نماد سایت مجله سلامتی ایران

نکات طلایی هنگام خرید از بهترین سرویس دهنده vps سرور مجازی

VPS (سرور مجازی) نوعی بسته میزبانی وب است که یک سرور فیزیکی را به بخش های مجازی تقسیم می کند که هر یک سرور جدا شده جداگانه را شبیه سازی می کند. این به شما منابع محاسباتی اختصاصی برای کنترل بیشتر، امنیت بهتر و عملکرد سریع‌تر برای راه اندازی سایت و انواع فعالیت های مجازی را میدهد.

یک سرور VPS به شما دسترسی بالاتری به فضای دیسک، حافظه، vCPU ها و پیکربندی نرم افزار خود می دهد. این مانند داشتن سرور اختصاصی مجازی خود در یک مرکز داده است، اما با هزینه کمتر. این راهنما توضیح می دهد که VPS چیست و چرا میزبانی VPS گزینه مناسبی برای شما است. بهترین سرویس دهندگان خرید vps که میتوان معرفی کرد blueserver، ovhcloud،   hostinger، leaseweb از بهترین ها در انتخاب سرور مجازی هستند.

سرور مجازی چیست؟

یک سرور مجازی VPS به شما دسترسی بالاتری به فضای دیسک، حافظه، vCPU ها و پیکربندی نرم افزار خود می دهد. این مانند داشتن سرور اختصاصی مجازی خود در یک مرکز داده است، اما با هزینه کمتر. این راهنما توضیح می دهد که VPS چیست و چرا میزبانی VPS گزینه مناسبی برای شما است.

VPS چگونه کار میکند؟

با مراجعه به راهنمای خرید سرور مجازی vps میتوانید اطلاعات کامل تری در مورد vps بلوسرور بدست آورید. میزبانی VPS با استفاده از کل سرور اختصاصی ، پارتیشن بندی «node» و اجرای «کانتینرهای» مجزا است. اینجوری هست که سرورهای مجازی به شما قدرت و کنترل بیشتری می دهند، اما با هزینه بسیار مقرون به صرفه تر از میزبانی اختصاصی.

آیا به این معنی هست که VPS دارای منابع اشتراکی است؟ در واقع با یک VPS، شما منابع را با سایر کاربران در همان سرور به اشتراک نمی گذارید. شما می‌توانید چندین وب ‌سایت را روی یک VPS میزبانی کنید، بدون اینکه در سرعت و کارایی فداکاری کنید. این برای مدیریت انواع وب سایت ها یا حتی ارائه خدمات میزبانی خود به عنوان فروشنده ایده آل است.

آیا واقعا به میزبانی VPS نیاز دارم؟

اگر سرعت سایت شما کندتر شده یا امکان ارتقا در هاست اشتراکی را ندارید، احتمالا به میزبانی VPS بلوسرور یا ovh نیاز دارید. ویژگی‌های VPS سرعت و قدرت را آنی افزایش میدهد. هر یک از موارد زیر ممکن است دلیلی برای انتقال به VPS باشد:

این یک واقعیت است که هر چه محتوا و رسانه های بیشتری به وب سایت اضافه کنید، سایت کندتر اجرا میشود. این امر به ویژه زمانی صادق است که به محدودیت های  ram و CPU و پردازش در میزبانی هاست اشتراکی رسیده باشید. میزبانی VPS به شما امکان می دهد زمان بارگذاری صفحه را کاهش دهید و از منابع اختصاصی آن برای حفظ عملکرد بهینه سایت خود استفاده کنید.

همه ما می خواهیم وب سایت های ما رشد بالایی داشته باشند. با این رشد، استرس میزبانی اشتراکی معمولی شما نیز وجود دارد. یک سرور مجازی به شما امکان می دهد سطوح بالاتری از ترافیک را مدیریت کنید و می توانید منابع خود را تنها با کلیک یک دکمه ارتقا دهید.

ذخیره سازی و پشتیبان گیری از اطلاعات سیستم و نیاز به توان زیادی از CPU و فضای هارد دارند. میزبانی روی یک SSD NVMe با سایر سخت افزارهای قوی فقط تا حدودی این مشکل را کاهش می دهد.

یک هاست اشتراکی از تنظیمات پیش فرض اولیه هاستینگ استفاده می کند و امکانات سفارشی سازی کمتری دارد. سرورهای دخیره فایل، سرورهای پخش استریم، سرورهای بازی، پادکست ها و موارد دیگر به VPS یا سرور اختصاصی نیاز دارند.

اگر اغلب خطای «سرویس در دسترس نیست» یا 503 را دریافت میکنید، به این معنی است که هاست شما نمی تواند درخواست های وب را انجام دهد و نیاز به منابع بالاتری مانند سرور مجازی بلوسرور یا Godday یا digitalocean دارید.

خروج از نسخه موبایل