بین الملل

شولتس منتقدان ارسال تسلیحات به اوکراین را «فرشتگان مطرود» خواند

آلمان, جنگ, روسیه

صدراعظم آلمان پس از آنکه در یک سخنرانی از جانب مخاطبانش هو شد، منتقدان سیاست کشورش در رابطه با کمک نظامی به اوکراین را به «بازیچه و آلت دست روسیه شدن» متهم کرد.

به گزارش مجله سلامتی ایران، به نقل از راشا تودی، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان که در این سخنرانی با واژه‌هایی نظیر «جنگ‌طلب، بازنده و دروغگو» مواجه شد، گفت که «پوپولیست‌های راست‌گرا آینده تاریکی برای آلمان دارند.»

او در ادامه خطاب به افرادی که خواستار توقف ارسال تسلیحات آلمان به اوکراین هستند، گفت: «این افراد صلح‌طلب نیستند بلکه فرشتگان مطرودی هستند که از جهنم می‌آیند زیرا در پایان آن‌ها جنگ‌طلبی را ثابت می‌کنند.»

شولتس ضمن دفاع از تصمیم خود جهت ارائه تسلیحات به کی‌یف بیان کرد: “ما برای دفاع از تخاصم امپریالیست این تسلیحات را به اوکراین ارسال می‌کنیم” و به مردم این اطمینان را داد که چنین اقداماتی پس از “ملاحظات دقیق” اتخاذ می‌شوند.

اگرچه آلمان از ابتدای جنگ اوکراین در ارسال کمک‌های نظامی به این کشور روند کندی داشته، اما اکنون به یکی از بزرگترین تامین‌کننده‌های سلاح برای کی‌یف بدل شده است.

چند روز پیش تجربه مشابهی در رویدادهای دیگری در فرانکفورت و نویروپین برای صدراعظم آلمان رخ داد و منتقدان سیاست‌های مربوط به آب‌وهوا را به باد انتقاد گرفتند.

بر اساس یک نظرسنجی جدید توسط روزنامه بیلد، مشخص شد که بیش از دو سوم آلمانی‌ها از عملکرد اولاف شولتس ناراضی هستند و می‌خواهند یک صدراعظم جدید زمام امور کشورشان را برعهده بگیرد. طبق این نظرسنجی، ۷۰ درصد شرکت کنندگان از شولتس ناراضی بودند.

انتهای پیام

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.