اجتماعیکسب و کار

تمکن مالی برای ثبت شرکت در هلند چقدر است؟

چرا ثبت شرکت در هلند؟

محتوای این مطلب نمایش

روش های مختلفی برای مهاجرت به کشورهای اروپایی وجود دارد که هر متقاضی بنا به شرایط و امکانات خود یکی از آن ها را انتخاب می‌کند. یکی از متداول ترین روش‌ ها، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است. ثبت شرکت در هلند، راه اندازی کسب و کاری جدید یا دریافت نمایندگی یکی از روش هایی است که می‌تواند علاوه بر کسب درآمد برای شما، پس از 5 سال فعالیت و پرداخت به موقع مالیات، اقامت هلند و دریافت پاسپورت هلندی را به همراه داشته باشد.

هلند یکی از کشورهای موفق با رشد اقتصادی بالا است که نرخ پایین مصادره اموال باعث شده تا سرمایه گذاران خارجی بسیاری به ثبت شرکت در هلند علاقه نشان دهند. از طرفی شما به عنوان یک خارجی با راه اندازی کسب و کار خود در این کشور می‌توانید از مزایای شهروندی این کشور بهره مند شوید. یکی از این مزایا امکان سفر به کلیه کشورهای حوزه شینگن است.

در بخش بعدی می‌توانید با مزایای ثبت شرکت در هلند بیشتر آشنا شوید. پس با ما همراه باشید.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا:  کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید با تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

Giethoorn,-Netherlands

  1. مزایای ثبت شرکت و اقامت هلند چیست؟

  2. شرایط ثبت شرکت در هلند چیست؟

مهمترین شرط ثبت شرکت در هلند: داشتن شرایط اقامت

قبل از اینکه برای ثبت شرکت در هلند اقدام کنید، باید ببینید که آیا شرایط اقامت هلند را دارید یا خیر. برای اینکه بتوانید در هلند کسب و کاری راه اندازی کرده و شرکتی ثبت کنید، ابتدا باید مطمئن باشید که قرار است در هلند بمانید و زندگی کنید.

طبق قوانین اتحادیه اروپا، اتباع اتحادیه اروپا، EEA و سوئیس اجازه کار و زندگی در هلند را دارند.

اتباع خارج از اتحادیه اروپا باید درخواست اجازه اقامت موقت یا MVV و در برخی موارد اجازه کار یا TWV دریافت کنند.

Eindhoven,-Netherlands

اجازه اقامت برای مشاغل آزاد

در هلند امکان درخواست مجوز اقامت به عنوان یک کارآفرین خوداشتغال وجود دارد. شرکتی که تأسیس می‌کنید باید در راستای منافع کشور هلند باشد و برای موفقیت در این امر نیز باید حداقل امتیازات را بدست آورید.

ویزای راه اندازی کسب و کار برای کارآفرینان یا استارتاپ ها

از سال 2015 هلند ویزایی به نام Startup Visa را ارائه می‌دهد که دارای اعتبار یک ساله بوده و به کارآفرینان بین المللی اختصاص پیدا می‌کند که می‌خواهند کسب و کاری جدید را در هلند راه اندازی کنند.

نیاز یا عدم نیاز به مدارک حرفه ای

بررسی کنید که آیا برای راه اندازی کسب و کار خود نیازمند ارائه مدارک حرفه ای خاصی هستید یا خیر.

  1. هزینه های ثبت شرکت درهلند چقدر است؟

اگر شرکت مورد نظر شما یک شرکت انحصاری یا مشارکتی است، باید حتماً به یکی از دفاتر اتاق بازرگانی هلند در نزدیکترین محل به دفتر شرکت مراجعه کنید. برای ثبت نام در اتاق تجارت، باید پرداخت کنید.

  1. چه نوع شرکت هایی را میتوان در هلند ثبت کرد؟

شرکت خصوصی با مسئولیت محدود

این نوع شرکت با نام‌های دیگری چون سهامی خاص و Private Limited Company یا BV نیز شناخته می‌شود. از جمله شرایط ثبت شرکت خصوصی با مسئولیت محدود به شرح زیر است:

شرکت عمومی با مسئولیت محدود

این نوع شرکت با نام‌های دیگری چون سهامی عام و Public Limited Company یا NV نیز شناخته می‌شود. از جمله شرایط ثبت شرکت عمومی با مسئولیت محدود به شرح زیر است.

Purple-haze

مالکیت فردی، انحصاری یا Sole Proprietor

مشارکت تجاری Commercial Partnership یا VOF

برای راه اندازی این نوع شرکت به سرمایه اولیه نیازی نیست. در این نوع شرکت حداقل 2 نفر با هم شریک شده و هر شخصی مسئولیتی دارد.

مشارکت محدود Limited Partnership یا CV

  1. محبوب ترین نوع شرکت برای ثبت در هلند کدام است؟

شرکت خصوصی با مسئولیت محدود Private Limited Company یا BV یا سهامی خاص از جمله محبوب ترین شرکت ها برای ثبت در کشور هلند است.

  1. مراحل ثبت شرکت در اتاق بازرگانی هلند KVK چیست؟

اگر مایل هستید کسب و کار خودتان را داشته باشید، هلند کشوری عالی و مناسب برای راه اندازی تجارت شخصی است. اطلاعاتی که در ادامه ارائه می‌شود توسط اتاق بازرگانی هلند KVK ارائه شده‌اند.

هر شرکت هلندی برای شروع به کار خود باید در اتاق بازرگانی هلند ثبت نام تجاری داشته باشد. در غیر این صورت اجازه فعالیت نخواهد داشت.

  1. مراحل ثبت شرکت در هلند چیست؟

پس از اینکه در اتاق بازرگانی KVK ثبت نام کردید، یک شماره کسب و کار منحصر به فرد، به شما تعلق می‌گیرد که نامیده می‌شود.

به عنوان صاحب کسب و کار باید در تمامی فاکتورها و مدارک رسمی خود از این شماره برای تجارت و داد و ستد استفاده کنید.

Amsterdam-Centraal,-Stationsplein,-Amsterdam,-Paesi-Bassi

  1. حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در هلند چقدر است؟

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در هلند وجود ندارد به این ترتیب که برای ثبت شرکت های سهامی خاص با مسئولیت محدود هر سهم باید باشد.

اما حداقل سرمایه برای ثبت شرکت های سهامی عام با مسئولیت محدود است.

  1. مراحل ثبت شرکت در هلند چقدر زمان میبرد؟

ثبت شرکت در هلند بین 2 تا 6 هفته زمان می‌برد که این بازه زمانی بیشتر به نوع شرکتی که برای ثبت انتخاب کرده‌اید و آماده بودن مدارک شما بستگی دارد.

  1. شرایط افتتاح حساب برای ثبت شرکت در کشور هلند چگونه است؟

برای افتتاح حساب بانکی در هلند مدارک زیر را باید ارائه کنید:

  1. مالیات ثبت شرکت در هلند و راه اندازی کسب و کار چقدر است؟

همانطور که اشاره کردیم تجارت شما باید در اداره مالیات هلند یعنی Belastingdienst ثبت شود. انواع مالیات مشاغل در هلند به شرح زیر هستند.

مالیات بر ارزش افزوده BTW

مالیات بر ارزش افزوده برای تمامی مشاغل در هلند اجباری است. بنابراین BTW از کلیه محصولات و خدمات در هلند دریافت می‌شود. همه مشاغل این کشور باید 21% مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند.

اداره مالیات این کشور، مالیات بر ارزش افزوده را چهار بار در سال از طریق اظهارنامه مالیاتی BTW aangifte دریافت می‌کند.

طبق برنامه مشاغل کوچک kleineondernemersregeling، اگر درآمد سالانه شرکت شما کمتر از 1883 یورو باشد، میزان مالیات بر ارزش افزوده کمتری را پرداخت خواهید کرد.

توجه داشته باشید که اگر مالیات خود را به موقع پرداخت نکنید یا با تأخیر پرداخت کنید، جریمه خواهید شد.

مالیات حقوق و دستمزد (در صورت داشتن کارمند)

اگر در شرکت خود کارمند استخدام کرده‌اید، به عنوان کارفرما باید مالیات حقوق و دستمزد را از حقوق آن ها کسر کنید. مالیات حقوق و دستمزد شامل مالیات دستمزد، بیمه ملی و حقوق بازنشستگی است.

اتاق بازرگانی, اتحادیه اروپا, استخدام

مالیات شرکت vennootschapsbelasting

اگر مشاغلی از قبیل BV و NV دارید، باید مالیات شرکت را محاسبه کرده و پرداخت کنید.

در سال‌ های اول راه اندازی مشاغل جدید، تخفیف مالیاتی برای آن های در نظر گرفته می‌شود. این تخفیف به عنوان کسر کارآفرین ondernemersaftrek شناخته می‌شود.

اعتبار مالیات سرمایه گذاری BIK

در تاریخ 1 ژانویه 2022، طرح اعتبار مالیاتی سرمایه گذاری با نام BIK در مورد سرمایه گذاری های مربوط به سال های 2021 و 2022 اعمال می‌شود. در مورد سرمایه گذاری هایی که از تاریخ 1 اکتبر 2021 به بعد انجام شده‌اند، مالیات سرمایه گذاری باید در سال 2022 یا 2023 پرداخت کامل شود.

Delft,-Netherlands

  1. آیا با مهاجرت از طریق ثبت شرکت در هلند اجازه کار دارید؟

با ثبت شرکت در هلند، به عنوان صاحب کسب و کار می‌توانید سمتی را بر عهده گرفته و برای دریافت اجازه کار و اخذ اقامت اقدام کنید.

  1. فرآیند اخذ اقامت از کشور هلند با ثبت شرکت چه مدت طول میکشد؟

پس از ارائه درخواست برای ، تأیید ویزا حدود 2 هفته زمان می‌برد. پس از دریافت ویزا، باید برای اجازه اقامت موقت اقدام کنید. برای دریافت اقامت موقت هلند نیز به دو روش زیر می‌توانید اقدام کنید:

  1. شرایط تمدید اقامت در کشور هلند چیست؟

با ثبت شرکت در هلند می‌توانید اقامت این کشور را دریافت و پس از اتمام دوره اقامت موقت می‌توانید برای تمدید آن اقدام کنید. جهت تمدید اقامت هلند از طریق ثبت شرکت باید، شرکت شما فعال باشد. همچنین مالیات شرکت و حقوق کارمندان را به موقع پرداخت کرده و در طی اقامت در هلند نیز، جرمی مرتکب نشوید. تنها در این شرایط است که می‌توانید اقامت خود از طریق را تمدید کنید.

برای تمدید اقامت هلند، هر بار که اقدام می‌کنید، این موارد از جانب سازمان مربوطه بررسی و ارزیابی می‌شود. بنابراین در صورتی که مشکلی نباشد، می‌توانید پس از مدتی برای اقامت دائم اقدام کنید.