بین الملل

جنگ اوکراین، ذخایر تسلیحات سنگین انگلیس را خالی کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین مجله سلامتی ایران، نشریه انگلیسی «سان» با انتقاد از تعهد لندن برای ارسال توپخانه‌های خودکششی «اِی اِس ۹۰» به اوکراین هشدار داد که دیگر هیچ تسلیحات سنگینی برای ارتش این کشور باقی نمانده است.

نشریه انگلیسی «سان» در خبری اختصاصی نوشت: «بعد از دادن همه تسلیحات سنگین به اوکراین، برای ارتش (انگلیس) هیچ سلاح سنگینی باقی نمانده است».

بنا بر گزارش این رسانه، مقامات ارشد وزارت دفاع انگلیس بعد از اعلام تعهدشان به دادن همه توپخانه‌های خودکششی «اِی اِس ۹۰» به اوکراین، در تقلا برای خریداری کردن جایگزین آن هستند.

گفته می‌شود که در صورت اختصاص بودجه وزارت خزانه‌داری انگلیس، وزارت دفاع در تدارک برای خرید توپخانه خودکششی ۱۵۵ میلیمتری «کِی ۹ صاعقه» ساخت کره جنوبی و توپخانه «آرچر» ساخت نروژ است.

سان در گزارش خود، توپخانه خودکششی «اِی اِس ۹۰» انگلیس را بهترین ابزار برای مقابله با ارتش روسیه خوانده است. یک منبع انگلیسی به این رسانه گفت: «این تسلیحات برای مبارزه با نیروهای روسی طراحی شده‌اند. هیچکس بیشتر از اوکراین به آنها نیاز ندارد».

طراحی, کره جنوبی, لندن
توپخانه‌ خودکششی «اِی اِس ۹۰»

 

سان البته هشدار داد، تصمیم لندن برای دادن توپخانه خودکششی اِی اِس ۹۰ به اوکراین سبب شد که دو هنگ توپخانه انگلیس مستقر در «سالزبری» و «ویلتز» از داشتن این توپخانه محروم شوند.

بن والاس وزیر دفاع انگلیس وعده داد که با یک «برنامه تسلیحات متحرک» ۸۰۰ میلیون پوندی، به سرعت جای خالی این توپخانه‌ها را در انگلیس پر کند.

نشریه سان اما هشدار داد که تا حداقل سال ۲۰۲۹ امکان جایگزین کردن این توپخانه‌ها با تسلیحات جدید وجود ندارد.

خبرگزاری اسپوتینک اجرای وعده مقام‌های انگلیس را برای دریافت پول لازم جهت جایگزین کردن توپخانه‌های ارسالی این کشور به اوکراین با توجه به بحران اقتصادی انگلیس، موضوعی سخت خوانده است.

در گزارش این رسانه روس آمده است: «شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد دیدگاه بریتانیایی‌های طبقه کارگر که یکی از سخت‌ترین سال‌های اخیر را پشت سر گذاشته‌اند، (با دیدگاه وزارت دفاع انگلیس) همسو باشد. با نیم میلیون بریتانیایی اعتصاب چهارشنبه در بحبوحه بدترین بحران هزینه زندگی طی نسل‌های گذشته، موضوعاتی مانند دستمزد بهتر و پایان دادن به کاهش شدید هزینه‌های عمومی در صدر فهرست مطالبات قرار دارند اما (اختصاص  پول برای)”سلاح‌های سنگین جدید” را هیچ جا نمی‌شود پیدا کرد».

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.