اقتصادیکسب و کار

رفع مشکلات مربوط به آپدیت در گوشی های شیائوم

مشکلات بعد از بروزرسانی گوشی شیائومی

به نقل از smartprix.com اخیرا کاربران بعد از آپدیت گوشی شیائومی به مشکلاتی برخورده اند که با بررسی های انجام شده نشان داد که مشکل در رام گوشی به وجود آمده است. البته Xiaomi خود نیز در سایت رسمی خود به این موضوع اشاره کرده و بیانیه ای مبنی بر رفع این مشکل داده است.

مشکلات گزارش شده بعد از آپدیت MIUI 12.5 گوشی های شیائومی شامل مشکلاتی مانند: داغ کردن بیش از حد گوشی، ری استارت شدن خودکار گوشی، هنگ کردن بی دلیل و مشکلاتی از این قبیل که بعد از آپدیت اتفاق افتاده است. این مشکل به دلیل کمبود حافظه گوشی است که تا حد امکان باید آن را آزاد نگه داشت.

قیمت گوشی شیائومی: همان طور که گفته شد کاربران گوشی های شیائومی که MIUI12 را دریافت کردند با مشکل آپدیت شیائومی رو به رو شدند، شیائومی برای رفع این مشکل بروزرسانی  MIUI 12.5 Enhanced Edition  را عرضه کرد و اعلام نمود که مشکلات زیادی را با این آپدیت برطرف خواهد کرد. در واقع این آپدیت برای رفع باگ های موجود بود و قابلیت جدیدی را به گوشی اضافه نمی کرد.

گوشی POCO F3 جزو اولین گوشی هایی زیر مجموعه برند شیائومی بود که این آپدیت را دریافت کرد و پس از دریافت بروزرسانی دچار مشکلات بیشتری از قبیل ریبوت های تصادفی شد. این ریبوت ها ناشی از Framework می باشد، اما دقیقا مشخص نشده که چه فریمورکی منجر به ریبوت گوشی می شود. البته بعدها گوشی های دیگری که آپدیت miui 12.5 را دریافت کردند نیز ریبوت های تصادفی و گیر کردن در چرخه بوت را گزارش کردند.

 معایب آپدیت گوشی شیائومی چیست؟

آپدیت گوشی های شیائومی مزایای زیادی به همراه دارد اما بروزرسانی آنها نیز گاهی با مشکلاتی همراه است که یکی از آنها که پس از آپدیت به وجود می آید، عدم بوت شدن دستگاه برای همیشه است. از دلایل بارز این مشکل فشاری است که به سخت افزار گوشی وارد می شود.

مشکل آپدیت شیائومی در گوشی های قدیمی این برند بیشتر باعث کند شدن گوشی در اجرای برنامه ها و نرم افزار گوشی می شود، هر چند که این موضوع در گوشی های جدید کاملا برعکس است و امکان استفاده از گوشی با سرعت بالاتر را به کاربران می دهد. از دیگر مشکلاتی در آپدیت های شیائومی دیده می شود این است که گوشی پس از آپدیت و ری استارت مشکلاتی در اندروید پیدا می کند یا به طور کلی دیگر بالا نمی آید.

 رفع مشکل آپدیت جدید شیائومی

گوشی های برند Xiaomi به خاطر بهره وری از رابط کاربری Miui سیستم روان و کاربر پسندی دارند. در واقع می توان گفت Miui مکمل سیستم عامل اندروید است اما خب مشکلاتی نیز دارد که در ادامه آموزش رفع مشکل آپدیت شیائومی را قرار داده ایم.

 مشکل داغ شدن گوشی شیائومی

از عمده مشکلاتی که بعد از آپدیت گوشی های شیائومی به وجود می آید داغ شدن آن است. گوشی های Redmi Note 5 و Redmi Note 7 Pro از جمله گوشی هایی هستند که بعد از آپدیت دچار این مشکل می شوند. یکی از راه هایی که می تان از داغ شدن گوشی کاست، این است که به مدت 40 دقیقه از گوشی استفاده نکنید و گوشی را در حالت هواپیما قرار دهید. همچنین از انجام بازی های سنگین روی گوشی بپرهیزید. تمامی برنامه باز روی گوشی ائم از موسیقی، گالری، ویدیو و غیره …

 کند شدن سرعت گوشی شیائومی بعد از آپدیت

یک مشکل آپدیت شیائومی، کند شدن سرعت گوشی است که کاربران را در حین کار با گوشی با مشکل مواجه می کند. این مشکل بعد از آپدیت عمدتا به دلیل پر شدن حافظه گوشی اتفاق می افتد که باید سعی کنید تا جای ممکن حافظه گوشی خود را آزاد نگه دارید. یکی از کارهایی که برای رفع این مشکل می توان انجام داد ریست فکتوری کردن گوشی می باشد که م تواند رابط کاربری روان را به شما بازگرداند.

  رفع مشکل تخلیه شارژ باتری

یکی از راه هایی که میتوان با استفاده از آن مشکل آپدیت شیائومی را برطرف کرد دریافت مرتب بروزرسانی های این برند می باشد. یکی از راه هایی که با استفاده از آن می توان مشکل تخلیه شارژ باتری گوشی را برطرف نمود همین است که گوشی را آپدیت کرده و نسخه جدید Miui را دریافت کنید. یکی دیگر از راه هایی که با استفاده از آن می توان مشکل تخلیه شارژ باتری را برطرف کرد پاک کردن کش گوشی است.

از طریق این مسیر اقدام کنید.

Settings/ Storage/ Cached Data

آپدیت شیائومی نوت 8 یکی از قابلیت هایی است که کمپانی شیائومی به کاربران خود برای بهبود تجربه کاربری می دهد. کاربر می تواند با آپدیت دستگاه خود باگ ها و مشکلاتی که توسط نرم افزار به وجود آمده را برطرف کند. آپدیت کردن گوشی موبایل چند روش دارد که یکی از روش ها آپدیت به روش دستی یا دریافت آپدیت به طور مستقیم از سرور در تنظیمات گوشی می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا آپدیت در گوشی شیائومی نوت 8 را بررسی کنیم:

مرحله اول:ابتدا وارد تنظیمات گوشیی خود شوید.

مرحله دوم: بر روی گزینه درباره تلفن بزنید.

مرحله سوم:سپس بر روی لوگو MIUI کلیک کنید تا وارد صفحه جدید شوید

مرحله پنجم:بر روی گزینه بررسی آپدیت جدید بزنید تا بروزرسانی جدید را بررسی کند

مرحله ششم:بعد از مرحله پنجم اگر آپدیتی نیامده باشد پیام گوشی شما آپدیت می باشد را نمایش می دهد و اگر نسخه به روز رسانی آمده باشد یک پیام مبنی بر نسخه به روز برای سیستم شما آمده است می آید.

مرحله هفتم:بر روی دکمه دریافت به روز رسانی کلیک کنید بعد ار دانلود نسخه به روز گوشی شما ری استارت کرده و آپدیت می شود .

نکته:در زمان آپدیت گوشی نباید گوشی شما کمتر از 50% شارژ داشته باشد تا در زمان آپدیت شدن به مشکل نخورید.

آپدیت, آموزش, اندروید

 مشکلات بعد از بروزرسانی گوشی شیائومی نوت 8

 1-هنگ لوگو کردن بعد از آپدیت

بعد از آپدیت گوشی شیائومی نوت 8 امکان دارد که گوشی موبایل در لوگو گیر گند یا به اصطلاح هنگ لوگو کند که به مشکل نرم افزاری یا سافت بریک برمیخورد در این مواقع با مراجعه به یک تکنسین ماهر و فلش دستگاه مشکل برطرف می شود.

 2-هنگ کردن گوشی بعد از آپدیت

بعد از آپدیت گوشی امکان هنگ کردن گوشی وجود دارد و کاربر نتواند از دستگاه خود استفاده کند و با کندی و فریز کردن متوالی مواجه شود در این صورت با مراجعه به یک تکنسین ماهر با فلش کردن یا دانگرید سیستم عامل مشکل برطرف می شود.

 3- فریز کردن و قفل کردن دستگاه

در این حالت زمانی که گوشی آپدیت می شود احتمال دارد که گوشی فریز کرده و در قفل کند و دستورات کاربر را اجرا نکند که باید توسط تکنسین حرفه ای تعمیر و فلش گردد.

 4-داغ شدن بیش از حد گوشی بعد از آپدیت

در بعضی مواقع گوشی بعد از آپدیت بیش از حد داغ می شود که می تواند مشکل از باگ آن نسخه از سیستم عامل بوده یا در دانلود و نصب نسخه آپدیت مشکلی پیش آمده و به درستی نصب نشده باشد برای رفع این مشکل باید دستگاه توسط یک تکنسین فلش شده یا دانگرید شود.

 آیا گوشی های شیائومی را آپدیت کنیم یا خیر؟

ممکن است بعد از تجربه مشکل آپدیت جدید شیائومی که دردسر ساز شده است این سوال برایتان مطرح شده باشد که آیا گوشی شیائومی خود را آپدیت کنم یا نه! به وجود آمدن برخی مشکلات در فرآیند آپدیت ممکن است در هر گوشی موبایلی به وجود بیاید و با بروزرسانی جدید برطرف شود. از طرفی آپدیت رابط کاربری در موبایل با جذابیت هایی همراه است که کاربران علاقه مند را برای بروزرسانی کردن گوشی ترغیب می کند. البته که تنها دلیل بروزرسانی رابط کاربری شیائومی این نیست و در واقع تغییر طراحی ظاهری و آیکن ها بخشی از آپدیت است.

بروزرسانی رابط کاربری جدید باعث بهینه تر شدن قسمت های مختلف گوشی می شود و بخشی از آن مربوط به سخت افزار موبایل است. دوربین و باتری موبایل یکی برخی از قسمت های تحت تاثیر آپدیت گوشی است و بروز بودن گوشی موجب بهبود کارآیی این قسمت ها نیز می شود. بنابراین اگر روی گوشی خود نوتیفیکشن بروزرسانی جدیدی دریافت کردید و گوشی شما واجد شرایط دریافت آپدیت جدید رابط کاربری بود توصیه می کنیم که نسبت به آپدیت آن اقدام کنید.

همیشه داشتن جدیدترین نسخه نرم افزار برای کاربران گوشی های هوشمند از اهمیت بالایی برخوردار است. اگرچه کاربران با نصب نسخه های جدید Miui با مشکل آپدیت گوشی شیائومی به خصوص در مدل شیائومی نوت 8 رو به رو می شوند. شیائومی در نسخه های جدید خود سعی بر رفع این مشکلات می کنند

منبع : mistore.pk