اقتصادیکسب و کار

گیره زیر دریلی را بهتر بشناسید

یکی از ابزار و وسایل ضروری برای انجام کارهای کارگاهی، به‌خصوص در بخش تولیدات صنعتی گیره زیر دریلی است. این محصول علاوه‌ بر صنایع بزرگ در کارگاه‌ های تعمیرگاهی و تولیدی همچون نجاری‌ ها، تعمیرگاه خودرو و آهنگری کاربرد زیادی دارد. با استفاده از گیره زیر دریلی قطعه در یک محل ثابت مانده و عملاً امکان لغزیدن، افتادن و در رفتن قطعه برطرف می‌ شود. این گیره می‌ تواند ریسک و درصد خطای شما حین سوراخ‌ کاری، برش و هر نوع پردازش دیگری را به حداقل برساند و از طرفی در افزایش سطح کیفیت تولیدات و کاهش هزینه‌ پِرتی مواد اولیه نقش موثری داشته باشد.

آبزارآلات, آهن, استاندارد

گیره زیر دریلی چیست؟

گیره زیر دریلی یکی از ابزارهای ضروری است که تولیدکنندگان در صنایع مختلف مرتباً با آن سر و کار خواهند داشت و سبب تسهیل و بهبود جریان کار می‌ شود. در واقع این گیره در بیشتر موقعیت‌ های کاری در کارگاه نقش یک دستیار را برای استادکار ایفا خواهد کرد. استفاده از این گیره در ابعاد و اشکال گوناگون مزایای زیادی به همراه دارد، که راحتی در انجام کار تنها یکی از مزیت‌ هایش بشمار می‌رود.

چرا از گیره زیر دریلی استفاده کنیم؟

بطور کلی گیره‌ های کارگاهی که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرند; هدف حفظ محصول و قطعه در یک وضعیت خاص حین کار را دنبال می‌ کنند. با بکارگیری یک یا چند گیره مخصوص سوراخ‌ کاری و پیچ‌ کاری می‌توان قطعه یا محصول را در همان حالتی که سبب بهبود جریان کار شده قرار داد و فیکس نمود.

قیمت گیره زیر دریلی

گیره زیر دریلی از جمله تجهیزات کاری پر استفاده در صنایع مختلف است; بنابراین تولیدکننده نهایتِ تلاش را دارد که تنوع سایز و شکل محصول را افزایش دهد; تا نیاز مصرف‌ کننده در حد استاندارد و بیش از آن برآورده شود. گیره‌ هایی که در صنایع برای سوراخ‌ کاری و پردازش محصولات مورد استفاده قرار می گیرند با ترکیبات و ویژگی‌های متفاوت تولید می‌شوند; بنابراین طبیعتاً قیمت گیره زیر دریلی برحسب نوع، اندازه و کاربردی که دارد متغیر خواهد بود.

اغلب گیره‌ هایی که در صنایع جهت سوراخ‌ کاری و ثابت نگه‌داشتن قطعات و محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند، از فولاد تهیه می‌شوند. بنابراین جز فلز بکار رفته در گیره در تغییر و تعیین قیمت گیره زیر دریلی ، مشخصه‌هایی همچون عرض دهانه، عمق دهانه، و وزن گیره و کاربرد محصول نیز موثر هستند; همچنین باید در نظر بگیرید که فولاد خود انواع متفاوتی دارد و برحسب ویژگی‌ هایی که فلز فولاد دارد ارزش محصول نیز متغیر خواهد بود.

بهترین جنس گیره زیر دریلی

یکی از فاکتورهای موثر در قیمت‌ گذاری گیره‌ های فلزی که در سوراخ‌ کاری و تولید محصول مورد استفاده قرار می‌گیرند، جنس بدنه گیره است. بهترین فلزی که می‌توان در تهیه گیره زیر دریلی بکار برد، فلز فولاد است. فولاد یا پولاد آلیاژی است که از آهن تهیه می‌شود. فولاد استحکام کشش نهایی زیادی دارد و به همین علت است که در صنایع بزرگ همچون خودروسازی، ابزارسازی، کشتی‌سازی، پل‌سازی، تولید قطار و ابزار آن و حتی سلاح‌های نظامی نیز از آن استفاده می‌شود.

گروه صنعتی میکرو صنعت هامون نیز در تولید محصولات خاص سوراخ‌ کاری و دیگر ابزار نگهدارنده قطعات از فلز فولاد مقاوم با درصد کربن استاندارد استفاده می‌ کند. از جمله گیره‌های فلزی این مجموعه صنعتی می‌توان به گیره‌ های فلزی چدنی خاکستری و داکتیل نشکن اشاره نمود.

مزیت‌های گیره زیر دریلی چیست؟

گیره زیر دریلی از جمله تجهیزات کارگاهی است، که نیاز بیشتر صنایع تولیدی کوچک و بزرگ بشمار رفته و سبب افزایش سطح ایمنی کارکنان و کیفیت جریان کار می‌شود. این محصول می‌تواند مزایای زیادی هم برای محصول تولیدی و هم برای کارکنان به همراه داشته باشد.

از جمله مزیت‌های گیره سوراخکاری می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تثبیت وضعیت قطعه در یک حالت خاص
  • کاهش ریسک لغزش و پرتاب شدن قطعه حین کار
  • کاهش و دفع فشار حاصل از ابزار برش و سوراخ‌کاری روی سطح کار و قطعه در حال تولید
  • کاهش ریسک بروز حادثه برای صنعت‌کار
  • کاهش احتمال بروز خطا و هدر رفت مواد اولیه
  • عدم دخالت دست و بروز حادثه‌هایی همچون برش و سوراخ شدن دست
  • موثر در کاهش هزینه‌ها با افزایش دقت تولید و کاهش هدر رفت مواد اولیه

آبزارآلات, آهن, استاندارد

چگونه گیره زیر دریلی مناسب را انتخاب کنیم؟

یکی از مسائلی که در مورد انتخاب، خرید و تجهیز کارگاه‌ تولیدی یا تعمیرگاهی به گیره زیر دریلی وجود دارد، مسئله انتخاب صحیح محصول است. بطور کلی هر ابزار و تجهیزاتی مشخصه‌های بخصوصی دارند، که با شناخت‌ آن‌ها و با در نظر گرفتنشان هنگام خرید، می‌توانید مطمئن باشید که یک محصول کاربردی و با کیفیت را انتخاب و تهیه خواهید کرد.

بطور کلی گیره‌ های زیر دریلی از نظر داشتن و نداشتن چند مشخصه از یکدیگر تمیز داده می‌شوند. وزن تقریبی و ابعاد گیره از جمله فاکتورهای اولیه در انتخاب محصول بشمار می‌روند. دیگر مشخصه‌های حائز اهمیتی که باید مورد توجه قرار گیرند، عبارتند از: کارگیری طولی محصول، کارگیری عرضی گیره، کارگیری عمقی گیره و ارتفاع کل گیره.

استفاده از گیره زیر دریلی چدنی خاکستری بهترین انتخاب

چدن خاکستری از فلزاتی است، که در تولید گیره‌های زیر دریلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتماً اگر کارگاه صنعتی داشته باشید و تولید قطعات تحت فشار هدف چرخه تولیدی شما باشد، توصیه می‌کنیم از گیره زیر دریلی چدنی استفاده کنید. اما چرا این فلز تا به این حد مورد اعتماد است و توصیه می‌شود؟

یکی از علل اصرار تولیدکننده گیره‌های کارگاهی برای استفاده صاحبان صنایع از محصول تهیه شده از فلز چدن خاکستری مسئله استحکام آن است. خوب است بدانید که استحکام فشاری چدن خاکستری 3 تا 4 برابر بیش از استحکام کششی آن است. بنابراین اگر در زمینه تولید قطعات تحت فشار فعالیت گسترده و تخصصی دارید، قطعاً استفاده از گیره چدنی خاکستری برای شما ضروری خواهد بود. گیره‌های فلزی تهیه شده از چدن خاکستری ویژگی‌های خاصی دارند که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

آبزارآلات, آهن, استاندارد

خواص گیره زیر دریلی تهیه شده از چدن خاکستری

یک گیره زیر دریلی تهیه شده از چدن خاکستری تنوع کاری بالایی دارد. چون چدن خاکستری برای ریخته‌گری فلزی ایده‌آل است و می‌توانید گیره چدنی با سایز و ویژگی‌های مطابق میل و نیاز کارگاه خودتان را تهیه کنید.

گیره سوراخ‌ کاری تهیه شده از چدن خاکستری قابلیت جذب ارتعاش فوق‌العاده مطلوبی دارد، چون دارای گرافیت لایه‌ای است. در تولید قطعاتی که سبب افزایش دما می‌شوند این محصول بهترین انتخاب است، چون قدرت انتقال حرارت خوبی دارد. این محصول در برابر خوردگی و سایش مقاومت عالی دارد.

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.