ ویزای دبی درخواست داده ولی به هر دلیلی درخواست او رد شده باشد، در صورت اقدام مجدد باز هم درخواست ویزای این فرد ریجکت خواهد شد. این مسئله برای همه‌ی انواع ویزای دبی از جمله ویزای اقامتی، ویزای توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای کار و… صدق می‌کند، پس این مورد را در نظر داشته باشید.

  1. فرد در سفرهای قبلی خود به دبی مرتکب جرم یا خلافی شده باشد

شهر دبی شهری بسیار قانونمند است علی الخصوص در مورد افرادی که به این شهر سفر می‌کنند. بروز هر گونه جرم کوچک و بزرگ از طرف مسافر می‌تواند برای درخواست بعدی او جهت ویزای دبی مشکل ایجاد کند. جرائمی از جمله سرقت، کلاهبرداری، ایجاد بی نظمی و اغتشاش در شهر دبی و حتی همراه داشتن دارویی ممنوعه (که ممکن است در کشورهای دیگر آزاد بوده و اصلا جرم تلقی نشود) می‌تواند سبب ریجکت شدن درخواست ویزای فرد شود.

  1. فرد در سفر قبلی خود به دبی، پس از اتمام ویزایش از این شهر خارج شده باشد

اگر فردی به دبی سفر کند و با تمام شدن اعتبار ویزایش همچنان در این شهر مانده و پس از مدت اعتبار از دبی خارج شود، در صورتی که زمانی بخواهد دوباره برای اخذ ویزای امارات درخواست بدهد این درخواست رد خواهد شد. چرا که این فرد قوانین کشور امارات را زیر پا گذاشته و فردی خاطی محسوب می‌شود.

استعلام ویزای دبی, امیگریشن دبی, بلک لیست ویزای دبی

  1. نام فرد متقاضی به نام فرد دیگری که قبلا در دبی جرمی مرتکب شده شبیه باشد

مواردی وجود داشته که درخواست ویزای امارات برای فردی رد شده و دلیل آن هم ارتکاب جرم در این کشور عنوان شده است. وقتی فرد تحقیق کرده متوجه شده که این مسئله فقط به دلیل شباهت نام او با نام کسی که زمانی در امارات جرمی مرتکب شده اتفاق افتاده است. به هر حال ممکن است چنین مسائلی پیش بیاید، در این زمان فرد باید به اداره پلیس مراجعه کرده و برگه‌ای برای احراز هویت خود دریافت نماید تا دفعه‌ی بعد که تصمیم داشت برای اخذ ویزای دبی درخواست بدهد با چنین مشکلی مواجه نشود.

حداقل مدت‌زمان اجاره ماشین لوکس در دبی ۲ روز و حداکثر ۳۰ روز با قابلیت امکان تمدید است.

  1. هتلی که فرد در دبی رزرو کرده معتبر نباشد

اعتبار هتلی که فرد برای اقامت در دبی رزرو می‌کند در قبول یا رد درخواست او برای اخذ ویزای دبی موثر است، پس به این مسئله توجه داشته باشد. البته در پاره‌ای از موارد افراد با رزرو سوری هتل یا جعل مدرک رزرو هتل، سعی در فریب دادن مسئولان کشور امارات دارند که آن‌ها نیز به این مورد بسیار حساسند و بلافاصله درخواست اخذ ویزا را رد می‌کنند.

  1. در گذشته فرد متقاضی یکی از انواع ویزاهای دبی (ویزای تحصیلی، توریستی، کار و…) را اخذ کرده ولی به این شهر سفر نکرده باشد

ممکن است برای هر فردی اتفاق بیفتد که ویزای کشوری را اخذ کرده ولی به هر دلیلی نتوانسته به آن کشور سفر کند. اگر این موضوع در مورد کشور امارات پیش بیاید سبب رد شدن درخواست بعدی آن فرد برای دریافت ویزای دبی می‌شود.

  1. عکس پاسپورت فرد متقاضی واضح نباشد

چنانچه عکس پاسپورت فرد متقاضی که برای کارگزار خود در امارات ارسال کرده از وضوح مناسب برخوردار نباشد، درخواست ویزای دبیِ این فرد ریجکت خواهد شد. بنابراین سعی کنید عکسی با کیفیت و وضوح عالی در مدارکتان قرار دهید.

  1. در مدارک فرد متقاضی ایرادی وجود داشته باشد

اگر در مدارکی که فرد برای کارگزار خود در امارات فرستاده ایرادی وجود داشته باشد، ‌در خواست ویزای او رد خواهد شد. مشکلاتی همچون دست نویس بودن پاسپورت، خط خوردگی در یکی از مدارک ارسالی،‌ وجود ایراد در کدها و شماره‌ها و… مواردی هستند که سبب رد درخواست اخذ ویزای دبی خواهند شد.

  1. آقای مجردی که سن او کم‌تر از 50 سال باشد

درخواست اخذ ویزای دبی برای مردان مجرد کمتر از 50 سال با حساسیت روبرو است و صدور ویزا کاملا 50-50 است. در نتیجه ممکن است دلیل ریجکت شدن ویزا سن و وضعیت تاهل متقاضی باشد.

  1. فرد هم اکنون ویزای معتبری داشته باشد و در همین زمان برای اخذ ویزای دبی اقدام نماید

در صورتی که فردی در حال حاضر ویزای معتبری داشته باشد و در همین زمان برای اخذ ویزای دبی درخواست بدهد به احتمال زیاد درخواست او رد خواهد شد، دقت به این مورد بسیار ضروری است.

در این مقاله شما را با 10 مورد از دلایل رد شدن درخواست ویزای دبی (امارات) آشنا کرده و توضیحات مختصری در این رابطه ارائه دادیم، اگر تمایل داشتید به شهر زیبا و مدرن دبی سفر کنید یا تصمیم به اخذ ویزای دبی داشتید می‌توانید با کارشناسان کایت تماس گرفته و جواب سوالات خود را از آن‌ها بگیرید.

دتان برای اخذ ویزا اقدام کنید، کافی است توصیه‌هایی که برای دریافت ویزا و شرایط چک کردن دلایل ریجکتی ویزای دبی عنوان کرده‌ایم را بررسی کنید.

اگر سوالی درباره بلک لیست ویزای دبی دارید که در این متن به آن اشاره نشده، کافی است که در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید تا در زمان کوتاهی به سوالات شما عزیزان پاسخ داده شود.