علمی و پزشکیکسب و کار

قارچ گانودرما در درمان کدام بیماری استفاده می شود

قارچ گانودرما در درمان کدام بیماری استفاده می شود

اگر شما هم یکی از مشتریان ثابت مصرف قارچ گانودرما باکیفیت یا همان قارچ ریشی هستید ولی اطلاعات کافی در مورد این که قارچ گانودرما بر روی بدن شما چه عملکردی دارد و از چه بیماری هایی پیشگیری می کند ندارید حتما تا انتها  این مطلب را مطالعه کنید.

افسردگی, برند, خرید قارچ گانودرما

تاریخچه قارچ گانودرما

مصرف قارچ گانودرما به عنوان یک دارو در طب سنتی قدمتی هزار ساله دارد و طبیبی که اولین بار آن را پیشنهاد کرد شن نونگ معروف به خدای داروهای گیاهی بوده است. همچنین از قارچ گانودرما در طب نوین نیز در به عنوان مکمل در درمان استفاده می شود.

اسامی مختلف قارچ گانودرما

معمولا گونه های مختلف یک اسم علمی و چندین اسم غیر علمی دارند که این اسامی غیر علمی به این دلیل است که در مناطق مختلف اسامی متفاوتی به قارچ می دادند. اما در مورد این قارچ نام علمی گانودرما لوسیدم انتخاب شده است و در اسامی غیر علمی دیگری همچون قارچ ریشی و لینگژی نیز معروف است.

خواص قارچ گانودرما لوسیدم

  • تقویت سیستم ایمنی بدن

قارچ گانودرما لوسیدم می تواند عملکرد سیستم ایمنی را از طریق تأثیراتش بر گلبول سفید که به مبارزه با عومال بیگانه در بدن کمک می کند، تقویت کند. با مصرف روزانه قارچ گانودرما می توان در کنار این که سیستم ایمنی تقویت می شود از دست بیماری هایی که در نتیجه ضعف سیستم ایمنی ایجاد شده اند و منشا ویروسی دارند نجات یافت.

از جمله بیماری هایی که از دست آن با استفاده از یک دوره درمانی چندماه با قارچ گانودرما نجات یافت می توان به HPV یعنی بیماری ویروس پاپیلومای انسانی که در بسیاری جوامع شایع است اشاره کرد.

  • خواص ضد سرطانی

مردم از این قارچ را به دلیل خواص بالقوه آن برای مبارزه با سرطان مصرف می کنند زیرا زمانی که سیتم ایمنی تقویت می شود مبارزه با بسیاری از بیماری ها آسان تر می شود.

قارچ گانودرما به دلیل تاثیر مستقیم بر سرطان پستان، پروستات و خون بسیار مورد توجه است همچنین برخی تحقیقات نشان داده است که یک سال درمان با قارچ گانودرما تعداد و اندازه تومورها را در روده بزرگ کاهش داده است.

  • می تواند با خستگی و افسردگی مبارزه کند

سر زندگی و حس نشاط از جمله مهم ترین عواملی است که در مصرف مداوم قارچ کانودرما مشاهده می شود این قارچ دشمن خستگی است و سبب افراد کمتر احساس ناراحتی داشته باشند درست همانند زعفران که شادی بخش است.

همچنیین می توان از پودر قهوه قارچ گانودرما نیز به عنوان جایگزینی برای قهوه استفاده کرد به خصوص افرادی که از مصرف قهوه تلخ لذت می برند این قارچ نیز به اندازه قهوه اسپرسو تلخ است.

  • سلامت قلب

بهترین وضعیت برای قلب زمانی است که کلسترول رسوب کرده در رگ ها کاهش یابد یک مطالعه 14 هفته ای روی 26 نفر نشان داد که قارچ کلسترول خوب “HDL” را افزایش می دهد و مقدار کلسترول مضر “LDL”  را کاهش می دهد.

  • کنترل قند خون

مولکول‌های موجود در قارچ ریشی  قند خون را کاهش می دهند به اندازه ای که در کنار مصرف این قارچ نیز باید از مواد غذایی که قند خون را افزایش می دهند استفاده کرد اما این موضوع در افرادی که قند خون بالایی دارند سبب می شود میزان قند خون دوباره متعادل گردد.

  • وضعیت آنتی اکسیدانی

اگر نمی دانید آنتی اکسیدان چیست باید بگوییم آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که می توانند از آسیب رسیدن به سلول های شما جلوگیری کنند. به دلیل این عملکرد مهم، علاقه قابل توجهی به غذاها و مکمل هایی وجود دارد که می توانند وضعیت آنتی اکسیدانی را در بدن افزایش دهندک هاز جمله آنها می توان به قارچ گانودرما اشاره کرد.

دوز توصیه شده برای مصرق گانودرما

برخلاف برخی غذاها یا مکمل‌ها، دوز قارچ ریشی می‌تواند بسته به نوع قارچ مورد استفاده متفاوت باشد(قارچ آسیاب شده یا آسیاب نشده)، بیشترین دوز زمانی استفاده می شود که شخصی خود قارچ را مصرف کند. در این موارد، بسته به اندازه قارچ، دوز ممکن است از 25 تا 100 گرم در روز متغیر باشد.

افسردگی, برند, خرید قارچ گانودرما

 

معمولاً به جای قارچ کامل از پودر قارچ گانودرما آسیاب شده استفاده می شود. در این موارد دوز مصرف تقریباً 10 برابر کمتر از زمانی است که خود قارچ مصرف می شود.

به عنوان مثال، 50 گرم قارچ گانودرما با تقریباً 5 گرم پودر قارچ گانودرما آسیاب شده قابل مقایسه باشد. دوزهای پودر قارچ آسیاب شده متفاوت است اما معمولاً بین 1.5 تا 9 گرم در روز متغیر است.

علاوه بر این، برخی مکمل ها فقط از بخش های خاصی از عصاره استفاده می کنند. در این موارد، دوزهای توصیه شده ممکن است بسیار کمتر از مقادیر گزارش شده در بالا باشد.

از آنجایی که دوز پیشنهادی بسته به نوع قارچ استفاده شده می تواند بسیار متفاوت باشد، بسیار مهم است که بدانید از کدام نوع قارچ استفاده می کنید اگر از پودر قارچ گانودرما آسیاب شده استفاده می کند باید مقادیر مصرف بسیار کمتر از قارچ کامل باشد.

فروشگاه معتبر قارچ گانودرما

تا به اینجا بیشتر به این موضوع پرداخته ایم که قارچ گانودرما چه خواصی دارد اما حال لازم است به موضوع بپردازیم که قارچ گانودرما باکیفیت رنگ قرمز دارد (قارچ گانودرما سیاه رنگ برای عوامل درمانی استفاده نمی شود) و مزه فوق‌العاده تلخی دارد و در صورتی که تازه نباشد خواص چندانی نخواهد داشت.

پس اگر شما به دنبال خرید قارچ گانودرما تازه هستید تا از خواص فوق آن بی بهره نباشید حتما آن را از فروشگاه معتبر قارچ گانودرما تهیه کنید.