نماد سایت مجله سلامتی ایران

مهاجرت تحصیلی به کانادا + مدارک مورد نیاز

کانادا از کشورهای مهاجرپذیر است که طی سال‌های اخیر بسیاری از شهروندان ایرانی به آن مهاجرت کرده‌اند. یکی از سریع‌ترین، ارزان‌ترین و بهترین راه‌های مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل است. دانشگاه‌های کانادا به ارائه انواع بورسیه‌های تحصیلی می‌پردازند.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

کانادا نسبت به سایر کشورهای خارجی و هم رده از هزینه‌های پایین‌تری برخوردار بوده و شرایط پذیرش در دانشگاه‌های آن نسبتاً راحت‌تر است. کانادا دارای سیستم آموزشی بسیار قوی بوده که رتبه چهارم را در کل دنیا از آن خود کرده است. نرخ بیکاری در کانادا بسیار پایین بوده بنابراین می‌توان پس از اتمام دوران تحصیل به راحتی وارد بازار کار این کشور شد و در رشته خود به کسب درآمد پرداخت.

شرایط تحصیل در کانادا

دانشگاه‌های کانادا از بهترین مقاصد برای تحصیل به شمار می‌روند. کیفیت آموزشی آن در سطح بالا و برابر با بهترین دانشگاه‌های بین‌المللی قرار گرفته است. تحصیل در کانادا برای تمام مقاطع وجود دارد و تنها مختص به دانشگاه‌های این کشور نمی‌شود. علاوه بر آن کالج و دبیرستان‌های کانادا به پذیرش دانشجویان خارجی می‌پردازند. شرایط تحصیل در کانادا برای مقاطع گوناگون عبارت است از:

  1. دبستان تا دبیرستان

بازه سنی 5 تا 15 سال را شامل می‌شود. از مهم‌ترین شرایط آن می‌توان به داشتن تمکن مالی برای تأمین هزینه‌های تحصیل و زندگی اشاره کرد. ارائه مدارک شناسایی معتبر نیز لازم است و نیازی به ارائه مدرک زبان نیست.

  1. کارشناسی

افراد با سن 18 تا 24 سال پذیرش می‌شوند. مهم‌ترین مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی در این مقطع مدرک زبان، گواهی اثبات تمکن مالی و مدارک تحصیلی دوره قبل با ریزنمرات بالا است. شانس اخذ بورسیه در این مقطع پایین است و باید مدرک زبان آیلتس با نمره 6 ارائه شود.

  1. کارشناسی ارشد

افراد دارای سن 22 تا 35 سال در این مقطع پذیرش می‌شوند. مدرک زبان، گواهی اثبات تمکن مالی، توصیه‌نامه و رزومه تحصیلی قوی از مدارکی هستند که باید ارائه شوند. اخذ بورسیه در این مقطع بسیار رقابتی است و ظرفیت محدودی دارد. نیاز به مدرک زبان آیلتس با نمره 6.5 است.

  1. دکتری

این مقطع دارای محدودیت سنی نیست. توصیه‌نامه، مدرک زبان و رزومه تحصیلی قوی از مدارک موردنیاز آن است. اخذ بورسیه نیز امکان پذیر است و ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره 7 الزامی است.

  1. فوق دکتری

این مقطع محدودیت سنی ندارد. مدرک زبان با نمره بالا و ارائه مقالات و تحقیقات چاپ شده از مدارک الزامی آن است. اخذ بورسیه امکان‌پذیر است و نمره مدرک زبان آیلتس باید بیشتر از 7 باشد.

مدرک زبان از شرایط مهم برای اخذ پذیرش در دانشگاه و کالج‌های کانادا است. افرادی که فاقد مدرک زبان هستند باید قبل از ورود به این کشور حداقل دو ترم زبان بگذرانند. این افراد تنها با شرایط مشروط می‌توانند وارد کانادا شوند و باید تعهد دهند که زبان خود را تقویت می‌کنند. اثبات تمکن مالی از شروطی است که دولت کانادا تأکید ویژه‌ای به آن دارد. تمکن مالی شامل پرداخت هزینه تحصیل و هزینه زندگی در کانادا است که مدارک آن باید تحویل داده شوند. این مبلغ در سال به 10000 دلار می‌رسد و باید در حساب بانکی شما موجود باشد. شرایط دیگری نیز وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به نداشتن سابقه کیفری، نداشتن سوءپیشینه، گواهی سلامت جسمی و روانی و… اشاره کرد.

مدارک موردنیاز تحصیل در کانادا

برای تحصیل در کانادا ابتدا نیاز است از یکی از دانشگاه‌های این کشور پذیرش بگیرید. در ادامه باید مدارک زیر را تهیه کنید:

متقاضیانی که قصد تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را دارند باید مدارکی مانند پایان‌نامه، پروپوزال و تحقیقات علمی خود را ضمیمه مدارک کنند. همان‌طور که در مطالب قبل گفته شد، گواهی اثبات تمکن مالی نیز باید ارائه شود. این مدرک بسیار مهم بوده و بدون ارائه آن امکان اخذ ویزای تحصیلی میسر نمی‌شود. متقاضیان برای دریافت ویزای تحصیلی و ورود به کشور کانادا باید نامه‌ای مبنی بر برنامه‌های سفر خود تهیه کنند و به سفارت تحویل دهند. برای ارزیابی سطح زبان متقاضیان توسط دانشگاه آزمونی گرفته می‌شود که کسب نمره بالا در آن الزامی است. با مراجعه به معتبرترین شرکت‌های ارزی می‌توانید مراحل ارسال حواله دلار کانادا از ایران را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید.

مزایای مهاجرت تحصیلی به کانادا

تحصیل در کانادا علاقه‌مندان زیادی دارد و یکی از برترین کشورها در زمینه پذیرش مهاجران تحصیلی به شمار می‌رود. مهاجرت تحصیلی به کانادا مزایای قابل‌توجهی دارد که به شرح زیر هستند:

هزینه‌های تحصیل و زندگی در کانادا در مقایسه با سایر کشورهای انگلیسی زبان ارزان‌تر است. به‌طوری که شهریه دانشگاه های این کشور بیش از 50 درصد کمتر از دیگر کشورها به خصوص آمریکا است. کانادا به‌عنوان ارزان‌ترین کشور انگلیسی زبان شناخته می‌شود. زبان رسمی این کشور انگلیسی بوده و برای شرکت در دانشگاه‌های کانادا تنها تسلط به زبان انگلیسی کافی است.

کانادا رتبه چهارمین سیستم آموزشی برتر دنیا را از آن خود کرده است. دانشگاه‌های کانادا دارای رتبه‌های بسیار بالایی در جهان هستند که در رده‌بندی دانشگاه‌های جهان توسط qs دارای 22 نماینده و در رده‌بندی دانشگاه‌های جهان توسط the دارای 31 نماینده است. مدارک اخذ شده توسط مراکز آموزشی کانادا از اعتبار بسیار بالایی در سراسر جهان برخوردار هستند.

نرخ بیکاری کانادا طبق آخرین آمار حدود 5 درصد است. این آمار نشان دهنده وجود فرصت‌های شغلی فراوان در کانادا است که مهاجرین را به راحتی استخدام می‌کند. به نوعی می‌توان گفت تحصیل در کانادا می‌تواند آینده کاری متقاضی را نیز تا حدود زیادی تضمین کند.

دولت کانادا برای حمایت از دانشجویان بین‌المللی بودجه‌ای را برای انجام تحقیقات پژوهشی به آنها اعطا می‌کند. انجام این تحقیقات می‌تواند به دانشجویان کمک کند تا فاند دریافت کنند و از این راه درآمد داشته باشند.

نکات تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا همراه با نکاتی است که بسیاری از افراد به آن توجه نمی‌کنند. یکی از مهم‌ترین نکات عدم تحصیل رایگان در کانادا است. بسیاری از متقاضیان تصور می‌کنند که می‌توانند در کانادا به‌صورت رایگان تحصیل کنند که کاملاً اشتباه است. تنها دانشجویانی که از سوابق تحصیلی درخشان و نمرات بالا برخوردار هستند می‌توانند موفق به دریافت بورسیه شوند. یکی دیگر از نکات الزامی بودن مدرک زبان است. متقاضیان نمی‌توانند بدون داشتن مدرک زبان در دانشگاه‌های کانادا تحصیل کنند. برخی از مؤسسات آموزشی دوره‌های آموزش زبان را به دانشجویانی که فاقد مدرک زبان هستند پیشنهاد می‌کنند که البته تعداد آنها بسیار کم است.

خلاصه

ناگفته نماند که برای اخذ ویزای تحصیلی باید مدرک زبان ارائه دهید و نداشتن این مدرک می‌تواند صدور ویزا را با مشکل مواجه کند. افرادی که دارای مدرک زبان فرانسوی هستند می‌توانند آن را به جای مدرک زبان انگلیسی ارائه دهند و از خدماتی که دانشگاه ارائه می‌دهد استفاده کنند.

خروج از نسخه موبایل