عمومی

انتخاب و کاشت نهال با کیفیت

کاشت نهال سالم و با کیفیت بالا یکی از مهم ترین موارد برای هر پرورش دهنده یا باغ داری است. یکی از مسائل مهم در این کار انتخاب نهال مناسب با کیفیت و سودآوری بالا می باشد. در بین انواع نهال های موجود در نهالستان می توان نهال گردو را یکی از بهترین نهال ها برای کاشت دانست. کاشت نهال و باغداری همیشه کار دشواری است که نیاز به علاقه بالایی به این کار دارد. البته این علاقه باید با مهارت  و کسب تجربه همراه شود تا به نتیجه مطلوب برسیم. پرورش دهندگان به دلیل انتخاب نامناسب نهال از نظر کیفیت و یا ناامیدی از نهال های مناسب منطقه و اقلیم همواره با مشکلات زیر مواجه بوده اند.

خواب, خوراک, درخت

تجزیه و تحلیل شرایط آب و هوایی برای کاشت نهال

در یک تجزیه و تحلیل محیطی، اشاره شده است که هر نهال برای شرایط یک منطقه مناسب است. بر روی خاک منطقه اشاره می شود که هر نهال از نظر زهکشی، رطوبت، مواد آلی و کودها دارای خاک مناسب برای کاشت می باشد. مراقبت از همه اینها باعث می شود که خاک از نظر کیفیت خوب باشد. به جرات می توان گفت که کیفیت رشد نهال و همچنین عملکرد میوه نهال به طور کلی با کیفیت خاک، کود و عوامل مرتبط با خاک ارتباط مستقیم دارد. توصیه می کنیم قبل از کاشت یا جابجایی، وضعیت خاک و خاک را به دقت بررسی کنید.

آبیاری نهال

از نظر آبیاری باید به نکاتی توجه کرد، انواع درختان نیاز به آبیاری روزانه ندارند ولی نهال های تازه کاشته شده معمولا نیاز به آبیاری روزانه داشته و همیشه باید خاک آنها مرطوب باشد. این رطوبت باعث استحکام ریشه نیز میباشد. هرچند امروزه با فناوری های جدید آبیاری قطره ای جای خود را به ابیاری سنتی داده است.

زمان مناسب برای کاشت نهال

در حالی که بهترین زمان برای کاشت بهترین زمان در روزهای سرد است، دلیل این هوای سرد این است که در دمای پایین ریشه نهال ها به خواب می روند. توجه داشته باشید که ریشه در زمان خواب مناسب است زیرا با پیوند نهال به گیاه آسیب نمی رساند. یکی دیگر از دلایل انتخاب این زمان، رشد ریشه آن در روزهای سرد است. با این تفاسیر بهترین زمان پاییز است اما در مناطقی که زمستان زودتر شروع شده و زمستان های سختی دارد باید زودتر کاشته شود. دلیل آن این است که قبل از تقویت ریشه و نهال، سرمای شدید به نهال آسیب می رساند.

خرید نهال مناسب

اگر تصمیم به حرید نهال جهت کاشت گرفته اید و تمام کارهای مقدماتی را انجام داده اید، حال زمان انتخاب و خرید نهال میباشد. کارشناسان اکین نهال با تکیه برتجربه و  تخصص چندین ساله در زمینه انواع نهال راهنمای شما میباشند. در این نهالستان انواع نهال ها با کیفیت مناسب عرضه میگردد. از نظر سودآوری و کیفیت بالا ما به شما کاشت ارقلم زیر را پیشنهاد میکنیم که عبارتند از:

کاشت نهال سیب

سیب از میوه های قدیمی و خوش خوراک میباشد، کاشت این نوع نهال امروزه نیز طرفداران خاص خود را دارد. البته با عدم مدیریت مناسب و نداشتن بازار هدف بسیاری از کشاورزان از کاشت این نهال دلسر شده اند. ولی این نکته قابل توجه است که باید از ارقام خاص سیب استفاده کرد تا فروش خود را تضمین کرد.

https://akinnahal.com/product-category/نهال-سیب/

کاشت نهال گلابی

نهال گلابی از جمله ارقامی میباشد که به دلیل خوش طعم بودن و استفاده آن در صنایع کمپوت سازی امروزه از سود دهی بالایی برخوردار میباشد. اگر قصد خرید نهال گلابی را دارید پیشنهاد میکنیم از ارقام خا نهال گلابی در نهالستان اکین نهال غافل نشوید.

https://akinnahal.com/product-category/نهال-گلابی/

کاشت نهال شلیل

شلیل از میوه هایی میباشد که به دلیل طعم و ظاهرش همیشه در سبد میوه ای خانوار جای دارد، همین دلیل هم باعث شده همیشه طرفداران خاص خود را داشته باشد. یکی از ویژگی های بارز این نهال ها این است که با نقاط زیادی در کشور سازگار میباشد. در صورت نیاز به خرید میتوانید از طریق ادرس زیر اقدام به خرید نهال شلیل بفرمایید.

https://akinnahal.com/product-category/نهال-شلیل/

کاشت نهال پسته

شاید بتوان گفت محبوب ترین آجیل در بین مردم پسته می باشد، این محصول علاوه بر ایران درتمام نقاط جهان طرفداران بسیاری دارد. کاشت نهال پسته یکی از پرسود ترین ها در بین باغداران می باشد، البته لازم به ذکر است که این درخت با هر منطقه ای سازگار نمیباشد. اگر بررسی های لازم با منطقه و نوع کاشت را انجام داده اید و تصمیم به خرید نهال پسته گرفته اید پیشنهاد میکنیم محصولات مورد نیاز خود را از وبسایت زیر خریداری کنید.

https://akinnahal.com/product-category/نهال-پسته/

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.