ورزشی

اهدای خون باید ۱۰۰ درصد داوطلبانه باشد

مدیرعامل سازمان انتقال خون:

آموزش, رسانه, سلامت

مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: اهدای خون باید به صورت ۱۰۰ درصد داوطلبانه انجام شود و برقراری رابطه مالی بین اهدا کننده و سازمان انتقال خون خیلی خطرناک است. 

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری مصطفی جمالی مدیرعامل سازمان انتقال خون امروز یکشنبه چهارم تیر ماه سال جاری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد. 

جمالی اظهار کرد: اهدای خون باید به صورت ۱۰۰ درصد داوطلبانه انجام شود و برقراری رابطه مالی بین اهدا کننده و سازمان انتقال خون اتفاق خطرناکی است.

وی تصریح کرد: برخی بر این عقیده هستند که حداقل کرایه رفت و آمد فرد اهدا کننده خون را پرداخت کنیم و ما می‌گوییم اگر قرار است اتفاقی در این زمینه بیوفتد بهتر است که در بحث پوشش بیمه‌ای فرد اهدا کننده خون انجام شود.

جمالی همچنین اضافه کرد: سازمان انتقال خون ایران به عنوان تنها تامین کننده خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز بیماران و مراکز درمانی در سراسر کشور، عهده‌دار مسئولیت مهمی است و از جمله اهداف اصلی ما رشد و توسعه مراکز اهدای خون در نقاط مختلف کشور است که در نهایت هدف اجرای عدالت در دسترسی داوطلبان اهدای خون برای انجام این کار انسان دوستانه را دنبال می‌کند.

وی اضافه کرد: غربالگری آنتی بادی در سازمان انتقال خون به زودی راه اندازی خواهد شد.

جمالی همچنین بیان کرد: آزمایش NAT به زودی در فرآیند انتقال خون انجام می‌شود که سبب ارتقای سلامت خون و فرآورده‌های خونی خواهد شد.

کارگروه خبری مطالب ورزشی

با داشتن علاقه‌ی عمیق به ورزش و تجربه در زمینه‌ی نوشتن ورزشی، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی تحلیل‌ها و نقد‌های دقیق و جذاب درباره‌ی تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. همراهی با من را بپذیرید و دنیای ورزش را از زوایای جدیدی بشناسید.