بین الملل

روسیه: نیروهای اوکراین برای منافع غرب جانشان را از دست می‌دهند

پرچم, روسیه, نخبگان

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه امروز (جمعه) گفت، مقام‌های عالی رتبه غربی درباره اینکه فکر می‌کنند شکست روسیه با زور سلاح ممکن است، اشتباه می‌کنند.

به گزارش مجله سلامتی ایران، به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ناریشکین مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت: برخی از مقام‌های عالی رتبه غربی بر این باور هستند که می‌توان روسیه را با زور اسلحه شکست داد؛ اما این تصور، کاملا اشتباه است.

این مقام روس همچنین خاطرنشان کرد: مخرب‌ترین پیامدهای این توهم عمیق اکنون توسط نیروهای مسلح اوکراین و مزدوران غربی احساس می‌شود که به طور دسته جمعی در خط مقدم برای منافع محافل حاکم در واشنگتن و دیگر پایتخت‌های کشورهای عضو ناتو، می‌جنگند و تعدادی از آنها جان خود را از دست می‌دهند. به طوریکه به دعوت حامیان غربی خود، کی‌یف قصد داشت در فوریه و مارس سال گذشته «عملیات نظامی تنبیهی در دونباس» را آغاز کند.

وی افزود: «آنها خودشان را متقاعد کردند که در تاریخ، دفاعی از قلعه برست، شهر استالینگراد، نبرد کورسک وجود نداشته و پرچم ارتش سرخ بر روی رایشتاگ برافراشته نشده است لذا برخی از نخبگان غربی به ایده امکان درهم شکستن روسیه با زور اسلحه رسیدند.»

انتهای پیام

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.