عمومیکسب و کار

خرید ابزار دقیق از ابزار سنجش آریا

ابزار دقیق طراحی، تجهیزات و/یا استفاده از ابزارهای اندازه گیری برای تعیین شرایط واقعی یک فرآیند کارخانه مانند مشاهده، اندازه گیری و کنترل است. تکنسین های ابزار دقیق دستگاه های مورد استفاده در اتوماسیون فرآیندهای صنعتی را نصب، نگهداری و کالیبره خواهند کرد.
استفاده از ابزار دقیق
اهمیت دقت در اندازه گیری های ابزاری
ایمنی افراد و تجهیزات،
کیفیت محصول در حال تولید و
کسب و کار سودآور
ابزارهای میدانی مختلف شامل فرستنده ها، حسگرها، آنالایزرها، آشکارسازها، ضبط کننده ها و کنترل کننده ها هستند. دستگاه‌های اندازه‌گیری معمولی که در این مناطق استفاده می‌شوند شامل ارتباط‌دهنده‌ها، ثبت‌کننده‌های داده/آنالایزر، ضبط‌کننده‌های نمودار دیجیتال و آنالوگ، مانیتورهای گاز، کالیبراتورهای دما، و آشکارسازهای خطا/کابل ردیاب‌ها هستند.
این ابزار برای اندازه گیری و کنترل متغیرهای فرآیند صنعتی از جمله فشار، دما، جریان، نیرو، حرکت و اتصال استفاده می شود. عناوین شغلی در این زمینه از تکنسین ابزار دقیق گرفته تا تکنسین I&E، تکنسین I&C، تکنسین برق و تکنسین الکترونیک می باشد. در ادامه این مقاله با دو ابزار فرستنده دما و دماسنج آشنا می شویم.
فرستنده دما
فرستنده دما چیست؟ فرستنده دما یک دستگاه و ابزار الکتریکی است که یک سنسور دما مانند ترموکوپل، RTD یا ترمیستور را به یک دستگاه اندازه گیری یا کنترل مانند PLC، DCS، کامپیوتر، کنترل کننده مدار، ثبت کننده داده، نمایشگر یا دستگاه ضبط متصل می کند. برای اطلاع از قیمت ترانسمیتر دما با دستگاه اندازه گیری آریا تماس بگیرید.
به طور معمول، یک فرستنده دما سیگنال ورودی سنسور را جدا، تقویت، فیلتر، خطی‌سازی و تبدیل می‌کند و سپس یک سیگنال خروجی استاندارد را به کنترل‌کننده ارسال می‌کند. سیگنال های خروجی سنسور دمای الکتریکی معمولی مورد استفاده در کارخانه های تولیدی در محدوده 4-20mA یا 0-10VDC هستند. برای مثال، 4 میلی آمپر ممکن است به معنای 0 درجه سانتی گراد و 20 میلی آمپر ممکن است به معنای 100 درجه سانتی گراد باشد.

https://eco.shafaqna.com/FA/301627/%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%86%d8%b3%d9%85%db%8c%d8%aa%d8%b1-%d9%81%d8%b4%d8%a7%d8%b1/
فرم 1
مزایای ترانسمیترهای دما چیست؟
سنسورهای دیجیتال دما، مانند سایر سنسورهای دما، پیشرفت قابل توجهی نسبت به همتایان مستقیم خود با سیم دارند. آن ها هستند
از الزامات خاص کابل اجتناب کنید.
ساده سازی مهندسی و نگهداری e
همچنین امکان تشخیص پیشرفته را فراهم می کند. نقطه ضعف یک فرستنده دما این است که به وضوح می تواند هزینه اضافی را به سیستم اندازه گیری دما اضافه کند.
مزایای دیگر عبارتند از:
فرستنده های دما دارای قابلیت نمایش و کنترل محلی هستند.
این ابزار در برابر نویز به خصوص در فواصل طولانی مقاومت بیشتری دارد.
جداسازی، تقویت، فیلتر نویز، مدل سازی و تبدیل سیگنال ورودی از سنسور از مزایای فرستنده دما می باشد.
سیگنال خروجی استاندارد این دستگاه با اکثر دستگاه ها سازگار است.
فرستنده حرارتی نیازی به کابل های افزایشی گران قیمت ندارد.
مراحل تعمیر ترانسمیتر دما
تست RTD با ترموکوپل برای اندازه گیری دمای فرستنده مورد نیاز است.
اگر فرستنده دمای شما دارای اینترلاک است، اینترلاک را دور بزنید (همیشه بررسی را نادیده بگیرید و فرم تعویض اینترلاک را تکمیل کنید).
اگر از یک فرستنده دما برای کنترل فرآیند با شیر کنترل استفاده شود، مهندس عامل باید شیر کنترل فرستنده دما را در موقعیت دستی تنظیم کند.
دمای فرستنده های شماره های برند باید بررسی شود. همیشه باید مقدار نمایش داده شده این دستگاه را در DCS/SCADA/PLC بررسی کنید و مقدار فیلد را تأیید کنید.
قبل از استفاده، مقدار فعلی نمایش داده شده توسط فرستنده دمای PM را بررسی کنید.
درب پشتی سنسور دما را باز کنید و پایانه های اتصال کابل دستگاه را پیدا کنید.
به همه لینک ها توجه کنید تمام کابل های اتصال پس از اتمام کار به درستی بازیابی خواهند شد.
ولتاژ تغذیه باید بررسی شود.
کانکتور کابل سنسور را بردارید. برای اطلاعات بیشتر سایت تیور را مطالعه کنید.
Baymax را به فرستنده دما برای RTD و مقاومت جداکننده یا ترموکوپل را برای ترازو وصل کنید.
ارتباط دهنده قلبی را به مبدل حرارتی وصل کنید.
بسته به محدوده فرستنده دما، خروجی دستگاه باید برای تغذیه فرستنده دما پیکربندی شود. (مقاومت ها را در جعبه مقاومت RTD مرتب کنید)
پس از استفاده از مقدار ورودی، باید سیگنال خروجی را ضبط کنید (با مانیتور یا ارتباط دهنده HART و همچنین DCS / SCADA / PLC بررسی کنید).
دماسنج
برای ابزارهای هدف عمومی، دماسنج های نوع دو فلزی بر نوع مطلق ترجیح داده می شوند. این اندازه گیری باید ویژگی های زیر را داشته باشد.
دماسنج کلاس SAMA است
درجه حرارت باید حداقل SS 316 باشد
دماسنج باید دارای ویژگی های زیر باشد
اندازه استاندارد 150 میلی متر
اعداد سیاه در پس زمینه سفید
گرمای بد باید با رنگ قرمز با زمینه سفید نوشته شود
یک سر قابل تنظیم گنجانده شده است
تنظیم نشانگر بدون برداشتن آن از ساقه باید امکان پذیر باشد
این ابزار سنج دارای ساختار ضد آب و هوا با IP66 است.

انواع ترانسمیتر دما
در صورت ارتعاش باید از دماسنج دقیق یا گیج آنالوگ دستگاه اندازه گیری سطح لوله مویرگی استفاده کرد. لوله مویرگی باید از حداقل SS 316 ساخته شود. همچنین باید زره نرم و روکش PVC روی زره ​​داشته باشد. همچنین به یاد داشته باشید که دقت دماسنج باید ± 1٪ FSD (انحراف در مقیاس کامل) باشد.
ابزارهای اندازه گیری دما دو فلزی فقط باید در شرایطی استفاده شوند که خطاهای بیش از یک درصد قطر مورد انتظار باشد. دستگاه IM در تجهیزاتی مانند Split Media Duct استفاده می شود. دستگاه های اندازه گیری دمای صفحه دو فلزی باید در هر زاویه ای با تنظیم نشانگر خارجی باشند. جنس پوشش این نوع فشار سنج باید SS304 باشد. طول ستون باید استاندارد سازنده باشد. در جاهایی که لرزش بیش از حد احساس می شود، مانند کمپرسورها، باید از فشار سنج صفحه دو فلزی اجتناب شود.
اخرین حرف
تجهیزات در صنایع مختلف مانند پتروشیمی ها، نیروگاه ها (زغال سنگ، برق، تولید مشترک)، تاسیسات تصفیه آب، کارخانه های خمیر و کاغذ، معدن و کارخانه های فولاد ضروری است. شرکت آریا ابزار دقیق با وب سایت co-asa.com خود در زمینه فروش ابزار دقیق در ایران شناخته شده است. شما می توانید تجهیزات مورد نیاز خود را با اطمینان کامل از کیفیت قطعات از این مجموعه خریداری کنید.

خرید ابزار دقیق از ابزار سنجش آریا

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.