اقتصادیعمومیکسب و کار

ایا می توان بعد از تمرینات ورزشی و بدنسازی قهوه نوشید؟

 قهوه بعد از ورزش

خرید قهوه موکا دکتر بیز: کسانی‌که انجام تمرینات ورزشی سخت را در برنامه روزانه خود دارند یا حدود یک ساعت در روز پیاده‌روی سریع انجام می‌دهند، تمایل دارند بعد از ورزش قهوه بنوشند. درست است که یک فنجان قهوه بعد از ورزش شما را سرحال می‌کند، اما تاثیری بر سوزاندن کالری ندارد.

در واقع بهتر است که قبل از شروع حرکات ورزشی قهوه بدون شکر بنوشید. مهمترین تاثیر نوشیدن قهوه قبل از ورزش این است که به شما کمک می‌کند، کالری بیشتری بسوزانید. کافئین موجود در قهوه باعث افزایش ترشح هورمون کورتیزول می‌شود، در نتیجه شما انرژی بیشتری برای انجام تمرینات خواهید داشت.

تحقیقی بر روی تاثیر نوشیدن قهوه قبل از ورزش انجام شد و در آن مشخص شد، افرادی که قهوه می‌نوشند، مدت زمان بیشتری ورزش می‌کنند و دیرتر خسته می‌شوند. بالا رفتن انرژی بدن باعث افزایش سوخت‌وساز می‌شود و چربی‌سوزی در بدن را زیاد می‌کند.

شما می‌توانید در همین زمینه مقاله را بخوانید و اطلاعات بیشتری به‌ دست بیاورید.

تاثیر نوشیدن قهوه بر کاهش درد

محصولات شرکت دکتر بیز: برخی از محققان معتقد هستند که کافئین موجود در قهوه می‌تواند درست مثل یک مسکن عمل کند و درد ناشی از انجام حرکات ورزشی را کاهش دهد. کافئین بر گیرنده‌های عصبی درد اثر می‌گذارد و حساسیت آنها را کم می‌کند.

در یک تحقیق در سال 2015 بر روی تاثیر نوشیدن قهوه قبل از ورزش، به این نتیجه رسیدند که 11 درصد استقامت بدن طی انجام تمرینات ورزشی، افزایش می‌یابد. در واقع، افرادی که قبل از ورزش قهوه می‌نوشند، سختی تمرینات را بیشتر تحمل می‌کنند.

یکی دیگر از فواید نوشیدن قهوه این است که از تحلیل عضلات بر اثر افزایش سن پیشگیری می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در قهوه آسیب و کوچک‌شدن سلول‌های ماهیچه‌ای را به تاخیر می‌اندازند. خطر جراحت و آسیب‌دیدگی حین تمرینات ورزشی، با نوشیدن قهوه کاهش می‌یابد.

قهوه سبز همان قهوه خام است که در سال‌های اخیر به ‌منظور کاهش وزن، مورد استقبال قرار گرفته است. شما می‌توانید به مقاله بروید و با آن بیشتر آشنا شوید.

بهترین زمان مصرف قهوه برای بدنسازی

قهوه لاته گانودرما دکتر بیز: نوشیدن قهوه برای افزایش سوخت‌وساز و تامین انرژی روزانه قبل از ورزش، کمک زیادی به شما می‌کند. توجه داشته باشید که اضافه کردن مقدار زیادی شکر، خامه و شیر نه ‌تنها اثر چربی‌سوزی آن را از بین می‌برد، بلکه باعث افزایش قند و چربی خون هم می‌شود.

اسید کلروژنیک، پلی‌فنول و بیوفلاونوئیدهای موجود در قهوه تاثیرات منفی کافئین را خنثی می‌کند و اگر این نوشیدنی را به اندازه نیاز مصرف کنید، فایده بیشتری نصیبتان می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن از آسیب و سرطانی شدن سلول‌ها پیشگیری می‌کند و مواد مغذی و ویتامین‌های ضروری را هم به شما می‌رساند.

ورزشکاران بهتر است، قهوه را قبل از ورزش استفاده کنند و آن را جایگزین نوشیدنی‌های انرژی‌زا و سرشار از قند کنند. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند میزان قهوه خود را در روز به 200 تا 300 میلی‌گرم کاهش دهید. این میزان تقریبا معادل 2 تا 3 فنجان قهوه در روز است.

بهترین زمان مصرف قهوه بین ساعت 9 تا 11 صبح و پیش از انجام تمرینات ورزشی است. نوشیدن قهوه در ابتدای روز و بلافاصله بعد از بیدار شدن نه تنها شما را سرحال نمی‌کند، بلکه باعث اختلال در سیستم گوارشی هم می‌شود.

نوشیدن قهوه بعد از انجام تمرینات ورزشی، تاثیری بر چربی‌‍‌سوزی و سوزاندن کالری بیشتر ندارد. کافئین قهوه باعث کاهش تولید پروتئین بعد از ورزش می‌شود. پروتئین ماده اصلی برای افزایش حجم عضلات است و قهوه تاثیر منفی بر آن دارد.

شاید بهتر باشد بعد از ورزش یک شیک خوشمزه با استفاده از پودر پروتئین وی یا آب پنیر بنوشید. به مقاله مراجعه کنید و با آن بیشتر آشنا شوید.

تولید, خواب, شکر

بهترین زمان مصرف قهوه برای لاغری

یکی از مهمترین دلایل نوشیدن قهوه این است که افراد تصور می‌کنند، با این نوشیدنی به‌طور معجزه‌آسایی لاغر و خوش‌اندام می‌شوند. متاسفانه باید گفت این تصور نادرست است. تناسب اندام تنها با نوشیدن قهوه ممکن نیست.

در صورتی که شما هنوز هم غذاهای شیرین و چرب مصرف می‌کنید، تحرک کمی دارید، مبتلا به بیماری زمینه‌ای هستید یا مقدار کالری روزانه شما بیش از 2000 است، پیش از هر اقدامی به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید.

تاثیر قهوه بر افزایش سوخت‌وساز بدن و کمک به سوزاندن چربی بیشتر در انجام حرکات ورزشی، قابل انکار نیست. همانطور که در بالا اشاره کردیم نوشیدن قهوه قبل از ورزش سخت و سنگین به ورزشکاران حرفه‌ای کمک می‌کند چربی‌های اضافی را بسوزانند. نوشیدن قهوه قبل از پیاده‌روی روزانه یا تمرینات سبک هم ایده بدی نیست.

نوشیدن قهوه را به قبل از ظهر موکول کنید. متخصصان تاکید می‌کنند بعد از ساعت 2 ظهر قهوه مصرف نکنید، زیرا کافئین می‌تواند تا 5 ساعت بعد هم در بدن شما باقی بماند و باعث اختلال خواب شود.

یکی از مهمترین عوامل در افزایش سوخت‌وساز بدن، تنظیم خواب شبانه است. مشکل بی‌خوابی می‌تواند تاثیرات منفی بر اضافه وزن شما داشته باشد.

پیشنهاد ما این است که مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله شما می‌توانید درباره عوارض مصرف بیش از حد قهوه، بیشتر بدانید.

کلام آخر

نوشیدن قهوه بخشی از زندگی روزمره بسیاری از افراد است. داشتن اطلاعات کافی درباره بهترین زمان مصرف آن، به شما کمک می‌کند از فواید آن بیشتر بهره ببرید. این روزها از قهوه به‌عنوان یکی از پرآوازه‌ترین نوشیدنی‌ها برای لاغری یاد می‌شود، درصورتی که ممکن است درباره تاثیر آن بر کاهش وزن کمی اغراق ‌شود.

قهوه یک نوشیدنی سالم برای کسانی است که به‌طور مداوم ورزش می‌کنند. در این مقاله به مقدار و زمان مناسب نوشیدن قهوه پرداختیم و شما را با این نوشیدنی غلیظ و خوشمزه بیشتر آشنا کردیم.

سوالات متداول:

نوشیدن قهوه قبل از ورزش چه فایدهای دارد؟

کافئین قهوه باعث افزایش انرژی و کاهش خستگی در طول ورزش می‌شود، در نتیجه شما مدت بیشتری ورزش می‌کنید و کالری بیشتری می‌سوزانید.

چرا نباید بعد از ورزش قهوه بخوریم؟

نوشیدن قهوه بعد از ورزش باعث کاهش پروتئین می‌شود و بر عضله‌سازی بدن اثر منفی دارد.

آیا نوشیدن قهوه بر کاهش درد موثر است؟

بله. کافئین بر گیرنده‌های عصبی تاثیر می‌گذارد و حساسیت آنها را نسبت به درد کمتر می‌کند. قهوه می‌تواند شبیه یک مسکن عمل کند