علمی و پزشکیکسب و کار

10+10 نظر درباره هایفوتراپی؛ نظرات مراجعین و متخصصین درباره هایپو

نظرات 10 نظر مراجعین و 10 نظر متخصصین درباره هایپو

منظور از نظر درباره هایفوتراپی چیست؟

ما برای بررسی نظرات کسانی که هایفوتراپی یا HIFU انجام داده‌اند ابتدا تحقیقات معتبری که روی این عمل انجام شده و سپس تجربه افراد مورد آزمایش را بیان می‌کنیم. این تحقیقات روی افرادی که در چندین کلینیک برای هایفو در کشور کره جنوبی اقدام کرده بودند، انجام شد پس گرچه اعتبار دارد اما شما باید حتما با نظر پزشک و مشاور اقدام به انجام روش های زیبایی کنید.

در ادامه این صفحه درمورد مزایا و معایب این روش و تفاوت آن با سایر روش‌های جوانسازی پوست نیز بیان شده است. و سعی داریم به این اشاره کنیم که آیا قبل از هایفو میتوان پاکسازی پوست انجام داد؟ و یا بعد از هایفو میتوانیم تاتو صورت کنیم؟ شما با توجه به این اطلاعات می‌توانید درمورد انجام هایفو روی پوست صورت خود تصمیم بهتری داشته باشید. پس این مطلب شامل 2 بخش میشود:

  • نظر متخصصین درباره هایفوتراپی یا HIFU
  • نظر کاربران درباره هایفوتراپی یا HIFU

آسیا, آموزشگاه آرایشگری زنانه, ابرو

نظر متخصصان درمورد هایفوتراپی در کره جنوبی

یکی از آزمایش‌هایی برای بررسی نتیجه دهی مطلوب HIFU تراپی، در کشور کره جنوبی انجام گرفت. در این آزمایش 20 نفر که شامل 19 زن و 1 مرد کرهای می‌شد، با پوست‌های شل و چین و چروک، مورد آزمایش قرار گرفتند.

با توجه به اینکه آزمایش مذکور روی افرادی از قاره آسیا بوده، می‌توان وجه اشتراک آن با پوست افراد در کشور ایران نیز تطبیق داد.

سن افراد مورد مطالعه بین 28 تا 60 سال بود که میانگین آن حدود 42 سال می‌شد. برای انجام HIFU ابتدا روی صورت این افراد مواد خنک‌کننده یا بی‌حسی قرار گرفته و حدود 450 تا 500 شات زده شد.

در این آزمایش تعداد نمونه مورد نظر کاهش یافته و به 17 نفر رسید. در واقع دلیل این اتفاق، عدم همراهی 3 نفر از اعضای نمونه مورد پژوهش بود. نظر افراد درمورد هایفوتراپی پس از 3 ماه جالب توجه بود که در جدول زیر میزان بهبود این افراد مشخص شده است.

تعداد افراد درصد افراد از 17 نفر نتیجه
4 نفر 24 درصد بهبود بسیار عالی
2 نفر 12 درصد بهبود عالی
3 نفر 18 درصد بهبود بسیار خوب
7 نفر 41 درصد بهبود خوب
1 نفر 5 درصد بهبود ضعیف

آیا هایفوتراپی برای پوست توسط افرادی که انجام داده‌اند پیشنهاد می‌شود؟

هایفوتراپی یکی از روش‌های غیرتهاجمی برای درمان چین و چروک‌های صورت و جوانسازی است. این روش بدون درد بوده و کلاژن‌های پوست با ورود امواج فراصوت به عمق پوست افزایش می‌یابند. کلاژن‌های پوست در جوانسازی و رفع چین و چروک‌های پوست نقش مؤثری دارند.

در مطالعات متعددی که روی پوست افراد انجام شد، نتیجه قابل توجهی به دست آمد. در یکی از مطالعات حدود 94 درصد از افرادی که روی پوست آنها، HIFU انجام شده بود، اعلام رضایت کردند. در یکی دیگر از مطالعات انجام شده بود، 80 درصد از بهبود پوست خود پس از انجام هایفو اعلام رضایت داشتند.

هایفوتراپی برای چه افرادی مناسب است؟

هایفوتراپی برای افرادی که شل‌شدگی و چین و چروک‌های پوست آنها به تازگی شروع شده باشد، یعنی افراد با سن 30 تا 60 سال مناسب است. همانطور که بیان شد، در HIFU تراپی، به دلیل ایجاد گرما و ورود امواج به درون پوست، کلاژن‌سازی تحریک شده و بدین ترتیب سبب استحکام و روشن‌شدن پوست خواهد شد. معمولاً میزان کلاژن در پوست پس از 35 سالگی رو به کاهش می‌رود. به همین دلیل می‌توان بعد از 35 سالگی برای هایفو اقدام کرد.

افرادی با سن بیش از 60 سالگی به طور شدیدتری با افتادگی پوست مواجه هستند. به همین دلیل HIFU در این نوع از پوست‌ها، نتیجه قابل قبولی نخواهد داشت. پس به افرادی که سنی بیش از 60 سال دارند، پیشنهاد می‌شود تا از روش‌هایی مانند لیفت جراحی، برای رفع شل‌شدگی پوست استفاده کنند.

نکته بسیار مهمی که باید پیش از انجام HIFU تراپی مورد توجه قرار گیرد، این است که تشخیص نهایی هایفو برای پوست، با نظر پزشک و بسته به حاد بودن مشکل پوست، انجام می‌شود. به عنوان مثال ممکن است یک فرد در سن 40 سالگی به دلایل مختلفی مانند ارث، بیماری، نور بیش از حد خورشید و … چین و چروک‌های زیادی داشته باشد. در این صورت این روش نمی‌تواند به بهبود پوست وی کمک کند.

تفاوت هایفوتراپی و لیفت صورت

لیفت صورت یکی دیگر از روش‌ها برای درمان چین و چروک‌های پوست است. در این روش پوست صورت با انجام عمل جراحی درمان می‌شود. HIFU نسبت به لیفت هزینه و خطرات کمتری دارد. هر چند که ممکن است نتایج آن بلندمدت نبوده و نیاز به چندین بار تکرار داشته باشد. در جدول زیر خلاصه‌ای از تفاوت هایفوتراپی و لیفت صورت بیان شده است.

روش درمان تهاجمی مدت‌زمان ریکاوری خطرات تأثیر روی پوست ماندگاری بلندمدت
هایفوتراپی غیرتهاجمی و بدون برش روی پوست ندارد قرمزی و تورم خفیف

 

تأثیر پس از 3 ماه حدود 6 ماه
جراحی لیفت روش تهاجمی و ایجاد برش و بخیه در پوست 2 – 4 هفته خطرات بیهوشی

خون‌ریزی

عفونت

لخته‌شدن خون

درد یا جای زخم

ریزش مو در محل برش

تأثیر پس از 1 سال حدود 12 سال

 

آیا هایفوتراپی درد دارد؟

در این روش که از امواج فراصوت برای ایجاد کلاژن‌سازی استفاده می‌شود، درد زیادی در پوست ایجاد نمی‌کند. برخی از افراد بیان کردند که در مدت‌زمان انجام هایفو احساس پالس‌های الکتریکی روی پوست خود داشته‌اند. در واقع این روش درمان پوست با کمی سوزش و قرمزی همراه است.

درصورتی‌که هایفو باعث ایجاد درد شدید شود، دکتر از بی‌حسی استفاده می‌کند. استفاده از هایفو در قسمت‌هایی از صورت که زیر آن دندان پرکرده یا ایمپلنت وجود دارد، ممنوع است. با این حال گاهی اوقات به دلیل گرمایی که به این قسمت از صورت وارد می‌شود، ممکن است، سبب ایجاد درد شود.

نظرات مراجعین درباره هایفوتراپی

این نظرات صرفا نظر افراد و مراجعین درباره هایفوتراپی یا HIFU است و پاسخ به آنها درمان پزشکی تلقی نمیشود.

آسیا, آموزشگاه آرایشگری زنانه, ابرو

سوال: ببخشید میشه بینی رو هم کمی کوچک بنظر بیاره؟

جواب: خیر هایفوتراپی برای بینی انجام نمی شود.

سوال: من سه ماه گذشته بوتاکس و ژل زدم میتونم هایفو انجام بدم ممنونم راهنمایی کنین؟

جواب: بله میتونین انجام بدین.

سوال: آیا درمان هایفو برای دیگر جاهای پوست بجز صورت و گردن هم همون نتیجه رو میده مانند دست و یا شکم؟

جواب: برای ناحیه بازو ، پهلو و ران هم در عمق ۸ و ۱۳ میلیمتر انجام می‌شود ولی جواب دهی کمتر از ناحیه صورت است.

سوال: من بیماری لیکن پلان دهانی یا خودایمنی دارم می تونم هایفوتراپی انجام بدم؟

سوال: ببخشید در طول عمر چند بار میشه هایفو کرد؟؟
سوال: میشه هرسال اینوارو انجام داد بدون محدودیت؟؟

جواب: این مورد به وضعیت پوست شما بستگی دارد بین ۴ تا نهایت ۷ بار در طول عمر می توانید هایفو انجام دهید.

سوال: هایفوتراپی بهتر هست یا پی ارپی

سوال: من مزوبوتاکس انجام دادم، صورتم فلج شده، حتا نمیتونم لبخند بزنم، دکترم قرص مستینون تجویز کرده، سه روزه دارم میخورم اما تاثیری نداشته، آیا هایفو تاثیری در از بین بردن مزوبوتاکسم داره؟

جواب: خیر هایفوتراپی درمان مشکل شما نیست. در سال اول سه بار هایفو تکرار بشه ولی دکتر زهتاب چیزی در این مورد نگفتن و اگر سه بار در یک سال هر سری من سه و دویست میلیون هزینه کنم خوب برم عمل لیفت انجامبدم به صرفه تر هست

سوال: من یکدونه دندان ایمپلنت فلزی دارم ، ایا ننیتونم هایفو انجان بدهم؟

سوال: من دیروز هایفو انجام دادم ولی اصلا زمان هایفو حالت سوزن سوزن شدن و سوزش و قرمزی پوست نداشتم، فقط انگار دستگاه رو صورتم تماس داشت ، شک کردم نکنه دستگاه خرابه و شات نمیزنه ولی چیزی نگفتم

سوال: بنده افتادگی ابرو دارم ۲۶ سالمه و میخواستم دو تاسوال بپرسم اول اینکه اگر افتادگی ابروم رو هایفو کنم برگشت پذیره؟ و سوال دوم متوسط هزینه ش چقد میشه؟

جواب: اینکه هایفوتراپی برای لیفت ابروی شما موثر است یا خیر فقط به تشخیص پزشک انجام می شود. برای لیفت ابرو همچنین می توانید از راهکارهای تزریق بوتاکس، آندوسکوپی یا سایر روش ها استفاده کنید.

آسیا, آموزشگاه آرایشگری زنانه, ابرو

سوال: هزینه هر سه جلسه که در طول سال اول انجام میشه بطور کل چقدره؟

جواب: هزینه هر جلسه هایفو در بهار ۱۴۰۰ بین ۱/۷۰۰/۰۰۰ تا ۲/۰۰۰/۰۰۰ تومان می باشد.

سوال: برای لیفت ابرو هایفو مناسب هست؟

جواب: بله یکی از موارد استفاده هایفو برای لیفت ابروها می باشد. اما تشخیص آن به عهده پزشک متخصص است.

سوال: من صورت ظریفی دارم و کمی گودی چشم و خط خنده افتاده دارم آیا هایفو در گودی چشم و خط خنده من تاثیری دارد و لذا اینکه نمیخامصورتم لاغر بشه ممنون میشم راهنماییم کنید

سوال: برای درمان گودی میتوانید از روش های تزریق فیلر استفاده کنید. اما برای درمان خط خنده می تونید اگر جواب: تزریق فیلر را ترجیج نمیدهید با تکمیل دوره هایفو نسبت به بهبود آن ها امیدوار باشید.

سوال: بعد از بوتاکس امکان انجام هایفو هست؟

جواب: بهتر هستش که 10 روز تا دو هفته بین کارها فاصله داشته باشه

سوال: آیا این موضوع درست است که هر فرد فقط تا 4 بار می تواند هایفوتراپی انجام دهد؟

جواب: دوست عزیز خیر هایفو محدودیت ندارد بسته به نیاز پوست و تشخیص پزشک قابل انجام میباشد

سوال: من میخوام هایفو کنم شما انجام میدید و دستگاهتون چی هست

جواب: دوست عزیز هایفو در دو مدل دابلو و اولتراپی بسته به نیاز پوست و تشخیص پزشک قابل انجام میباشد

سوال: آیا بعد از تزریق چربی در نواحی خط خنده میتوان هایفو انجام داد؟ و اگر جواب مثبت است چه فاصله زمانی باید بین انجام این دو باشد؟

جواب: فاصله بین تزریق چربی و هایفو حداقل سه الی چهار ماه باید رعایت کنید

سوال: اگه هایفو کردم پوستم خراب شد چی ؟

جواب: امکان خراب شدن پوست شما وجود ندارد

سوال: من 50 ساله هستم. آیا هایفو تراپی برای رفع چروک های صورت مناسبه؟

جواب: بله. این روش به گروه های سنی بالای 30 سال توصیه می شود و جزء روش های کم تهاجمی است. روش های کم تهاجمی در پزشکی امروز رو به گسترش است.

منبع: آموزشگاه آرایشگری زنانه

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.