علمی و پزشکی

چگونه بهترین دستگاه جوجه کشی عروس هلندی را انتخاب کنیم؟

در انتخاب بهترین دستگاه جوجه کشی عروس هلندی فاکتور های زیادی را باید در نظر گرفت و با دقت در مورد دستگاه ها مطالعه کرد تا بتوان انتخابی درست داشت.معمولا اکثر شرکت ها برای تخم عروس هلندی دستگاه جوجه کشی دارند و این دستگاه ها برای اکثر پرندگان به صورت مشترک مورد استفاده قرار میگیرد.

ظرفیت دستگاه مورد نیاز برای جوجه کشی عروس هلندی:

در ابتدا باید در نظر داشته باشیم که ما به چه میزان میخواهیم تخم در دستگاه قرار دهیم و چقدر کار ما در این زمینه گسترده است.امکاناتی برای جوجه کشی عروس هلندی به صورت گسترده نیاز داریم که باید اول آن ها را بررسی کنیم.آیا برای نگهداری جوجه ها فضای مناسب در اختیار داریم؟آیا میتوانیم غذای جوجه های عروس هلندی را  تامین کنیم؟و سوالات زیاد دیگری که وجود دارد.

باید در نظر داشته باشیم که وقت کافی برای نگهداری از جوجه ها را داشته باشیم.حتی در زمان جوجه کشی و زمانی که تخم ها در دستگاه قرار دارند نیز ما باید وقت کافی برای رسیدگی به تخم ها داشته باشیم.کارهایی مثل چرخش تخم ها را باید انجام دهیم.دستگاه به ضد عفونی شدن نیاز دارد و همچنین همه ی تخم باید تمیز باشند و سپس وارد دستگاه کنیم.

پیشنهاد میکنیم برای شروع از دستگاه هایی با ظرفیت کم برای جوجه کشی عروس هلندی شروع کنید و پس از کسب تجربه کافی در این زمینه اقدام به استفاده از دستگاه با ظرفیت بالاتر نمایید.

آموزش, برند, پرندگان

قیمت و کیفیت دستگاه جوجه کشی عروس هلندی:

1.قیمت دستگاه:

قیمت دستگاه جوجه کشی عروس هلندی با توجه به برند و ظرفیت کاملا متفاوت است. دستگاه هایی با ظرفیت پایین تر قیمت کمتری دارند و دستگاه هایی با ظرفیت بالاتر قیمت بالاتری دارند.دستگاهی با بیش از ظرفیت مورد نیاز خود خریداری نکنید تا هزینه اضافه ای نکرده باشید.در مورد برند ها نیز با توجه به سابقه و پیشینه ای که دارند قیمت هایشان متفاوت است و معمولا دستگاه های قدیمی تر گران تر هستند.برای خرید دستگاه جوجه کشی عروس هلندی میتوانید به سایت های دیجی کالا  و صنعت تو مراجعه کنید.در این سایت ها انواع دستگاه های عروس هلندی به همراه توضیحات کامل موجود است.

2.کیفیت دستگاه:

اکثر دستگاه های موجود در بازار ایران برای جوجه کشی کیفیت مناسبی دارند.اما بعضی از دستگاه ها کیفیت بالاتری دارند و البته از نظر داشتن امکانات مختلف با یکدیگر فرق دارند.

یکی از امکاناتی که برای دستگاه حیاتی هست،داشتن سیستم تنظیم دمای اتوماتیک است که به ما این امکان را میدهد براحتی از طریق درجه موجود روی دستگاه،دمای تخم های عروس هلندی را تنظیم کنیم.دما یکی از مهم ترین فاکتور در بالا بردن درصد موفقیت در جوجه کشی عروس هلندی است.باید دما به صورت دقیق برای زمان های مختلف فرآیند جوجه کشی تنظیم شود و این اتفاق بدون داشتن درجه تنظیم دما بر روی دستگاه کاری بسیار سخت است.

تنظیم رطوبت دستگاه نیز خیلی مهم است.داشتن درجه تنظیم رطوبت به ما کمک میکند میزان رطوبت مورد نیاز برای تخم ها را به راحتی تنظیم کنیم.البته میزان رطوبت در مراحل مختلف جوجه کشی متغیر است و باید مواظب باشیم در چه مرحله ای چه میزان از رطوبت را برای تخم ها ایجاد میکنیم.رطوبت چه زیاد باشد و چه کم در سلامت جوجه ها و زمان به دنیا آمدن آن ها تاثیر مستقیم میگذارد.

برای خرید دستگاه به درجه اکسیژن نیز دقت کنید.اکسیژن مورد نیاز تخم ها گاهی باید زیاد باشد و گاهی کم.اینکار بوسیله سنسور هواگیری بر روی دستگاه انجام میشود.در هفته های پایانی جوجه کشی تخم ها به اکسیژن بیشتری نیاز دارند.به همین دلیل باید هر هفته میزان هواگیری دستگاه را تغییر دهید تا نتیجه بهتری بدست بیاورید.

خدمات پس از فروش دستگاه ها:

برای خرید بهترین دستگاه یکی از مهم ترین عواملی که در انتخابتان تاثیر گذار است،خدمات پس از فروش شرکت های سازنده آن هاست.دستگاه های جوجه کشی معمولا یک سری وسایل مصرفی مورد نیاز دارند که پس از مدتی استفاده نیاز به تعویض دارند و شما باید این قطعات را یا از بازار و یا از شرکت سازنده تهیه کنید.

وقتی شرکت تولید کننده دستگاه برای قطعات خود برنامه مناسبی نداشته باشد،ممکن است پس از مدتی به مشکل بخورید و نتوانید نیاز خود را برای برطرف کردن مشکل دستگاه رفع کنید.حتما قبل از خرید تحقیق کنید و دستگاهی را بخرید که تمامی قطعات آن در بازار موجود باشد.

مهم است که دستگاه به همراه آموزش کامل جوجه کشی برای شما ارسال شود.دستگاه باید دفترچه راهنما داشته باشد تا شما بدانید چگونه باید ازآن استفاده کنید.دستگاه هایی که حتی شرکت سازنده نحوه استفاده از آن را به شما آموزش نمیدهد طبیعتا نمیتواند دستگاه خوب و معتبری باشد.

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.