بین الملل

بایدن به اوکراین تسلیحات خوشه‌ای می‌دهد

خودرو, رسانه, کاخ سفید

 ۲ مقام آمریکایی امروز جمعه به شبکه تلویزیونی فاکس نیوز اعلام کردند که دولت «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا می خواهد تسلیحات خوشه‌ ای به اوکراین ارسال کند.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، انتظار می‌ رود واشنگتن کمک نظامی بیشتری به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار به اوکراین ارسال کند که شامل بمب های ممنوعه خوشه ای است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم در این ارتباط اعلام کرد: آمریکا تا ساعاتی دیگر ارائه بسته جدید کمک نظامی این کشور به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار به اوکراین را رسانه ای خواهد کرد که برای اولین بار شامل هزاران بمب خوشه‌ ای می‌ شود که در بیش از ۱۲۰ کشور جهان ممنوع شده است.

به گزارش اینتل ریپابلیک، انتظار می رود واشنگتن امروز بیانیه ای را اعلام کند که شامل ارائه سلاح های خوشه ای، ده ها خودرو جنگی پیاده نظام «بردلی» (Bradley)، خودروهای جنگی زرهی «استرایکر» (Stryker) و موشک های دفاع هوایی به اوکراین باشد.

این در حالیست که کاخ سفید دیروز از احتمال انتقال بمب خوشه‌ای به اوکراین خبر داده بود.

کاخ سفید دیروز پنج شنبه اعلام کرد که دولت آمریکا بررسی انتقال بمب خوشه ای به اوکراین را همچنان در دست بررسی دارد.

311311

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.