ورزشی

یک دلیل فنی برای برگزاری دربی با داور خارجی

آموزش, تکنولوژی, عربستان

آفتاب‌‌نیوز :

این طور گفته شد که برخی درتلاش هستند تا دربی جدید را در دوحه با حضور کمک داور ویدئویی برگزار کنند. در این صورت تیم داوری خارجی باید قضاوت این بازی را برعهده بگیرند. به این خاطر تعداد داوران ایرانی که می‌توانند بازی را با حضور تکنولوژی VAR برگزار کنند محدود است و به تازگی هم اعزام داوران ایرانی به عربستان برای آموزش در این زمینه انجام نشد.

موعود بنیادی‌فر، پیام حیدری، بیژن حیدری، حسن اکرمی و وحید کاظمی به‌عنوان پنج داور ایرانی در لیست الیت آسیا قرار دارند و تنها بنیادی‌فرد به‌عنوان داور وسط کلاس‌ها و دوره‌های مربوط به کمک داور ویدئویی را پشت سر گذاشته و مجوز قضاوت با این سیستم را دارد. علاوه بر بنیادی‌فر، در بین کمک داور‌های ایرانی نیز تنها محمدرضا منصوری به‌عنوان کمک داور بین‌المللی ایران می‌تواند در دیداری با استفاده از VAR قضاوت کند.

با این شرایط اگر فدراسیون فوتبال تصمیم بگیرد دربی را در دوحه برگزار کند باید قضاوت این بازی به تیم داوری خارجی محول شود به این خاطر که قرار است این بازی با تکنولوژی VAR برگزار شود. برگزاری این بازی در ایران با تکنولوژی VAR هم منوط به تیم داوری خارجی است. گفته می‌شود داوران ایرانی برای دیدن آموزش در زمینه VAR آبان ماه راهی عربستان خواهند شد.

کارگروه خبری مطالب ورزشی

با داشتن علاقه‌ی عمیق به ورزش و تجربه در زمینه‌ی نوشتن ورزشی، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی تحلیل‌ها و نقد‌های دقیق و جذاب درباره‌ی تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. همراهی با من را بپذیرید و دنیای ورزش را از زوایای جدیدی بشناسید.