نماد سایت مجله سلامتی ایران

اسناد و مدارک مورد نیاز برای حواله دلار کانادا چیست؟

حواله دلار کانادا از ایران

کشور کانادا یکی از مقاصد مهاجرتی ایرانیان است که  برای تامین هزینه تحصیل و زندگی در این کشور  باید با انواع حواله دلار کانادا از ایران آشنایی داشته باشند. در این روش شما باید با بانک ها ، شرکت ها و صرافی در تورنتو ارتباط برقرار کرده  و حواله دلار خود را به آن‌ها انتقال دهید. برای این کار می‌توانید از انواع روش‌های انتقال پول به کانادا استفاده کنید که صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی می‌توانند در این مورد  شما را بهتر کمک کنند.

انواع روش‌های انتقال پول به کانادا

رای انتقال حواله دلار کانادا از ایران روش‌های زیادی وجود دارد که شما از آن می‌توانید  استفاده کنید؛ اما کدام روش‌ انتقال پول به کانادا امنیت بیشتری دارد و شما می‌توانید با ریسک کمتری این کار را انجام دهید؟ در حال حاضر انواع روش‌های انتقال پول به کانادا زیادی وجود دارند که شما با توجه به شرایط و موقعیت خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

انتقال از طریق صرافی‌های ایران

متداول‌ترین روش انتقال پول از ایران به کانادا از طریق صرافی‌ها است. هر روز ظهر ساعت ۱۱ تا ۱۱:۳۰ به وقت ایران، به‌جز روزهای تعطیل، با تماس یا مراجعه به صرافی‌های معتبر، می‌توانید از قیمت دقیق نرخ حواله مطلع شوید. سپس، مبلغی که تمایل دارید انتقال دهید را به شماره حسابی که صرافی مشخص کرده است واریز می‌کنید. صرافی تورنتو هم طی ۱ تا ۲ روز کاری، مبلغ را به حساب مورد نظرتان در کانادا، واریز می‌کند.

نکته مهم در انتقال از طریق صرافی‌های ایران، پیدا کردن صرافی معتبر با نرخ کارمزد کم و قابلیت انتقال سریع وجه است.

انتقال به‌صورت وجه نقد

روش دیگر انتقال پول از ایران به کانادا به‌صورت وجه نقد است. می‌توانید وجه نقد موردنظرتان را با خود به کانادا ببرید و به حساب بانکی مورد نظرتان واریز کنید. در این حالت، بانک ممکن است بپرسد که چرا وجه نقد همراه خود آورده‌اید که باید توجیه مشخصی داشته باشید.

نکته مهم درمورد این روش، تلاش برای تامین امنیت و گم نشدن وجه نقدی است که همراه خودتان به کانادا می‌برید یا به فردی می‌سپرید که همراه خودش به کانادا ببرد.

حواله دلار به کانادا با پی پل

شرکت پی‌پل یک شرکت عمومی در ایالت متحده است که استفاده از خدمات آن در تمام کشورهای جهان رایج می باشد.  شما در ایران نیز می‌توانید از خدمات ارزی و مالی این شرکت برای انتقال حواله دلار کانادا از ایران استفاده کنید. فعالیت شرکت پی‌پل در زمینه بازرگانی است و شما از آن می‌توانید به صورت آنلاین و خیلی سریع حواله دلار خود را از ایران به کانادا منتقل کنید.

شما برای انتقال حواله دلار کانادا از ایران از روش پی‌پل نیاز به یک ایمیل  معتبر دارید تا بتوانید پول خود را در بین بانک‌های  ایران و کانادا انتقال دهید. در واقع شرکت پی‌پل به شما این فرصت را می‌دهد تا در شبکه‌ای امن، سریع و راحت بتوانید حساب‌های الکترونیکی خود را در آن باز کرده و از آن برای نقل و انتقال پول، خرید و فروش و تبدیل ارز در بستر اینترنت استفاده کنید. در حال حاضر شرکت پی‌پل به کشورهای تحت تحریم آمریکا خدمات ارائه نمی دهد که ایران نیز جزو این کشورها است.

حواله دلار به کانادا از طریق شرکت‌های انتقال‌دهنده پول

اگر موفق نشدید با استفاده از روش پی‌پل حواله دلار کانادا از ایران را انتقال دهید می‌توانید از روش‌های دیگری برای این مورد استفاده کنید. شرکت‌های انتقال دهنده پول مانند Western Union یا Money Gram می‌توانید برای انجام این کار به شما کمک کنند.

انتقال دلار به کانادا از طریق Western Union

سیستم وسترن یونیون یکی از انواع روش‌های انتقال پول به کانادا است که به عنوان یک سیستم موفق در سال‌های اخیر برای انتقال پول به کانادا شناخته شده است. شما برای انتقال حواله دلار کانادا از ایران به کمک وسترن یونیون باید نام و نام خانوادگی، نام پاسپورت شخص دریافت‌کننده، مبلغ پرداختی و کشور انتخاب شده برای انتقال پول و استان مدنظر خود را در فرم مخصوص آن تکمیل کرده و به نماینده شعبه  تحویل دهید.

در آن جا پس از بررسی اطلاعات شما در صورت تایید، انتقال دلار شما  انجام می‌شود. بعد از آن که مراحل انتقال حواله دلار کانادا از ایران را انجام دادید باید کد رهگیری 10 رقمی را از وسترن یونیون دریافت کنید. حفظ و نگهداری این کد بسیار ضروری است . شما  باید این کد را به شخص دریافت کننده پول  ارائه دهید تا به وسیله آن بتواند مبلغ ارسالی شما را از کانادا دریافت کند. در این روش شما تنها  به یک الی دو روز فرصت نیاز دارید  تا وجه خود را به  حساب  شخص مدنظر واریز کنید.

مزایا استفاده از سیستم وسترن یونیون

استفاده از روش وسترن یونیون برای انتقال حواله دلار کانادا مزایایی دارد که در ادامه به چند مورد آن‌ها اشاره می‌کنیم.

    شما به کمک سیستم وسترن یونیون می‌توانید روزانه 8 هزار دلار نقل و انتقال داشته باشید.

    امنیت، سرعت بالا و نامحدود بودن وسترن یونیون نسبت به سایر روش‌های انتقال پول به کانادا باعث شده است تا افرادی زیادی از این روش برای نقل و انتقالات مالی خود استفاده کنند. سرعت انتقال حواله در این روش بسیار سریع است و شما ظرف چند دقیقه می‌توانید حواله دلار کانادا خود را از ایران به آن جا منتقل کنید.

    وسترن یونیون یک شرکت در زمینه ارائه خدمات انتقال پول الکترونیکی، حواله، ارسال پول، حواله پستی، پرداخت‌های تجاری، پرداخت قبض، ردیابی حواله، تخمین قیمت و غیره است که خدمات خود را به تمام جهانیان حتی کشورهای تحت تحریم ارایه  می‌دهد.

    تمام فرآیندهای انتقال پول در وسترن یونیون با دقت بالایی انجام می‌شود؛ اما به دلیل این که امکان تقلب در پرداخت‌های آنلاین وجود دارد. لذا به کاربران خود توصیه می‌کند که انتقال وجه به افراد ناشناس را انجام ندهند.

    شرکت Western Union برای ارسال حواله‌های خود از نرخ‌های مخصوصی استفاده می‌کند. به عنوان مثال شما در کشورهایی که بر اساس یورو کار می‌کنند نمی توانید در آن پول خود را به صورت دلار دریافت کنید. در واقع اگر شما قصد ارسال 500 دلار به آلمان را داشته باشید این مبلغ در سیستم به یورو تبدیل شده و معادل آن به آلمان ارسال می‌شود.

حواله دلار به کانادا از طریق مانی گرام

یکی از انواع روش‌های انتقال پول به کانادا استفاده از مانی گرام (MoneyGram) است. در این روش شما باید برای انتقال حواله دلار کانادا از ایران  به یکی از دفاتر مانی گرام در کشور  مراجعه کنید و در آن جا با پرداخت وجه ، شناسه معتبر که یک  کد 8 رقمی است  را از نماینده شعبه دریافت کنید.

در واقع باید در فرم اطلاعات خود و فرد گیرنده را ثبت کرده و با ارائه  آن به نماینده شعبه، کد را از آن دریافت کرده و به گیرنده ارسال کنید. بعد از آن گیرنده نیز با در دست داشتن کارت شناسایی و کد 8 رقمی خود می‌تواند به دفاتر مانی گرام در کشور خود مراجعه کرده و در آن جا مبلغ ارسالی شما را دریافت کند. استفاده از این روش برای کاربران ایرانی مزایایی دارد.

حواله دلار به کانادا با استفاده از سوئیفت

یکی دیگر از انواع روش‌های انتقال پول به کانادا استفاده از روش سوئیفت (Swift) است. سوئیفت سیستمی است که شما در آن می‌توانید در بسیاری از کشورهای جهان نقل و انتقالات ارزی انجام دهید و حواله‌های بین‌المللی را جابجا کنید. در حال حاضر شما در ایران نیز می‌توانید از امکانات ارزی سوئیفت  استفاده کنید. حدود 30 بانک و موسسه مالی در ایران عضو سوئیفت هستند که شما از آن‌ها می‌توانید برای انتقال حواله دلار کانادا از ایران استفاده کنید.

هر کدام از این موسسات یک کد استاندارد ISO دارند که هر کد 8 الی 11 کاراکتر دارد که شما به کمک آن می‌توانید موسسات و بانک‌های مختلف عضو سوئیفت را شناسایی کنید. استفاده از روش انتقال حواله دلار به کانادا با استفاده از سوئیفت مزایایی مانند سرعت بسیار بالا، امنیت عالی، ارزان بودن، دسترسی آسان و استاندارد بالا دارد که می‌تواند نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. استفاده از این روش برای کسانی توصیه می‌شود که قصد دارند مبلغ زیادی را در تبادلات ارزی خود جابجا کنند. مدت زمان انتقال ارز در این روش بین 3 الی 5 روز است.

انتقال پول از طریق صرافی بهتر است یا انتقال وجه به‌صورت نقدی؟

بیایید مقایسه‌ای داشته باشیم:

در نحوه انتقال پول از ایران به کانادا به‌صورت نقدی، با آنکه مطمئنید پول‌تان هر لحظه کنارتان است، اما خطراتی هم در کمین خواهد بود: گم شدن و دزدیده شدن وجه نقدتان. حتی ممکن است مدام استرسِ همراه داشتن آن را داشته باشید.

اما در انتقال از طریق صرافی در تورنتو کانادا، با آنکه کارمزدی از شما کسر می‌شود اما اگر از طریق صرافی‌های معتبر اقدام کنید، امنیت بیشتری دارد و خطر دزدیده و گم شدن پول‌تان وجود ندارد. خصوصاً آنکه صرافی‌های خاص، در مدت زمان کم (حتی بعضی‌ها طی ۲ روز کاری) مبلغ مورد نظرتان را در مقصد تحویل می‌‌دهند.

مدارک موردنیاز برای ارسال حواله دلار به کانادا

شما برای انتقال حواله دلار کانادا از ایران باید مدارکی را به همراه داشته باشید که این مدارک می‌توانند با توجه به نوع روش انتقالی شما متفاوت باشند؛ اما همه آن‌ها به صورت کلی به شکل زیر برای کاربران حقیقی هستند.

در نقل و انتقالات شرکتی یا حقوقی باید مدارک دیگری را به همراه داشته باشید.

خروج از نسخه موبایل