ورزشی

کل بودجه استقلال خوزستان برابر با قرارداد بیرانوند است/ پورموسوی مقصر این نتایج نیست

پول, تبریز, زمین

مجله سلامتی ایران/خوزستان مدیرعامل سابق باشگاه استقلال خوزستان گفت: نباید مقصر نتایج ضعیف فعلی استقلال خوزستان را پورموسوی دانست و باید دید چقدر شرایط برای او در ابتدای فصل با جذب بازیکنان موردنیازش برای نتیجه‌گیری فراهم شده است.

صفرعلی جمال‌پور در گفت‌وگو با مجله سلامتی ایران اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید اختلاف عقد قرارداد فوتبالیست‌ها در کشور ما زمین تا آسمان است و خیلی جالب است که کل بودجه استقلال خوزستان برابر با مبلغ قرارداد علیرضا بیرانوند در پرسپولیس است. استقلال خوزستان با ۹۰ میلیارد تومان این فصل بسته می‌شود و بعد بروید بودجه تیم‌های استقلال، پرسپولیس و تیم‌های اصفهانی را ببینید.

وی بیان کرد: وقتی تیمی با ۹۰ میلیارد تومان بسته می‌شود شک نکنید که در جریان رقابت‌های لیگ برتر دچار مشکل می‌شود. البته استقلال خوزستان در پنج هفته ابتدایی لیگ برتر به نظر من بد بازی نکرده ولی کمبود بازیکن در برخی پست‌ها مثل خط حمله و خط دفاع کاملاً مشهود است. همچنین  این را هم بگویم تیم استقلال بازیکنان بدی ندارد اما شاخصه‌هایی مانند داشتن بازیکن شش‌دانگ برای نتیجه گرفتن وجود دارد که متاسفانه استقلال فاقد این چنین بازیکنی است. 

این پیشکسوت فوتبال خاطرنشان کرد: از این نکته نباید چشم‌پوشی کرد که تا وقتی تهران، اصفهان و تبریز وجود دارد کمتر بازیکنی با توجه به شرایط آب و هوایی و بودجه‌ای تیم‌های خوزستانی حاضر به آمدن به این استان هستند. به هر حال تا تیم‌های دیگر به بازیکن خوب پول می‌دهند چه کسی حاضر است به استقلال خوزستان با بودجه ۹۰ میلیارد تومانی بیاید؟

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد تیم فوتبال استقلال خوزستان متشکل از بازیکنان بومی است، ادامه داد: این بازیکنان به خاطر عرق به خوزستان حاضر شده‌اند با قراردادهای پایین به استقلال بیایند و کمک کنند. ضمن اینکه نباید یادمان برود که هیچ زمانی هیچ مربی دلش نمی‌خواهد تیمش بازنده باشد و بی‌شک برای برد تیمش را به زمین می‌فرستد اما وقتی سرمربی لیست به باشگاه می‌دهد و باشگاه نتواند طبق لیست اول او بازیکن بگیرد و به سراغ لیست‌های دوم و سوم سرمربی می‌رود، پس طبیعتاً نمی‌توان انتظار آنچنانی از آن تیم داشت. همین قضیه در استقلال خوزستان نیز رقم خورده است و این تیم ابتدای فصل نتوانست بازیکنان لیست اول پورموسوی را جذب کند.

جمال‌پور درباره برخی حواشی پیرامون کادر فنی استقلال خوزستان گفت: استقلال خوزستان ایراداتی در برخی پست‌ها دارد اما نمی‌توان گفت که سرمربی مقصر صد درصدی است و نباید مقصر نتایج ضعیف را پورموسوی دانست و باید دید چقدر شرایط برای او در ابتدای فصل با جذب بازیکنان موردنیازش برای نتیجه‌گیری فراهم شده است. به نظر من باید به پورموسوی که با این بودجه قبول کرد بازیکنانی در اولویت‌های بعدی او بودند جذب شوند، برای کاری که هم اکنون در استقلال انجام می‌دهد خداقوت گفت. باید قبول کنیم پورموسوی نمی‌توانست با این بودجه مثل خیلی از تیم‌ها یک مهاجم ۲۰ میلیارد تومانی جذب کند زیرا استقلال خوزستان که پرسپولیس، استقلال، سپاهان و گل‌گهر نیست که بتواند بازیکنان آنچنانی بگیرد. استقلال یک تیم مظلوم و البته از استان پولدار خوزستان است که متاسفانه برای هزینه در فوتبال پول ندارد. 

وی بیان کرد: راه چاره این است که در شرایط فعلی از کادر فنی حمایت شود و مسئولان باشگاه و شرکت گروه ملی اجازه ندهد استقلال خوزستان آرامش خود را برای بازی‌های آینده از دست بدهد. ضمن اینکه امیدوارم ایرادات فنی این تیم برطرف شود و استقلال برای نیم‌فصل دوم به خوبی تربیت شود. قبلا هم گفته‌ام دیگر نمی‌توان گفت خوزستان مهد فوتبال است زیرا از شرایط خوب گذشته فاصله گرفته‌ایم و به نظرم هر استانی که پول برای هزینه در فوتبال خود داشته باشد مهد فوتبال است.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال خوزستان گفت: اگر پورموسوی بتواند با چنین شرایطی استقلال خوزستان را در لیگ برتر نگه دارد باید به او خداقوت جانانه گفت و تشکر ویژه‌ای از او کرد. ضمن اینکه اگر استقلال خوزستان را با فولادی که به قول مدیرعامل این باشگاه با ۳۰۰ میلیارد تومان بسته شده است، مقایسه کنیم می‌بینیم که استقلال هم بازی‌های بهتری به نمایش گذاشته و هم بهتر نتیجه گرفته است.

وی عنوان کرد: معتقدم استقلال خوزستان با کسب سه امتیاز شرایط روحی روانی‌اش تغییر می‌کند و از آنجا که تیم‌های پایین جدول تفاوت آنچنانی با هم ندارند شک نکنید این تیم به جدول بازخواهد گشت. در هر صورت قضاوت درباره استقلال خوزستان و پورموسوی فعلاً زود است و باید به این تیم فرصت داد. 

انتهای پیام

کارگروه خبری مطالب ورزشی

با داشتن علاقه‌ی عمیق به ورزش و تجربه در زمینه‌ی نوشتن ورزشی، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی تحلیل‌ها و نقد‌های دقیق و جذاب درباره‌ی تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. همراهی با من را بپذیرید و دنیای ورزش را از زوایای جدیدی بشناسید.