بین الملل

روسیه به اهداف خود در اوکراین رسیده است

روسیه به اهداف خود در اوکراین رسیده است

الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس در گفت‌وگویی آنلاین که در روز پنج‌شنبه منتشر شده است عنوان کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به دنبال کشاندن بلاروس به جنگ اوکراین نیست.

به گزارش مجله سلامتی ایران و به نقل از رویترز، لوکاشنکو گفت: با دخیل کردن بلاروس در جنگ چه به دست خواهد آمد؟ هیچ.
وی در ادامه گفت: اگر اوکراینی‌ها از مرزهای‌مان عبور نکنند، وارد جنگ نخواهیم شد؛ اما ما همیشه به روسیه کمک خواهیم کرد چراکه آن‌ها متحد ما هستند.
لوکاشنکو تاکید کرد که باور دارد پوتین به اهداف خود در جنگ اوکراین رسیده است.

رئیس‌جمهوری بلاروس در این زمینه بیان داشت: تا به امروز اهداف روسیه محقق شده‌اند. اوکراین پس از پایان جنگ دیگر همانند گذشته با ستیزه‌جویی با روسیه برخورد نخواهد کرد.
وی تاکید کرد که طرفین باید بر سر میز مذاکره بنشینند و برای مذاکره بر سر تمامی مشکلات ازجمله آینده کریمه و دیگر نقاطی در اوکراین که روسیه درخصوص آن‌ها ادعای مالکیت دارد، آمادگی داشته باشند.
لوکاشنکو همچنین درخصوص تهاجم خارجی کشورها به مرزهای کشورش هشدار داد و گفت: تنها یک خطر می‌تواند وجود داشته باشد و آن تهاجم به کشورمان است. اگر این تهاجم به کشورمان از سوی لهستان، لیتوانی یا لتونی آغاز شود، سریعا با تمام توان پاسخ خواهیم داد.
انتهای پیام

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.